Balsa Trainer Nitro Model Tamiri

Yeni bir firewall kestim. Yan duvarları o firewalla göre ayarladım ve yapıştırdım. Bu şekilde 3er tane destek de koydum. Sağlam oldu baya. Aynı zamanda düz oldu. Burun yukarı veya aşağı bakmıyor :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Motorun nasıl durduğunu görmek için kelepçelerle sıkıştırdım parçaları. Motor açısı bence baya oldu. Tabi bence :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Firewalla gaz için delik açacağım. Burnun alt kısmını tamamen kapatmayı düşünüyorum. Üst tarafı motora ve depoya ulaşmak için kullanacağım. Depoyu koymak için yer ayarlamam gerekiyor. Eski haline fotoğraflardan falan bakıp birşeyler düşüneceğim. Deponun ağzı ile karbüratör aynı seviyede olmalı diye okumuştum. Yine araştıracağım.
 
Sanki uçağın burun kısmı çok hafif sola bakıyor gibi. Normalde anlaşılmıyor ama kesme matının üzerindeki çizgilere baktığımda sola doğru dönüyor hafiften.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Mesela kuyruk ve pervane kısmı tam 45 üzerinde. Ama firewallın tam arka kısmına baktığımızda (kalın) 45 çizgisinin bir tarafına 30mm diğer tarafı 37mm gibi birşey.
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videoda durumu anlattım. Eski firewallı da çektim. Benimkinin 7mm daha enli olması haricinde fark yok. Önceden de depo askıdaydı. Videoyu çektikten sonra hatırladım.

Depo seviyesi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eski-yeni firewall
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
- Depo yan duruyor gibi görünüyor. Deponun mantarının kenara yakın olduğu kenar genellikle üst taraf olur; senin görselde depo yan yatık gibi mi? Ben mi yanlış anlıyorum? Klankın depo içinde rahat hareket etmesine engel bir durum yaratabilir.
- Ömer Abinin dediği gibi depoyu ne kadar yakın tutarsan o kadar iyi.
- Depodan yakıtın çıktığı hattın seviyesini ayarlarken, depo mantarını çevirerek, çıkış borusunu aşağı-yukarı alabilirsin. Yaklaşık 1 cm.ye yakın ayarlama şansı verir. Hattın tam aynı hizada olması esastır; ama 1-1.5 cm lik fark bir çok modelde sorun yaratmıyor. Hangi model? dersen: mesela bildiğim tüm trainer modellerde motor depodan yukarıda kalıyor (yapı icabı). Uçak ters uçmayacaksa, akrobatik ani manevralar yapmayacaksa, hattaki bu küçük farklılıklar genellikle sorun yaratmıyor. Kısacası fazla kafana takma :)
- Servo (gaz) için de o kadar derinlemesine düşünmene gerek yok. Gövdeye enine çıtalar eklemektense, iki çıkıntı ile bir balkon oluşturabilirsin. Servonun yeri çok önde olmasın derken kastedilen de; ağırlığı mümkün olduğunca denge merkezi civarına toplamak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Deponun egzoz basınç (sanırım) borusu dönmüş. Bu yüzden yan koymuştum depoyu ben. Şimdi o boruyu ayarladım. Depoyu dik bir şekilde koyabilirim. Aynı zamanda yakın koyabiliyorsam zaten seviye konusunda sorun yaşamam.

Servo montaj konusunu tam anlamadım. Ama o kısma geldiğimde tekrar soracağım :D
 
Artık kabası bitti sanki :D Uçağa benzedi. Yapıştırdım firewall'ı falan.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eski yakıt doldurma bu şekilde. Ben böyle koydum depoyu. Aslında1-2cm daha geriye alabilirim. Tam ağırlık merkezinin üzerinde olur. Onu her şey bittikten sonra üst kaputu geçirmeden önce ağırlık merkezine göre ayarlayacam artık.
 
Son düzenleme:
Pompasız nitro motorlarda depo tam motorun dibinde olmalıdır. Ayrıca karbüratör merkez hattı ile depo merkez hattı artı eksi 5 mm aralıkta aynı seviyede olmalıdır.
O yakıt doldurma sistemi eğer karbüratör hattındaysa o da olmaz.
 
Pompasız nitro motorlarda depo tam motorun dibinde olmalıdır. Ayrıca karbüratör merkez hattı ile depo merkez hattı artı eksi 5 mm aralıkta aynı seviyede olmalıdır.
O yakıt doldurma sistemi eğer karbüratör hattındaysa o da olmaz.
Abi depoyu aşağı doğru meyilli monte etsem nasıl olur? Deponun bir kısmını kullanamamak dışında?
 
Abi depoyu aşağı doğru meyilli monte etsem nasıl olur? Deponun bir kısmını kullanamamak dışında?
Önce çok iyi anlaman gereken bir şey var. Bu söylediklerim "pazarlığa" açık şeyler değil. :lol:
İstersen anlatmaya çalışayım. Olmazsa sonra çizerek anlatırım.
İki depo olsun. Birisi motorun hemen arkasında diğeri senin koyduğun yerde. Bu depolardan yakıt motora nasıl gidecek? Öncelikle egzost basıncı ile. Buraya kadar anlaştık mı?
Şimdi düz uçuştayken uçağın burnunu ufkun 15 derece üstüne kaldırdın diyelim. Karbüratör merkez hattı ile depo merkez hattı arasındaki mesafe hangi depoda daha fazla olur?
Evet aynen... Arkadaki deponun "kaldıraç kolu" daha uzun olduğu için öndeki depoda oynama örneğin 1 cm olurken arkadaki depoda 5 cm olur. Öndeki depoda bu küçük farkı egzost basıncı yenip karbüratöra yakıt gönderebilirken arkadaki depodan karbüratöre yakıt akışı durur.

