ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Zafer abi hangi sebeplerden dolayi iki parca arasina yerlestirildigini soylemis zaten hepsi benim icin de gecerli :)
Bende kendi modelim icin ve benim icin ( lehimleri yapana kadar ecel terleri doktum ) :) EKSİ yönunu soyluyeyim guc dagitim Karti kullandim escler iki parca arasinda her hangi biri bozulacak olsa butun herseyi dagitmam gerekicek diye dusunuyodum ki dun facebook grubunda da ayni seyi okudum :)
Bozmamaya gayret edicem ;D
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Alper Sahin' Alıntı:
Fatih sayfa 29 a bakabilrsin, aynı soruyu bende sormuştum zamanında :D

Anten içinde; sen sanırım CC3D almıştın, yanlış hatırlamıyorsam onun içinden buna benzer bir parça çıkması lazım.

Alper hocam hakkaten aynı soruyu siz sormuşsunuz. konu bayağı uzun olunca unutmuşum. Ama ben escleri kollara koyacak gibiyim. Kablo karmaşası vs benim için önemli değil zaten escler kollarda oluca öyle bozuk ve dağınık durmuyor. Acaba bilmediğim bir konu olabilir mi diye sormuştum.

Anten ile ilgili cc3d bir parça çıkııyorsa iyi olur, uğraşmayız onunla...

Zafer SAHIN' Alıntı:
Aslında bir çok sebep var.
- Görsellik
- Kabloların ve elektroniklerin derli toplu durması
- Kolay bir şekilde monte ve demonte edebilmek
- Darbelerde ekstra korum sağlayabilmek

Kendi adıma, ilk başlarda ben de yükseltme v.b. işlemlerle uğraşarak, hoşuma gidecek bir elektronik ve kablo yerleşimi elde etmeye çalıştım. Fakat en sonunda yükseltme kullanmadan, daha rahat bir yerleşim yapabildiğim sonucuna ulaştım. Zaten düşünürseniz, popüler tasarımlar varsayılan halleri ile rahatlıkla kullanılabildiği için çok satıyorlar. Eğer tekrar üzerinde uğraşmak gerekseydi bu kadar çok satamazlardı.
2 adet siyah kablo bağı(ziptie ya da plastik kelepçe) ve de iki adet makaron kullanıyorum. Gayet memnunum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Zafer hocam anten görüntüsü gayet güzel olmuş ama ben tam olarak nasıl yapıldığını anlamadım bu fotodan. şöyle mi oluyor; kelepçeyi quadın kenarında bi yere kilitliyoruz ve onada sert makaron geçriyoruz ve sert olduğu için dik tutuyor. ve onun içinden de anten kablosunu uzatıyoruz?


Genele bir soru daha soracağım, Nesimi abi düşmelerde zayıf nokta olarak plastik vida kullandığını söylemişti. Kullanılan yer quadın kollarındaki 4 vida olan yer midir? Eğer öyle ise benim aldığım bu üründe o vidalarda yok sanırım? O vidaları nereden temin edebilirim?

Teşekkürler.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Evet, plastik kelepçeyi quad'ın kenarına kilitledim. Sert makaron kullanmaya gerek yok, platik kelepçeye tatlı bir sıkılıkta ISITMADAN geçecek herhangi bir makaron işe yarıyor. Bu sistemin esnek olması lazım. Çünkü devamlı bir yerlere çarpan quadda, anten kablolarının sert malzeme içinde ezilme riski var.

Kollarda plastik vida kullanılmaması taraftarıyım çünkü o bölgenin sağlam olması lazım. Plastik vidalar, gövdenin alt ve üst plakalarını birleşitiren 8 adet dikmeyi sabitlemek için kullanılıyor.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Zafer SAHIN' Alıntı:
Kollarda plastik vida kullanılmaması taraftarıyım çünkü o bölgenin sağlam olması lazım. Plastik vidalar, gövdenin alt ve üst plakalarını birleşitiren 8 adet dikmeyi sabitlemek için kullanılıyor.

