Gelelim Pantherin ikinci sezon hazırlıklarına.
İlk ve en önemli iş olarak bütün yakıt sistemini modelden çıkartıp elden geçirdim. Depo içindeki clunk hattı resmen taş gibi olmuştu, o hat yenilendi. Filtreler sökülüp temizlendi kontrol edildi gerekli borular yenilendi. Hava kapanını da değiştirmek istiyordum ve yeni bir hava kapanı almıştım ama tam oturtamayacağımı görünce mühendisliğin en temel prensibi olan “dönen tekere çomak sokmamayı” uyguladım ve eski hava kapanı sistemiyle devam etme kararı aldım. Eğer ilerde depoyu da yeniden ve biraz daha küçük olarak yaparsam bu yeni hava kapanını yanına monte edebileceğim.
Tüm yakıt hatları bağlantıları çelik telle sıkılarak emniyete alınıp yeniden model içine yerleştirildiler. Bu sefer yakıt tankını cırtlı kayış sistemiyle depo tabanındaki plakaya sabitledim.
Yakıt pompasının yerini az biraz değiştirip yatay olarak gövde yanına sabitledim.
Kokpitin arka sınırı olan F7 bölmesine tutturulacak ve üzerinde retract-fren anahtarları, yakıt dolum hattı ve yakıt kontrol valfini monte edebileceğim bir “şey” tasarlayıp 3D yazıcı ile ABS kullanarak bastım. Bunun üzerine yeni edindiğim çiftli anahtar ve yakıt doldurma zımbırtısını ve yakıt kontrol valfini monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Retract ve frenler için daha önceden kullandığım 1500lük 2S lipo piller yerine bir çift 1000’lik 2S lipo pil yerleştirdim. İlerde bunları da 500’lüklerle değiştirme planım var.
Bir diğer önemli ekleme olarak da motor için xicoy’un uçağa monte halde kalabilen vri terminalini ekledim. Bu meret normalde elde tuttuğumuz ve iki satır ekranlı yer kontrol ünitesi in yaptığı her şeyi daha büyük ve renkli bir LCD ekran ile daha “cafcaflı” grafikler ile yapıyor, dahası bir nevi karakutu gibi sürekli olarak motorun tüm parametrelerini kaydediyor, böylece bir şekilde bir sorun olur da motor havada durursa nedeni niçinini geri dönüp inceleme, gerekirse de üreticiye gönderme imkanı sağlıyor. Bu mereti ön tarafta powerbox ekranının arkasına monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu değişikliklere ilave olarak modelin tüm servo-kontrol yüzeyi bağlantıları, iniş takımları ve kapakları, motor ve soba borusu bağlantıları, elektrik ve yakıt bağlantıları vs kontrol edildi ve modelin uçuşa elverişli olduğuna karar verildi
Son olarak da kanat altı roket taşıyıcı pilonların tasarımında ufak tefek iyileştirmeler yapılıp her kanada 3’er tane pilon ve roket olacak şekilde gerekli parçalar 3D yazıcı ile basıldılar.
Cumartesi günü uçuş öncesi modelin pistteki görünümü şu şekildeydi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol