Teşekkürler abi
pratik yapmaya devam, Hezarfen pistinin yarısından uçabilir hale gelmem lazım
Modelin skeyl dönüşümünde kuyruk kancasını da ekleyeceğim, kancasız donanma uçağı olmaz sonuçta dimi
kancayı ekleyince piste de 5 metre aralıkla 4 kablo sereceğim, gerçek donanma filolarında olduğu gibi her inişte yakaladığım kabloya göre de skor tutacağım
05:20 de yine güzel bir sekme olmuş
ama gaz verip çok güzel toparlamışsın.
İstem dışı burun tekeri vurma ile bahsettiğim tam olarak da o an işte adminim. O anı ve sonrasını dikkatli izlemekte fayda var, görünenden çok daha büyük bir tehlike atlatıldı o anda aslında. Niyetim zaten inmek olmadığı için ve modelin hız kaybetmeye başladığını fark ettiğim için daha teker yere değmeden önce gaz vermeye başlamıştım, burun tekeri vurduktan sonra tam gaza çıktım, ama motorun devir alması, sonrasında modelin hızlanabilmesi epey bir zaman aldı ve tüm bu süreçte modeli olabildiğince düz ve havada tutmaya çalıştım, en son noktada artık yeterince hızlanmıştır deyip de hafifçe elevatör çektiğimde de modelin sağ kanat üzerine yıkıldığını fark edip anında elevatörü hafiflettim ve rudder aileron kombinasyonuyla modeli tekrar düz uçuşa geçirebildim. Konunun en başındaki uzun "deli zırvası" içresinde bir yerlerde ilk modelin "diş geçirmeden ısırması" diye bahsettiğim şey tam olarak buydu işte. yaptığım hatayı gösterdi ama kurtarma şansı da verdi, anında dişlerini geçirmedi... Bu model yerine kanatları geriye doğru ok açılı bir modelle bu yaşansa kurtarma şansım çok daha düşük olurdu. İyi bir ders oldu.
Son uçuştaki inişler tek kelime ile Harika
O ana kadarki tüm hataların sonuçları bu inişler
motoru iyi dinleyin, touch and go lar ve son inişin hiçbirisinde motor rölantide teker koymadım. Teker koyduğumda hemen hemen çeyrek gaz civarında bir yerlerde oluyor motor ve model de burnu yukarı bakan bir halde ya üç tekerleğinin üzerine ya da ana tekerleklerin üzerine oturuyor. Ama biraz daha burun yukarıda uçmaya alışmam lazım, az daha gazlı ve az daha yüksek hücum açısıyla modeli çöktürebilmem lazım, kulağa ters geliyor değil mi
Bugün tekerlekleri baştan aşağı elden geçirdim, iyiki de yapmışım, yerdeki anormal davranışın sebebini buldum sanırım. Sol ana dikme aksı en ucundan eğilmiş, ve o uçtaki (iç taraf) 3D yazıcıdan çıkma burçun dönmesini engeller hale gelmiş, biraz da burçun kafasını yemiş ve birbirlerine kaynamışlar. Tornada çelikten yeni bir aks yapıp değiştirdim, ayrıca burçları da iyice gresleyerek yerleştirdim, bugünün uçuşlarında yer kontrolünde bir iyileşme var mı göreceğiz. Burun tekerleğini de söküp çatalı dikkatlice düzelttim. ESM tekerleği robart ile değiştirdim. ESMnin kauçuğu oldukça sert, robart ise içine sünger içlikler konmadığı zaman gayet yumuşak, böylece ilerde yine önce burun tekerleğini yere vurursam ikinci bir enerji emme noktası eklemiş oldum.
Burun tekerleği kontrolü için de bir ekleme yaptım, rudder ile miksini iyice kıstım, bunu sadece kalkış koşusunda ve inişte yavaşlarken kullanacağım, aşırı hareket vermesini engelledim. Taksi sırasında kullanmak için ve farklı rüzgar durumlarında koşuda düz gitmesi için ince ayar yapabilmek için de kumandadaki dönel anahtarlardan birisini ön tekerin kontrolüne atadım. Bir nevi yolcu uçaklarındaki "tiller arm control" gibi birşey oldu.
Son olarak da dünkü tecrübeler doğrultusunda flaplarla elevatörlerin miksine de ufak bir dokunuş daha yaptım, bugünkü uçuşlar bu ayarda son noktayı koyacaktır diye tahmin ediyorum. Diğer kontrol yüzeyleri atımlarına ellemedim çünkü dünkü ayarları gayet güzel oturmuştu. Tabi dün hep iniş takımları aşağıda uçtum, ve uçağın uçuşu epey bir etkileniyor bu durumda, dün yapılan tüm trimler iniş takımının aşağıda olduğu halde kaydedilen trimler. İniş takımlarını toplayınca farklı bir uçuş durumu tanımlı radyoda, ve trimler de bağımsız, bunların da havada yeniden tanımlanması gerekecek.