Aslında Zafer Bey'in yazdığına ekleyeceğim bir şey yok. Aynen yazdığı gibi ama soru da ismim geçtiği için yazayım dedim. Herkes beni yanlış anlamış sanırım. Halbuki üzerine basa basa aynı şeyi yazmıştım diye hatırlıyorum. Motor kollarındaki vidaların olabildiğince sağlam olması iyi olur. Gövde de kullanılan vidaları değiştirin yeterli.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Aslında Zafer Bey'in yazdığına ekleyeceğim bir şey yok. Aynen yazdığı gibi ama soru da ismim geçtiği için yazayım dedim. Herkes beni yanlış anlamış sanırım. Halbuki üzerine basa basa aynı şeyi yazmıştım diye hatırlıyorum. Motor kollarındaki vidaların olabildiğince sağlam olması iyi olur. Gövde de kullanılan vidaları değiştirin yeterli.

Nesimi abi ben nasıl yanlış anladığımı izah edeyim; Mantıken düşme anında frame' in ilk temas eden noktası tabiki motorların takılı olduğu kollar işte o kollar yerle ilk temas ettiğinde kendi kütlesinden fazla ağırlıkla yere çarptığı için kolun kırılmaması için bağlantı noktasındaki plastik vidaların ayrılması şeklinde bir mantık yürüttüm. Ayrıca bunu düşüncemi destekleyecek yabancı sayfalarda plastik vida ile tutturulmuş motor kollarının olduğu fotolar da görünce tabiki bu şekilde düşünmüştüm. Peki benim düşüncem neden yanlış? frame düştüğü zaman en azından kolu kırmasından iyi değil midir?

Ayrıca onun haricinde zaten gövdede işlemciyi plastik vidalarla tutturuyoruz onun haricinde plastik vida kullanımı gerektirecek bir var mı ?

Teşekkürler.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Ben düşme anında frame in kolunu kırdım ve motor bağlantı kabloları motorun dibinden çıktı. statoru sökemediğim için 17$ lık motoru tamir edemedim. Sizin de düşme anında ilk kol kırılıyordur, motor da zaiyattan kimse bahsetmemiş.. esc lerim şasiye yakın ama havada, esc lerden motora giden kablolarım kollara ziptie ile bağlıydı. Bu düşme anında aynı yerden kırılması halinde kabloların kopmasını nasıl bir yerleşimle engelleyebilirim fikri olan var mı?
Ayrıca motor altında 4 vida yerine 2 vida kullananlar da var youtube da. Ağırlık azaltmak açısından sorun teşkil edermi?
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

fatih solgun' Alıntı:
Nesimi abi ben nasıl yanlış anladığımı izah edeyim; Mantıken düşme anında frame' in ilk temas eden noktası tabiki motorların takılı olduğu kollar işte o kollar yerle ilk temas ettiğinde kendi kütlesinden fazla ağırlıkla yere çarptığı için kolun kırılmaması için bağlantı noktasındaki plastik vidaların ayrılması şeklinde bir mantık yürüttüm. Ayrıca bunu düşüncemi destekleyecek yabancı sayfalarda plastik vida ile tutturulmuş motor kollarının olduğu fotolar da görünce tabiki bu şekilde düşünmüştüm. Peki benim düşüncem neden yanlış? frame düştüğü zaman en azından kolu kırmasından iyi değil midir?

Ayrıca onun haricinde zaten gövdede işlemciyi plastik vidalarla tutturuyoruz onun haricinde plastik vida kullanımı gerektirecek bir var mı ?

Teşekkürler.
Ben bu duruma ait kendi yorumumu ve amacımı söyleyeyim. Öncelikle ön bilgi :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Quadkopterin kolları, hem uçuş stili gereğince hem de en dışta olmaları nedeni ile çarpmalarda en doğrudan teması yaşayacak noktalardırlar. Yani çarpma enerjisi genellikle bu noktalardan giriş yapar. Aşağıdaki sebeplerden dolayı, çarpma enerjinisinin çıkış yaptığı noktaların da burası olmasını tercih etmiyorum.
- Kolun kopması demek, ESC ya da motor kablolarının kopması demek, bu kopma ile beraber gövdeden ayrılacak motor ve ESC'nin, ayrıca tekrar çarpışmaya maruz kalması ve hasar görecek olma ihtimalinin artması da cabası.
- Kolun kopması demek, büyük oranda gövdeyi söküp tekrar toplamak demek.

Ayrıca kolların sağlam bir şekilde monte edilmesi yukarıdaki maddelere bağımlı şu avantajları da sağlayacaktır.
- Sert bir çarpışmada(ya da sürekli adığı darbelerden dolayı), doğrudan darbe alma ihtimali en fazla nokta olan kollar, sağlam bir şekilde monteli ise, quadın hasarsız bir bütün olarak çarpışmadan çıkmasını sağlayacaklardır. Eğer kollar zayıf bir şekilde monte edilmişse, sağlam bir şekilde çarpışmadan çıkabilecek cihazı, boşu boşuna parçalamış oluruz.
- Lehimli ve doğrudan bağlı olan motor ve ESC kablolarının kopmasındansa, soketli olan alıcı, video verici v.b. cihazların kablolarının yerinden çıkması daha az masraflı ve daha az uğraştırıcı bir hasar tipidir.

Uçuş kontrol kartının ise, titreşimden ve Newton Beşiği etkisinden minimum etkilenmesi için, hem plastik vida, hem de kartın altında sıkıştırılmış, vibrasyon emici sünger kullanıyorum.


Yukarıda anlattıklarımı biraz daha farklı ifade etmek istersem;

Quadın bir çarpışmadan mümkün olduğunca hasarsız çıkmasını istiyorum. Kolları zayıf olarak monte etmek bu isteğimi hiç karşılamıyor. Gövde plakalarının montaj noktalarıda zayıf elemanlar kullanmak ise, şiddetli çarpışmalarda enerjinin boşalacağı bir zayıf nokta oluşturuyor. Gövde tamamen metal destek ve vidalar ile katı bir şekilde monte edilerek de bu isteğim karşılanabilir. Ama şiddetli çarpışmalarda tüm cihazı paramparça etmek ve sürekli olan orta dereceli çarpışmalar nedeni ile farkında olamayacağımız çatlakların oluşmasına sebep olmak gibi riskleri olduğunu düşünüyorum.

Benim açımdan bakınca durum yukarıdaki şekilde ...
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

leandro' Alıntı:
Ben düşme anında frame in kolunu kırdım ve motor bağlantı kabloları motorun dibinden çıktı. statoru sökemediğim için 17$ lık motoru tamir edemedim. Sizin de düşme anında ilk kol kırılıyordur, motor da zaiyattan kimse bahsetmemiş.. esc lerim şasiye yakın ama havada, esc lerden motora giden kablolarım kollara ziptie ile bağlıydı. Bu düşme anında aynı yerden kırılması halinde kabloların kopmasını nasıl bir yerleşimle engelleyebilirim fikri olan var mı?
Ayrıca motor altında 4 vida yerine 2 vida kullananlar da var youtube da. Ağırlık azaltmak açısından sorun teşkil edermi?
Ben motor ve ESC arasında lehim değil 2mm banana kullanıyorum. Titreşim ile yerinden çıkabilme ve ağırlık gibi eksileri olduğunun farkındayım. Ama sizin yaşadığınız gibi durumlarda ve de ESC değişmek gerekmesi gibi durumlarda avantaj sağlıyor...

Ayrıca motorlarım 2 tane vida ile tutturulmuş durumda. Miligramlar seviyesindeki vida ağırlığının bir avantaj sağlayacak olması nedeni ile değil ama frame vida deliklerinin tam uymaması nedeni ile 2 vida kullanıyorum. Vida başına düşecek yaklaşık 250 gramlık thrust değerinin ise vida tarafından kesinlikle kaale bile alınmayacağını düşünüyorum. Çünkü daha ufak vidaların kilolarca ağırlıkla rahatlıkla başedebildiğini gördüm.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

fatih solgun' Alıntı:
Nesimi abi ben nasıl yanlış anladığımı izah edeyim; Mantıken düşme anında frame' in ilk temas eden noktası tabiki motorların takılı olduğu kollar işte o kollar yerle ilk temas ettiğinde kendi kütlesinden fazla ağırlıkla yere çarptığı için kolun kırılmaması için bağlantı noktasındaki plastik vidaların ayrılması şeklinde bir mantık yürüttüm. Ayrıca bunu düşüncemi destekleyecek yabancı sayfalarda plastik vida ile tutturulmuş motor kollarının olduğu fotolar da görünce tabiki bu şekilde düşünmüştüm. Peki benim düşüncem neden yanlış? frame düştüğü zaman en azından kolu kırmasından iyi değil midir?

Ayrıca onun haricinde zaten gövdede işlemciyi plastik vidalarla tutturuyoruz onun haricinde plastik vida kullanımı gerektirecek bir var mı ?

Teşekkürler.

Yabancı forumlarda görülen herşeyin doğru olduğunu düşünmeyin. Tamam biz hobiyi biraz geriden takip ediyor olabiliriz ama bizden daha da geriden takip eden ülkeler var ve bu forumlara yazı ve resim gönderebiliyorlar. Diğer türlü olsa bile insanlar deneme için yaptıkları uygulamaları da buralara koyuyorlar. Yürüttüğün mantık nispeten doğru evet ama Zafer beyin de dediği gibi en ufak düşüşte dahi modeli tekrar toplaman gerekebilir. Şu ana kadar çok sert düşüşler yaptım ama şükür ne kol kırıldı ne de gövde parçası.

Plastik vida kullanımı kişiye kalmış bir şey. Kullanıldığında ve kullanılmadığında sonuçlar ortada. Buna göre karar vermek lazım. Benim modelin yüksekliği önceleri 35 mm idi ve plastik vida kullanıyordum. Son hali ile yükseklik 20 mm oldu ve ben bütün parçaları metale çevirdim. Daha sağlam bir yapı olmasını istiyordun. Nitekim bu haliyle yaptığım uçuşlarda çok şiddetli kazalarda dahi gövde sağlam kaldı. Ama eski haline döndürme durumum olursa hiç düşünmeden yine plastik vida ve plastik spacer kullanırım.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Nesimi abi selam sana bir sorum var,

Looptime olayını tam anlayamadım bir türlü. Kabaca ne olduğunu anladım da kendi ztw 12a esc lerde hangi değeri kullanacağım yada hangi değişkenlere göre değiştirmem gerek bilemedim. Şimdiye kadar müdahale etmemiştim, yada öyle bırakmak mı en mantıklısı
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Alper Sahin' Alıntı:
Nesimi abi selam sana bir sorum var,

Looptime olayını tam anlayamadım bir türlü. Kabaca ne olduğunu anladım da kendi ztw 12a esc lerde hangi değeri kullanacağım yada hangi değişkenlere göre değiştirmem gerek bilemedim. Şimdiye kadar müdahale etmemiştim, yada öyle bırakmak mı en mantıklısı

En sonunda Naze32 aldıracaksınız bana. Naze ile ilgili bazı şeyleri ben de henüz bilmiyorum. Yanlış bilgi vermek istemem. CC3D de böyle ibareler yok bu arada.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Nesimi Sakmak' Alıntı:
En sonunda Naze32 aldıracaksınız bana. Naze ile ilgili bazı şeyleri ben de henüz bilmiyorum. Yanlış bilgi vermek istemem. CC3D de böyle ibareler yok bu arada.

Abi valla sende öyle bir bilgi var ki kullanmadığını bildiğim halde biliyordur diye sordum :D Face grubunda sorayım ben o zaman.
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Alper Sahin' Alıntı:
Abi valla sende öyle bir bilgi var ki kullanmadığını bildiğim halde biliyordur diye sordum :D Face grubunda sorayım ben o zaman.

Biliyorum ama sonucu hakkında tam emin değilim. O yüzden kaçamak cevap verdim. :D
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Nesimi Sakmak' Alıntı:
En sonunda Naze32 aldıracaksınız bana. Naze ile ilgili bazı şeyleri ben de henüz bilmiyorum. Yanlış bilgi vermek istemem. CC3D de böyle ibareler yok bu arada.
Nesimi bey, naze32 alın siz ... :) . Hem öyle bir izlenim yaratmışsınız ki, Alper sorusunun cevabı için sizin haricinizde foruma sorma ihtiyacı bile duymadı :) :) :) .
 
ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter

Nesimi abi kullandığın framenin linkini verebilir misin? Banggooddan zmr250 ye ait bikactane frame var hangisini alayım karar veremedim.