Balsa Trainer Nitro Model Tamiri

Ya yaptığım hesap bile değil. Bilgisayarda 2 doğru çizdim. Biri 60mm. Arasındaki dereceyi 3 derece yapıp ikisi arasındaki mesafeyi ölç dedim :D Airbus falan benim gibi tembeli ne yapsın :D Hesabı bile pcye yaptırıyoruz :D

İşin şakası bir yana köpük uçaklarımda kafama göre yapıyorum. Bunda pul eklemek çok kolay olmayabilir diye bu şekilde yapmak istedim. Hem dediğim gibi çok zor değil. Yaparken istediğim gibi olmazsa pullarla falan ayarlamaya çalışırım en kötü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Benim uçağın ilk uçuşunda öyle yapmıştık.Benden tecrübeli bir ağabeyim ilk uçuşu yaptı akabinde motora aşağı yönlü ve sağa açı vermemiz gerektiğini söyledi.Alet çantamdaki 4mm pullardan takarak pistte hallediverdik hemen.Tekrar motoru çalıştırıp test ettik çok güzel uçtu Uçak. Modelcilikte benim de zorlandığım noktalardan biri motor açısı ve ağırlık merkezi ayarı.Yani hangi durumda ağırlık merkeziyle oynamam ve hangi durumda motor açısı vermem gerektiğini tam olarak kestiremiyorum.Çünkü her ne kadar Uçağın manuelinde ağırlık merkezi belirtilse de bazen deneme yanılma yöntemini tercih etmemiz gerekebiliyor.Hatta manueldeki ağırlık merkezi tamamen yanlış bile olabiliyor.Bu durum bir ağabeyimizin başına gelmişti.İnternet sitelerinin CG hesaplama araçlarından 2 tanesini kullandığını, her ikisinin farklı değer verdiğini ve kendisinin bu iki değerlerin ortalamasını alarak çözüm ürettiğini söylemişti.
 
Benim uçağın ilk uçuşunda öyle yapmıştık.Benden tecrübeli bir ağabeyim ilk uçuşu yaptı akabinde motora aşağı yönlü ve sağa açı vermemiz gerektiğini söyledi.Alet çantamdaki 4mm pullardan takarak pistte hallediverdik hemen.Tekrar motoru çalıştırıp test ettik çok güzel uçtu Uçak. Modelcilikte benim de zorlandığım noktalardan biri motor açısı ve ağırlık merkezi ayarı.Yani hangi durumda ağırlık merkeziyle oynamam ve hangi durumda motor açısı vermem gerektiğini tam olarak kestiremiyorum.Çünkü her ne kadar Uçağın manuelinde ağırlık merkezi belirtilse de bazen deneme yanılma yöntemini tercih etmemiz gerekebiliyor.Hatta manueldeki ağırlık merkezi tamamen yanlış bile olabiliyor.Bu durum bir ağabeyimizin başına gelmişti.İnternet sitelerinin CG hesaplama araçlarından 2 tanesini kullandığını, her ikisinin farklı değer verdiğini ve kendisinin bu iki değerlerin ortalamasını alarak çözüm ürettiğini söylemişti.
4mm pullardan kaç tane kullanmıştınız ve nerelere koymuştunuz? Uçağın burnuna karşıdan baktığımızda sağ üst tarafa bir tane 4mm pul mu koymuştunuz?
 
4mm pullardan kaç tane kullanmıştınız ve nerelere koymuştunuz? Uçağın burnuna karşıdan baktığımızda sağ üst tarafa bir tane 4mm pul mu koymuştunuz?
Uçağa karşıdan baktığımızda yukarıya ve sağ alt kısma firewall ile motor mount arasına birer tane 4mm pul koymuştuk.Ancak dediğim gibi bunun bir standardı yok.Uçağın modeline,hatta motora göre bile değişiklik gösterebilir thrust değişeceği için.Bir tane yeterli gelmezse ikinci eklenebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Anladım. Artık ben bi miktar açı vereyim. Duruma göre pul ile ince ayar yaparım.
 
Bu arada 4mm pul derken sizi yanıltmasın.Delik çapı 4mm.M4 vida kullanıldığı için.? Kusura bakmayın hatamdan dolayı.
Estağfurullah. Tam olarak düşündüğünüz gibi kalınlık olarak düşünmüştüm :D biraz bol keseden açı verecektim. Söylediğiniz iyi oldu.
 
