Balsa Trainer Nitro Model Tamiri

Çapraz falan koyma öyle yav! Düz koy, boruların geldiği yerden firewall'a delik aç, boruları çıkar. Motoru da firewall'a sıfıra sıfır dayama, boruların çıkışına yetecek kadar öne al.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Çapraz falan koyma öyle yav! Düz koy, boruların geldiği yerden firewall'a delik aç, boruları çıkar. Motoru da firewall'a sıfıra sıfır dayama, boruların çıkışına yetecek kadar öne al.
Alt kısmı bu şekilde yapıştırmıştım. 5mm oradan kaybediyorum. Dıştan yapıştırıp motorun hemen altından boruları çıkartırım. Eski halinden çok farklı olacak bu hali.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birde aklıma takılan bir soru var. Kanatlara işaret atmak. Ben uçarken uçağın rengini bile hatırlamıyorum, görmüyorum. Kanada atacağım 3-5 çizgiyi anca yerde yada bana baya yakınken farkediyorum. Yani benim gibi olan var mı yoksa ben heyecandan mı göremiyorum uçaktaki çizgileri falan?
 
Bir de aklıma takılan bir soru var. Kanatlara işaret atmak. Ben uçarken uçağın rengini bile hatırlamıyorum, görmüyorum. Kanada atacağım 3-5 çizgiyi anca yerde yada bana baya yakınken farkediyorum. Yani benim gibi olan var mı yoksa ben heyecandan mı göremiyorum uçaktaki çizgileri falan?
Havadayken kanatlarda çizgi görmeyi ummak hayalden ibaret.
Bu konuda sıkıntı yaşıyorsan uçağı, en azından kanatları genel olarak açık renkli bir tonda kaplamak uygun olur. Örneğin beyaz gibi. Renk koyulaştıkça ayırdetmek zorlaşır. Bu arada, üstü de altı da beyaz bir kanat havada uçarken altta kalan yüzey daima koyu renk görünecektir. Ekleyeceğin şeritler ya da farklı renkler de beklediğin faydayı sağlamayacaktır. Şöyle düşün. Havadaki uçağın kanadının altını ve üstünü aynı anda görmen mümkün mü? Değil. O halde farklı renkler ve tonlar da bir işe yaramaz. (Buna bir sürü itiraz geleceğini biliyorum ama bu konuda ısrarlıyım).
Uçağa hakim olmanın yolu uçarken kendi kendine konuşmaktan ve ani abartılı komut vermemekten geçer. Uçak uzaktayken aşırı bir komut verdiğinde oryantasyon kaybı kaçınılmazdır.
Diyelim ki düz uçuyorsun. İniş takımı ve/veya dikey stab sana uçağın düz mü ters mi olduğunu söyler. Sağdan dönüşe başladın. Kendi kendine "sağa yatırdım, solla düzelteceğim" diye sürekli tekrarlayacaksın. Uçak uzakta ve sen konumu net olarak ayırdedemiyorsan (aslında o pozisyona hiç düşmemen gerekir ama neyse) panik yapmadan minik kumandalar vermen lazım. Örneğin hafifçe elevatör çektiğinde uçak alçalıyorsa terstesin demektir. Ya da hafifçe sağa yatırdığında uçak sola yatıyorsa burnu sana dönüktür. Bu gibi algoritmalarla uçağı kurtarabilirsin. Kısaca havada uçağın konumunu ayırdetmek aslında deneyimle ve bol bol uçuşla olur.
Bana ilginç gelen şey ise, neredeyse hiç referans noktası olmayan helikopterlerde bu sorunu yaşamayıp uçakta yaşamak.
 
Abi ben bu sorunu çok şükür hiç yaşamadım. Helikopter uçurduğum için olabilir. Aklımda da hep uçuyorum. Aklımdakine göre komut veriyorum ve doğru yapıp yapmadığını gözlerimle anlamaya çalışıyorum. Baya uzaklaştığımda da söylediğin gibi küçük hareketlerle dönüş yaptığım oldu birkaç sefer.

Bana da işaret koymak mantıksız geliyordu. Çünkü göremiyodum. İşaret koymamaya karar vermiştim en son. Forumda da bir sorayım dedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Kaput yaptım. İdare eder. Beğenmedim aslında. Pilot koltuğundan sonra boylu boyunca büyük bir yoğurt kovası ile yapabilirim. Ama uğraşmayacam. Çirkin olsun da uçsun biraz. Duruma göre güzelleştiririm :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Açma kapatma yerinin çivisi kırıldı. Epoksi ile biraz tutturdum ama motor çalıştığında çıkar garanti. Farklı bişey düşünmem lazım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Depoya yer yaptım. Depoyu 1cm geride bıraktım. Çünkü boruları firewall'ın içine sokunca hortum kırılıyor.(motor iyice firewall'a dayandığı için) Bu şekilde güzelce sağ taraftan çıkıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı zamanda kaputu tekrardan ayarladım. Ve kaplamalarım geldi :D Hatta rudder kanatçığını kapladım denemek için. Sonuç bence güzel oldu ama olması gereken şekilde yaptığımı sanmıyorum. Yine de anlatayım kısaca.

Kaplamayı uygun şekilde kestikten sonra elle yapıştırdım. Birkaç küçük hava kabarcığını çıkardım. Evdeki normal ütüye atlet geçirdim ve gelişigüzel ütüledim. Kolay parça olduğu için zor olmadı. Ütünün soğuk derecesi var. Elimi gezdirebiliyorum. Muhtemelen 50° falan. Biraz ısıtıp biraz soğutarak yapıştırdım. Zaten elle bile baya yapışıyor. Sonra sıcak hava tabancası ile 350°de ısıttım. Tabi uzak tutarak. Baya yumuşadı falan. Sonra hafif gerilmeye başlar gibi oldu. Heralde yeter dedim ve ısıtmayı bıraktım. Sonra iyice gerildiğini farkettim. Bence güzel oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kaplama kağıdım 31 parlak kırmızı ve 55 parlak nane oracal 641.
103x126 330g yaptığım hesaba göre kaplama kağıdı bu rakamın 3de 1i. Gerisi koruyucu kağıt. Hatta 3de 1den çok az daha hafif olabilir.

Kaputu da kapladım. Sorun yok. Fena olmadı gibi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
O firewall'da deponun boğazına denk gelecek şekilde büyük bir delik aç. Deponun boğazını o delikten geçir ki tamamen firewall'a yaslansın. Deponun boğazının çevresine de bir sünger parçası geçir, firewall'a değdiği yerleri yastıklaması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
O firewall'da deponun boğazına denk gelecek şekilde büyük bir delik aç. Deponun boğazını o delikten geçir ki tamamen firewall'a yaslansın. Deponun boğazının çevresine de bir sünger parçası geçir, firewall'a değdiği yerleri yastıklaması için.
Abi bu haliyle motoru taktığımda oluşan durum bu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Rudder kaplaması güzel olmuş. Bu tür yüzeylerde kaplamayı gerdirirken çarpılmamasına dikkat etmek gerekir. Resimden çarpılmamış olduğu görünüyor, aferin!

Abi bu haliyle motoru taktığımda oluşan durum bu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sen yine de deponun önüne strofordan falan bir yastık yap. Depoyu, altına koyduğun o yalıtım malzemesi ile tamamen sarıp da kablo bağı ile bağlarsan daha iyi olur.
 
Biraz daha farklı açılardan bir kac adet daha foto gösterebilir misin?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Abi çizdiğim yuvarlak ufak bile kalıyor. Eğer depo boynunu firewall'dan çıkaracak olursam depoyu dik değil yan koymam gerekir. Ama yan koyuncada depo, firewall'ı desteklemek için yapıştırdığım çıtalarda kalıyor. Yani en iyi ihtimalle 1cmye yakın bir miktar ileri alabilirim. Ama süngere saracak alan kalmayabilir.
Aynı zamanda silindire çok yakın olduğu için yakıt borusu dönerken kırılıyor.
 
O nasıl bir "engine mount"?
Neden anlaşamadığımız belli oldu. Şu videoları incele: (özellikle son video)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
O nasıl bir "engine mount"?
Neden anlaşamadığımız belli oldu. Şu videoları incele: (özellikle son video)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Abi ben eski halini referans aldım. Yani bu motor montaj ekipmanı eskiden yoktu. Haliyle bende yenisini almadım :D Daha doğrusu bendeki montaj ekipmanı L büküm bir çift demirden ibaret.

Ben orijinalden farklı olarak motorun titreşimi vidaları ve firewall'ı yıpratmasın diye motoru firewall'a iyice yasladım. Bu şekilde titreşim daha rahat dağılır diye düşündüm. Doğru mu yaptım bilmiyorum.

Ama şöyle bir durum var. Bu videodaki ekipmanları kullanırsam motor sağlam bir şekilde montajlanmış olur. Fakat her halükarda motor ile depo mesafesi aynı kalacak. Şuan silindire olabilecek en yakın seviyede.

Yani anladığım kadarıyla sorun deponun yerinden ziyade motorun montajı. Bu konuda da eski sistemi referans aldığım için böyle bir durum oldu. Büyük bir sorun mu bu hacimdeki motor için?