Bu aralar üst üste tamirle uğraşınca bağımlısı oldum yeminle. Sağlam uçakları bile tamir edesim var
Doğal olarak dayanamadım ben de nacizane bir-iki ekleme yapayım dedim...
Gövde tamiri için aynen düşündüğün gibi.
Gövde Yan : Bir tarafın sağlam ve eksiksiz olması büyük avantaj ( gerçi olmasa da bir çaresi bulunurdu da). Oradan kalıbı alınıp karşı tarafa uygulanacak. Kalıbı alırken ve kontrplağı keserken simetrinin hangi tarafında olduğunu takip etmeyi unutmamalısın. Hayır, bir şey olmaz yeniden yaparsın da zaman kaybettirir, moral bozdurur
Bir de bu parçayı dikişli bir şekilde kesersen daha sağlam bir yapı olur. Birbirine geçen girintiler sayesinde daha az yapıştırıcı ile daha sağlam bir yüzey elde edersin. Burada kast ettiğim şey, yapışma işini sadece yapıştırıcının kimyasının gücüne bırakmamak. Düz kesim iki parçayı, gövde içinden destekleyerek de sağlam bir sonuç alınır; tercih meselesi.
Gövde Alt : Alttaki o balsa kalıntılarını direk sök. Çok çirkin! Bir kere bu uçak "cillop gibi" olacak
Ayrıca...Fotoda tam göremiyorum ama gövde yarılarını, alttan sadece bu parça ile birleştirmişler sanki? Aslında bu bölümde, bir (ya da bir kaç) kiriş olması gerekirdi. Malum, uçakların gövdesi çerçeveler üzerine gerlen bir kaplamadan ibaret biliyorsun. Burada yapıyı güçsüzleştiren bir durum var... Uygun balsa çıtalar ve 1 mm. kaplama kullanarak burası gayet güzel yenilenebilir.
Gövde Ön : Ecnebinin "firewall" dediği; benim de Türkçeleştirmekte zorlandığım zorlandığım "yerde"dikkatli olmalısın. Burada belli bir açı vermek gerekiyor falan... Okumuşsundur biliyorsundur belki; okumadıysan çalışman gereken ödevin var
Bu parça sadece motorun (ve çekişin) yükünü taşımıyor; gövdenin uç kısmının bir arada ve sağlam olmasını sağlıyor. Onun için firewal üzerinde, her kenarının ortasında gövdeye giren çıkıntılar olmalı. 90 derece kesilmiş üçgen destek parçaları bu bölümde de kullaılmalı. Motor açısı, pozisyonu, gaz telinin çıkacağı yer önceden hesaplanmalı...
Kanat: Balsa kaplamadaki çatlakların küçük olanları; içten biraz dürtülerek ince CApon ile düzeltilebilir. Eğer iç taraftan ulaşılamıyorsa, küçük bir delik açıp, ince bir kanca ile çekilebilir. Ben bazen bir ip yapıştırıp çekiyorum. Büyükleri ise uğraştığına değmez kes ve yenile gitsin. Farkındasındır. burada önemli olan seviyeyi aynı tutman. Yüzey seviyesini mastarla sürekli ölçmelisin, yapıştırırken de doğru yerde sabitlemelisin. En son yapacağın zımpara, polyester kaplamanın nasıl görüneceğini belirleyecek. Seviye farkları olursa ( yada yapıştırıcı artıkları), kaplamanın altından aynen görünecek.
Kuyruk: O kuyruğa komple giriş bence. Zor bir parça da değil. Ama ağırlığa asıl kuyrukta dikkat ediyoruz; bunu unutma...
Yoğurt Kabı: Olmazsa olmaz! Her uçakçı atölyesi bunlarla doludur; en sosyetesi bile
Ali Haydar kardeşim, sen daha uçaklarla biraz daha uğraş bak... Marketlerde reyonlara, ambalaj malzemelerine bambaşka bir gözle bakmaya başlayacaksın
Şaka bir yana aklıma gelenleri eklemek istedim. Abiler de çok güzel tavsiyeler vermiş bu iş gayet güzel olur
Çok da güzel bir model, bence hakkıdır