Estağfurullah. Tam olarak düşündüğünüz gibi kalınlık olarak düşünmüştüm :D biraz bol keseden açı verecektim. Söylediğiniz iyi oldu.
Ben de tam senin düşündüğün gibi 4 mm et kalınlığı olarak düşünmüştüm. Küçük ayrıntılar olayı ne kadar farklı yerlere götürüyor. Bu hobinin cazip ve güzel taraflarından bir tanesi de bu galiba ??
 
Gövde yanlarını kestim. Acaba fazlalıkları alarak biraz hafifletsem mi? İki yan gövde 47g. Uç tarafları orijinaldeki gibi inceltsem en fazla 17 gram azalır. Karar veremedim açıkçası. Sizlere sormak istedim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Firewallı kestim. Kırmızı ok motorun açısız hali yani tam ortası. Siyah ok açı verdiğimde motoru montajlayacağım yer. Bilgisayardan yine hesap yaptım. Bu şekilde buldum montaj yerini.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kestiğim yan gövdeleri önce birleştirip sonrasında firewallın çıkıntıları için delikleri açacağım.

Firewalla motorun vidaları girecek şekilde 4 tane yuva açmayı düşünüyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Birde motoru montajlayacağım yerlere somun yeri açmalıyım sanırım. Orijinalde olduğu gibi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Ali Haydar hocam kolay gelsin.Tamirat oldukça güzel ilerliyor.Bu arada Firewall için Blind Nut(Kör Somun) kullanılır genelde.T Nut(T somun) diye de bilinir.Şart değildir ancak daha kullanışlı bu tür işlerde.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Bu akşam tekrardan keyif tozumu yutmaya başladım :D Öncelikle şu şekilde yan gövdelere delik açtım. Toplam 6-7g fark etti. Ben daha fazla düşünmüştüm aslında. Balsa levhayı da yapıştırdım. Yapıştıracağım şekilde iki yan gövdeyi koyduğumda eşit uzunlukta oluyorlar. Bu yüzden henüz yapıştırmadan gerekli kesip biçme işlemlerini yapacağım firewall için.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Firewall çöp oldu :D Gerekli açıları hesaplayıp motorun güzelce firewalla yapışması için delikleri açtım. Ve durum bu şekilde. Siyah kısa çizgiler motoru bağlayacağım vidalar için açacağım delikler.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu durumu kurtarmak için firewallın enini 1cm hatta 1,5cm uzatmam lazım. Bu şekilde 5mm veya 7mm daha iç tarafa gelmiş olacak vida yeri. Orjinalinde olduğu gibi 6cm eni vardı. 7,5cm olacak. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim :)
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu durumu kurtarmak için firewallın enini 1cm hatta 1,5cm uzatmam lazım. Bu şekilde 5mm veya 7mm daha iç tarafa gelmiş olacak vida yeri. Orjinalinde olduğu gibi 6cm eni vardı. 7,5cm olacak. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim :)

Firewall'ın enini artırırsan uçağın burun kısmı gereğinden fazla genişleyecek ve gövdenin geri kalanından daha geniş olacak o zaman. Yeni bir tasarım yapmıyorsun. Bence eski firewall şeklinden uzaklaşma ve delikleri de ona göre ayarla. Delikler resimdeki gibi olursa motor açısı bence çok fazla olacak zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Abi pervanenin firewalla arası 80mm 3 derece açı 4,69mm fark yapıyor. 2 derece Aşağı açı için de 2.79mm yapıyor. Ben bunu tam yapmaya çalıştığım için hatalarla biraz fazla olmuş olabilir. Onu biraz daha yumuşatırım.

Abi sana açıklama yaparken birşey farkettim. Ben çentikli yaptığım için 5mm kaybediyorum. Yani 60mm olması gereken firewallı aslında 55mm kullanabiliyorum. Yani 5mm daha büyütürsem ve çentik meselesini tekrar ayarlarsam sorun baya ortadan kalkacak gibi. Motor açısını da 3 ve 2 derece yerine biraz daha az yapacağım. Biraz da zımpara atarsam çok bir fark kalmayacak gibi. Yarın sabah yeni bir tane keserim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan