Her uçak belli uçuş saatlerinde bakıma girer. Yapılanlar normaldir bence. ??
Aynen öyle, sorun şu ki, daha önceden hiç türbin motorlu model tecrübem olmadığı için bu uçak için gerekli olan o bakım aralığını bulmaya çalışabilmek için sıklıkla derinlemesine kontrol ediyorum modeli
ama zaman geçtikçe uçuş sayısı ve süresi arttıkça toplanan bilgiyle de yavaş yavaş oturuyor bu da
Haftasonu her iki gün 3'erden toplam 6 uçuş yaptım. Toplam uçuş sayısı 32 oldu ve türbinin modelde uçuş için çalıştığı süre de 6 saati geçti. Nisan sonunda böylesine güzel hava bulabildiğimiz için epey şanslıydık açıkçası. saat 4 civarında sahaya ulaştığımızda sıcaklıklar 30 derece veya altındaydı. Her iki günde de saat 4-5 arasında orta şiddette ama darbeli yan rüzgar vardı, saat 5 sonrasında da rüzgar sakinleşip etrafta oluşan termallerin etkisi ile sürekli yön değiştiren hafif esintiler haline geldi, kısacası uçuş için epey uygundu ve uçuşlar da keyifli oldu.
Modelde yaptığım değişikliklere gelirsek, öncelikle ESM tekerlekler sorunsuz "döndüler" ama kalitelerini veya performanslarını ortaya koyabilecek zorlayıcı durumlar oluşmadı hiç. 6 uçuşun altısında da nihai inişler ortalama üstü kalitedeydi, iki veya üç tanesi de bugüne kadar bu modelle yaptığım en iyi inişlerdi diyebilirim. Haliyle tekerleklere dönmek dışında fazla bir iş düşmedi, o kısmını da gayet iyi yaptılar
Yeni tekerlek geometrisi de (toe-in) gayet işe yaradı, modelin yer kontrolü iyice kolaylaştı, inişten hemen sonra hala yüksek hızdayken bile modelin kontrolünü kaybetme korkusu olmadan tam fren yapabildim. Bu da durma ve sonrasında geri taksi yapma mesafemi epey kısalttı. Frenlerde hala biraz dengesizlik var, tam frende hafif bir sağa çekme yapıyor, ama yeni tekerlek açıları sayesinde bu kolaylıkla kontrol altında tutulabiliyor, zaten fren anında ağırlık da ön tekere kaydığı için yön kontrolünün etkinliği artıyor.
CG değişikliği şu ana kadar iyi oldu gibi görünüyor, özellikle iniş sırasında bunu hissedebiliyorum. daha az elevatör çekerek modelin burnunun açısını kontrol edebiliyorum. Uçuşun başlarındaki tono ve ters uçuşlar daha az elevatör beslemesine gerek duyuyor. Öte yandan, CG hala fazlasıyla emniyetli bir konumda, biraz daha geri kaydırıp denemeye devam edebilirim. Ama fazla bir uçacak vakit kalmadığını düşünürsek bu değişikliği önümüzdeki sezon başına da bırakabilirim.
Enine denge için sol kanada eklediğim 25 gram fena görünmüyordu, ama sanki az bir şey daha istiyor gibiydi, bunu denemek için cuma günkü ilk uçuşta sol kanat ucuna 15 gram daha ekledim, uçuşta farkettim ki bu fazla geldi, sonraki uçuşta 10 gramı geri söktüm, denge bu haliyle gayet iyi oldu
Kalan tüm uçuşlar bu 5 gramlık ilaveyle yapıldı ve sonuç gayet güzeldi. Bu 5 gramlık ağırlığı da kanat ucunda aileron yuvasına alacağım. Nihai kanat ucu yakıt deposu tasarımına ufak bir kapak ekleyip gerekli olduğunda depo içine (tam kanat ucu) ağırlık ekleyip çıkartabilecek bir sistem yapmak akıllıca olur sanırım. zira kanatlar yeniden boyanıp detaylandırıldığında, gövdenin detayları eklendiğinde vs bu denge değişecek ve yeniden ayarlanması gerekecek.
Uçuş sonu alıcı raporlarında sinyal kayıplarının da oldukça düşük olduğunu gördüm, sadece bir uçuşta yine epey uzak mesafelere gitmiştim, o uçuşta 2 tane lost frame vardı ama "hold" 0 idi, bu uçuş haricinde alıcıların münferit sinyal kayıpları 50'nin altındaydı. artık bu 4 parametre de uçuş kayıt defterinde kalıcı olarak yerlerini aldılar
her uçuş sonunda her bir değer kaydediliyor
Tüm uçuşlar kafaya monte go-pro ile kaydedildi, ama bu videoları tam uçuş videosu şeklinde yayınlamayı düşünmüyorum. Belki vakit bulunca derleme kısa sahneler şeklinde bir video yapabilirim. Kalkışlar, birkaç seçme alçak geçiş ve inişler vb. Bir ara baştan sona kronolojik sırayla elimde olan tüm iniş videolarından derleme bir "inişler" videosu yapmak istiyorum
An itibariyle modelin 41 inişi var, en azından 30 tanesi de videolarda kayıtlı, eğlenceli bir video olabilir.