Sadece ama sadece pompalı karbüratörlerde depoyu gerilere koyabilirsin. Yani ya pompalı nitro motorun olacak ya da Walbro tipi karbüratörlü benzinli motorun olacak. Bunun dışında depo motorun tam dibinde olacak. Kaçarı yok.
 
Önce çok iyi anlaman gereken bir şey var. Bu söylediklerim "pazarlığa" açık şeyler değil. :lol:
İstersen anlatmaya çalışayım. Olmazsa sonra çizerek anlatırım.
İki depo olsun. Birisi motorun hemen arkasında diğeri senin koyduğun yerde. Bu depolardan yakıt motora nasıl gidecek? Öncelikle egzost basıncı ile. Buraya kadar anlaştık mı?
Şimdi düz uçuştayken uçağın burnunu ufkun 15 derece üstüne kaldırdın diyelim. Karbüratör merkez hattı ile depo merkez hattı arasındaki mesafe hangi depoda daha fazla olur?
Evet aynen... Arkadaki deponun "kaldıraç kolu" daha uzun olduğu için öndeki depoda oynama örneğin 1 cm olurken arkadaki depoda 5 cm olur. Öndeki depoda bu küçük farkı egzost basıncı yenip karbüratöra yakıt gönderebilirken arkadaki depodan karbüratöre yakıt akışı durur.

Sadece ama sadece pompalı karbüratörlerde depoyu gerilere koyabilirsin. Yani ya pompalı nitro motorun olacak ya da Walbro tipi karbüratörlü benzinli motorun olacak. Bunun dışında depo motorun tam dibinde olacak. Kaçarı yok.
Yine senin yazdığın eski bir konuda bu anlattıklarını okumuştum abi. Ama sanki böyle detaylı değildi. Gerçi resimlerde vardı. Şuan tam olarak anladım abi :)

Depoyu açıp boruların yerlerini ayarladım. Şuan olabilecek en alt seviyede yakıt girişi. Tam bu şekilde 5-6mm yüksekte kalıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birde abi yakıt doldurma sistemi depo çıkışından yukarıda olmalı değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bir daha Hezarfen'e geldiğinde hatırlat da döveyim seni olur mu?! :lol:

Şu depoyu dayasana firewall'a!!!

İdeali firewall deliğini depo boynundan iki milimetre daha büyük çapta açıp deponun boynunu oraya oturtman. Dolum sistemi için iki yolun var. Eğer karbüratöre ulaşılabiliyorsa (yani modelde cowling yoksa) iki hatlı depo yaparsın. Üstteki yukarı kıvrık olur ve egzost basıncına bağlanır. Alttaki ya da yandaki de karbüratöre gider. Dolum ve boşaltma için karbüratör hortumunu ayırır oradan yaparsın.
Karbüratöre ulaşamadığın modelde üçüncü bir hat olur ve onun depo içindeki borusu deponun dibine uzanır (ben ikinci bir clunk koymayı tercih ediyorum ama küçük depolarda sorun yaratabilir bu).
Yakıt hattı öyle kenardan köşeden dışarıya çıkarılıp dolandırılmaz. Yine pompasız karbüratörlerde bir T parçası ile dolum da yapılamaz.
 
Bir daha Hezarfen'e geldiğinde hatırlat da döveyim seni olur mu?! :lol:

Şu depoyu dayasana firewall'a!!!

İdeali firewall deliğini depo boynundan iki milimetre daha büyük çapta açıp deponun boynunu oraya oturtman. Dolum sistemi için iki yolun var. Eğer karbüratöre ulaşılabiliyorsa (yani modelde cowling yoksa) iki hatlı depo yaparsın. Üstteki yukarı kıvrık olur ve egzost basıncına bağlanır. Alttaki ya da yandaki de karbüratöre gider. Dolum ve boşaltma için karbüratör hortumunu ayırır oradan yaparsın.
Karbüratöre ulaşamadığın modelde üçüncü bir hat olur ve onun depo içindeki borusu deponun dibine uzanır (ben ikinci bir clunk koymayı tercih ediyorum ama küçük depolarda sorun yaratabilir bu).
Yakıt hattı öyle kenardan köşeden dışarıya çıkarılıp dolandırılmaz. Yine pompasız karbüratörlerde bir T parçası ile dolum da yapılamaz.
Abi geldiğimde kendimi niye tanıtmadım sanıyorsun :lol::lol:

Abi bu depo direk kanat üzerindeydi eskiden. Uzun uzun slikon hortumlar vardı. O yüzden herkes depoyu motora yaklaştır dediği halde ben unutup unutup geriye götürmenin hayalini kuruyorum :D
Cowlingim var ama direk karbüratörden söküp yakıt doldurmayı tercih ederim. Depoyu daha ne kadar yaklaştırabilirim diye bakayım ben :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Abi bende farkettim. Herkes diyor ki "depoyu motora yaklaştır" Ben diyorum "Ben böyle koydum depoyu. Aslında1-2cm daha geriye alabilirim." ? Hakediyorum gerçekten :D

Çapraz koyarsam bu şekilde boruların olduğu kısımları delip depoyu firewall'a yaslayabilirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol