Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Ellerine saglik abi , tüm bu gelişmelerden sonra ağırlık merkezinde bir değişme oldu mu ? Gerçi sanirim cok ağırlık eklenmedi yada çıkarılmadı.
 
Helal olsun! Ne diyeyim. Adam tam ölçekli gibi bakım yapıyor. Eminim 5-10 sene sonra da tekrar modernizasyon yapar.

:)

Ben bunlara şimdilik MLU (Mid Life Upgrade) paketi diyorum :) Paket kapsamında yapılacak eklemeler değişiklikler var daha ama şu an uçuş sezonunun sonu yaklaşırken elzem olmayanları sezon sonuna bırakıyorum:thumbup:

Ellerine saglik abi , tüm bu gelişmelerden sonra ağırlık merkezinde bir değişme oldu mu ? Gerçi sanirim cok ağırlık eklenmedi yada çıkarılmadı.

Teşekkür ederim, değişen ekipmanların hepsi zaten ağırlık merkezine yakın ve nispeten hafif şeyler. Tabii ki yine de ağırlık merkezi değişmiştir ama normal uçuşun başı ile sonu arasındaki ağırlık merkezi değişimi muhtemelen daha fazladır ;D
 
En önemli şeyi atlamışım :)

50. uçuşta heyecan yaratan “iniş takımı açılmama” sorununun kaynağı olan kapak yekesi yenilendi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu yekenin kırılmasında etkisi olduğunu düşündüğüm bir hizalama problemini de gidererek yeni yekeyi yerine sabitledim.

İki küçük ıhlamur çıtayı da gövdenin orta kısmının sınırlarının az biraz dışına gelecek şekilde yapıştırdım. Bu küçük dahta parçalarının üst uçları kapak kontrol çubuklarının en yukarıdaki hareket noktasından daha yüksekteler, böylece ilerde yine bir yeke kırılsa bile çubukların gövdenin orta kısmına kayarak sıkışmalarına engel oluyorlar.
 
Hezarfen'de çok sevdiğim bir arkadaşım var. O da tam bir bakım delisi. Beni sürekli "uçuyorsun, uçağı depoya atıp eve gidiyorsun" diye suçlar. Kendisi uçağı eve götürüp o akşam ARF haline geri döndürüp yeniden topluyor çünkü. Gerçi arıza ve kırım oranı olarak bakarsak benden çok ileride ama olsun! :D :p :D :p
 
Hezarfen'de çok sevdiğim bir arkadaşım var. O da tam bir bakım delisi. Beni sürekli "uçuyorsun, uçağı depoya atıp eve gidiyorsun" diye suçlar. Kendisi uçağı eve götürüp o akşam ARF haline geri döndürüp yeniden topluyor çünkü. Gerçi arıza ve kırım oranı olarak bakarsak benden çok ileride ama olsun! :D :p :D :p

E herşeyin fazlası zarar demişler abi :) o kadar söküp takarsan soruna davetiye çıkartırsın :)
 
E herşeyin fazlası zarar demişler abi :) o kadar söküp takarsan soruna davetiye çıkartırsın :)

Bu kadar yazıyı, resmi, videoyu vb. yazmak eklemek gerçekten zaman ve emek isteyen birşey. Emeğinizi alkışlıyorum.
Belki yeri değil ama :D Ne işle meşgulsunuz acaba? Yani bu kadar emek ve bukadar paylaşım için (kendimizi hobimize , bize keyif veren işlere adamak için ne iş yapmak gerekiyor :lollol::lollol:)
 
Bu kadar yazıyı, resmi, videoyu vb. yazmak eklemek gerçekten zaman ve emek isteyen birşey. Emeğinizi alkışlıyorum.
Belki yeri değil ama :D Ne işle meşgulsunuz acaba? Yani bu kadar emek ve bukadar paylaşım için (kendimizi hobimize , bize keyif veren işlere adamak için ne iş yapmak gerekiyor :lollol::lollol:)
İş yapmıyor. Mirasyedi. :lollol:
 
Bu kadar yazıyı, resmi, videoyu vb. yazmak eklemek gerçekten zaman ve emek isteyen birşey. Emeğinizi alkışlıyorum.
Belki yeri değil ama :D Ne işle meşgulsunuz acaba? Yani bu kadar emek ve bukadar paylaşım için (kendimizi hobimize , bize keyif veren işlere adamak için ne iş yapmak gerekiyor :lollol::lollol:)

Bence işten çok tutku ile alakalı birşey bu, bendeki delilik seviyesinde biraz :)

İş tabii ki önemli, malesef çoğu zaman insafsız olan vakit/nakit dengesi tutkunuzu ne boyutta gerçeğe çevirebileceğinizi belirliyor çünkü. Ama işin başında yine tutku var, o yoksa gerisi boş :)

İş yapmıyor. Mirasyedi. :lollol:

Memur değil miydim abi? Nerde şu bahsettiğin miras söyle de hemen gidip me-262 nin motorlarının siparişini vereyim :)
 
Modelin içi yine kalabalıklaştı :)

Yakıt sistemi yerleştirildi. Pompanın ve valfin yerini değiştirip hortumlarda da yenileme yapmaya niyetliydim ama şimdilik bunları da sezon sonuna öteledim. Yeni ve daha küçük hacimli bir depo yapma niyetim de var zaten, o arada tüm borulama ve ekipman yerleşimi de yenilerim.

Şimdilik eski düzen aynen devam, sade artık retract ve fren pillerinin anahtarlarına ihtiyacım kalmadığı için bunları söküp yakıt doldurma valfini bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model içi bir güzel temizlendikten sonra da motoru yeniden yerine yerleştirip sabitledim kablolarını taktım. Motorun sökülüp takılabilmesi için soba borusunun geri kaydırılması gerekiyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor yerine sabitlenince soba borusu da yerine kaydırılıp sabitlendi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni bir bidon (20 lt) yakıt karışımı da hazırlandı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Herşey tamam olunca da yakışıklı karizmatik efsane pilotumuz Yüzbaşı Volkan da kokpitteki yerini aldı!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben şu Yüzbaşı Volkan'a çok üzülüyorum ya! Ne günahı var da kendimi bildim bileli Yüzbaşı rütbesinde? Bırakın terfi etmeyi emekli bile olamadı. EYT olayı diyeceğim ama emekli sandığı, yani SGK girişi de eski halbuki....

An itibariyle kendisi Binbaşı oldu! Apoletlerine defne yapraklarını ekleyeceğim ilk fırsatta! Pantherle 100 uçuşu tamamlar tamamlamaz da Yarbay olacak, söz!
 
Yüklü hızlı ve tehlikeli!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son dakikada printerden toplanan 4 yeni roket daha boyaları kurumadan uçuşa çıkartıldılar (havada kururlar nasılsa :) )
 
Son düzenleme: