Herkese iyi günler, 50cc uçak yapım aşamaları görünce dayanamadım bir yorumda ben yazayım dedim. DLE motor uzmanlık alanımdır(işin şakası). \Halil İbrahim Kalay\ iyi bilir.
Motor galiba hiç çalışmamış resimlerden öyle anladım. En az 2 depo yerde çalışmadan havada rodaja geçmemenizi tavsiye ederim. 1256tg başlangıçta çok yeterli bir servo olacaktır. İlerde uçağınızın hantal kalacağını göreceksiniz. O zaman MKS ve Savöx gibi firmaların daha güçlü servolarına geçme ihtiyacı duyabilirsiniz. HV777, Savöx2270, HV1220 ve 1256 servolarla 50cc bir çok uçak tecrübem oldu. 50cc uçaklarımız 12kg torkla da uçar 40kg torklada zamanla bunun farkını anlayacaksınız. Kill switch konusunda switch'i yanlışlıkla kapatmayacaksanız hepsi aynı işi yapar. RCEXL en en iyi fiyat performans sahibi olandır benim fikrimce. Hiç bozulduğunu görmedim. Gaz servosunun kolunu ayarlarken rahat hareket ettiğine ve jikle telinin her pozisyonunda temas etmediğine dikkat etmelisiniz. Gaz servosunun end pointlarını ayarlarken uç noktalardan bir kağıt geçecek kadar boşluk kalsa yeterli olacaktır. Yatay servo montajı yaptığınızı gördum. Skysun'da aynı servoyu diğer yönlu takma şansınızda var galiba. (30cc extra toplamıştım bi ara) Yatay servo yatağına takacaksanız iyice kuvvetlendirmenizi tavsiye ederim. Rudder telini iyi ayarlamalısınız ne fazla kassın ne fazla gevşek kalsın. (Her pozisyonda). Tüm kanatçıklarınızda highrate'e atımlarınız fazla olsun ilerde lazım olur. Yüksek exponuz olsun. Servo baş vidalarına çok az locktile sürmelisiniz zamanla titreşimden çıkar. Topladığınız uçak bir scale model olmadığı için her zaman güç isteyecektir. Pilinizin C'si önemli değil ama 2500 civarı 2 tane 2S yeterli olacaktır. (6-7 sorti çıkarır) Powerbox kullanacağınızı düşünüyorum. Ben bir modelde servolarımı direkt 2S ile alıcı üzerinden besledim 2350 mah pil 4 sorti çıkarıyordu. (HV1220 kullandım). Kimse depo kurulumundan bahsetmemiş en önemli bir noktada burada vardır. Deponuzun clunk hattının ortasına 3-4 cm'lik bakır boru koymalısınız. Yoksa ters düz harekette clunk öne düşer ve stop eder. Çoğu arkadaşımın başına gelmiştir. Tecrübeyle öğrenildi bu durum. Diyecekseniz peki yukarıdan aşağıya iniş yaparken hava içinde kalacak yakıt çekemeyecek??? O süre çok kısa bir süre ve tekrar yakıt geldiğinde karb. üzerinden o hava dışarı çıkıyor hemen yakıtı alıyor merak etmeyin stop etmez. Hortumdaki yakıt yeterli oluyor bu durumları engellemek için yoksa bizde header tank takardık helici arkadaşlar gibi. Failsafe ayarlamayı sakın unutmayın. Özellikle throttle ve failsafe kanalına!!! Bu arada ateşleme pilinin life olmasını tavsiye ederim. 1500 civarı yeterlidir. Günlerce çalışır sorunsuz storage derdi yoktur mis gibi. Cowling konusuna gelince önden açtığınız yer yeterli olacaktır fazlasıyla. Pervane olarak 23x8 ile 20-30 sorti yapmanızı tavsiye ederim. Ondan sonra bu motorun bana göre en uygun pervanesi 24x8 meijzik (7100 rpm) , benden daha iyi pilotaj sahibi abime göre (24x9 falcondur (6750 rpm)) Karar sizindir ama 22x10'dan uzak durun. Aklıma geldikçe karışık yazdım, kusura bakmayın bunlar benim tavsiyelerimdir katılmayan arkadaşlar elbette olacaktır herkesin yoğurt yiğişi farklıdır. İyi günler herkese