Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Sanatçı nihayet foruma dönmüş:halay: , bence gelir gelmez sosyal mesajını da veriyor:p.
Bu ters çevrilmiş bir döner sandalye ve asla bu tarafından oturmayı denememeyi , sonuçlarının epey kötü olacağı şeklinde şiddetli bir uyarı vermektedir;D:lol:
Ya da modifiye edilmiş bir iniş takımı da olabilir , nasıl gördüğüne bağlı ;D
 
Son düzenleme:
Sanatçının! sanatından! birkaç kare daha paylaşalım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Neyse ki sanatçımız! eşsiz pilotaj yeteneklerine! ilave olarak az biraz kaportacılık tecrübesine de sahip :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burun iniş takımı birkez daha! düzeltildi, kopmadan önce daha kaç kez yamulur düzeltilir bilmiyorum, umarım ben olması gerektiği gibi ana tekerleklerin üzerine inmeyi öğrenene kadar dayanır :lollol::lollol::lollol:

Bu sefer ön iniş takımı yayından iki sarmalı kesip öyle taktım yerine, az biraz daha yumuşak ve kısa bir hale getirmek istedim. Sonucu nasıl olacak göreceğiz, ama artık yedekte yeni bir ön dikme veya çatal bulundurma vakti geldi görünüşe göre.

Fotolarda görüldüğü üzere gövdenin ön kısmında da hasar var, şu ana kadarki incelemelerimde bu çatlağın sadece kaplama balsa çıtalarının ek yerleri boyunca olduğunu görebildim, kolaylıkla görünen kısımdaki ana iskelette bir çatlak kırık yok. Ama ön kısımdaki elektronikleri söküp oralara da detaylı bir şekilde bakıp emin olmak gerekecek.

Bu olay nasıl oldu kısmını muscat uçuşları başlığında detaylı anlatırım. (Nesini anlatacaksam, yine indiremedim işte aleti, fazla enerji, kabarma, yüksekte stall olup burun tekeri üzerine oturma!)

Burada bu olayın öncesinde model yeni sezona hazırlanırken neler yapıldı onları anlatmak gerek :) ilerki mesajlarda bu konuya dalarız :)
 
Gelelim Pantherin ikinci sezon hazırlıklarına.

İlk ve en önemli iş olarak bütün yakıt sistemini modelden çıkartıp elden geçirdim. Depo içindeki clunk hattı resmen taş gibi olmuştu, o hat yenilendi. Filtreler sökülüp temizlendi kontrol edildi gerekli borular yenilendi. Hava kapanını da değiştirmek istiyordum ve yeni bir hava kapanı almıştım ama tam oturtamayacağımı görünce mühendisliğin en temel prensibi olan “dönen tekere çomak sokmamayı” uyguladım ve eski hava kapanı sistemiyle devam etme kararı aldım. Eğer ilerde depoyu da yeniden ve biraz daha küçük olarak yaparsam bu yeni hava kapanını yanına monte edebileceğim.

Tüm yakıt hatları bağlantıları çelik telle sıkılarak emniyete alınıp yeniden model içine yerleştirildiler. Bu sefer yakıt tankını cırtlı kayış sistemiyle depo tabanındaki plakaya sabitledim.
Yakıt pompasının yerini az biraz değiştirip yatay olarak gövde yanına sabitledim.

Kokpitin arka sınırı olan F7 bölmesine tutturulacak ve üzerinde retract-fren anahtarları, yakıt dolum hattı ve yakıt kontrol valfini monte edebileceğim bir “şey” tasarlayıp 3D yazıcı ile ABS kullanarak bastım. Bunun üzerine yeni edindiğim çiftli anahtar ve yakıt doldurma zımbırtısını ve yakıt kontrol valfini monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Retract ve frenler için daha önceden kullandığım 1500lük 2S lipo piller yerine bir çift 1000’lik 2S lipo pil yerleştirdim. İlerde bunları da 500’lüklerle değiştirme planım var.

Bir diğer önemli ekleme olarak da motor için xicoy’un uçağa monte halde kalabilen vri terminalini ekledim. Bu meret normalde elde tuttuğumuz ve iki satır ekranlı yer kontrol ünitesi in yaptığı her şeyi daha büyük ve renkli bir LCD ekran ile daha “cafcaflı” grafikler ile yapıyor, dahası bir nevi karakutu gibi sürekli olarak motorun tüm parametrelerini kaydediyor, böylece bir şekilde bir sorun olur da motor havada durursa nedeni niçinini geri dönüp inceleme, gerekirse de üreticiye gönderme imkanı sağlıyor. Bu mereti ön tarafta powerbox ekranının arkasına monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu değişikliklere ilave olarak modelin tüm servo-kontrol yüzeyi bağlantıları, iniş takımları ve kapakları, motor ve soba borusu bağlantıları, elektrik ve yakıt bağlantıları vs kontrol edildi ve modelin uçuşa elverişli olduğuna karar verildi :thumbup:

Son olarak da kanat altı roket taşıyıcı pilonların tasarımında ufak tefek iyileştirmeler yapılıp her kanada 3’er tane pilon ve roket olacak şekilde gerekli parçalar 3D yazıcı ile basıldılar.

Cumartesi günü uçuş öncesi modelin pistteki görünümü şu şekildeydi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pantherin sesini özleyenler için gelsin :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

harika bir havada üç keyifli uçuş yaparak Panterin toplam uçuş sayısını 39’a ulaştırdık...

Uçuş videoları da gelecek, şimdilik bu...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
...
harika bir havada üç keyifli uçuş yaparak Panterin toplam uçuş sayısını 39’a ulaştırdık...
...

Evren bey, hava sıcaklıkları kaç derecelerde? Önceki hafta Luxorda idim ve sıcaktan dolayı kulaklarını bayağı çınlattım. Uçuş mevsimlerimiz neden farklı, artık daha iyi anlıyorum. ?