ZMR H250 CF Mini Quad Multicopter
fatih solgun' Alıntı:
Nesimi abi ben nasıl yanlış anladığımı izah edeyim; Mantıken düşme anında frame' in ilk temas eden noktası tabiki motorların takılı olduğu kollar işte o kollar yerle ilk temas ettiğinde kendi kütlesinden fazla ağırlıkla yere çarptığı için kolun kırılmaması için bağlantı noktasındaki plastik vidaların ayrılması şeklinde bir mantık yürüttüm. Ayrıca bunu düşüncemi destekleyecek yabancı sayfalarda plastik vida ile tutturulmuş motor kollarının olduğu fotolar da görünce tabiki bu şekilde düşünmüştüm. Peki benim düşüncem neden yanlış? frame düştüğü zaman en azından kolu kırmasından iyi değil midir?
Ayrıca onun haricinde zaten gövdede işlemciyi plastik vidalarla tutturuyoruz onun haricinde plastik vida kullanımı gerektirecek bir var mı ?
Teşekkürler.
Ben bu duruma ait kendi yorumumu ve amacımı söyleyeyim. Öncelikle ön bilgi :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Quadkopterin kolları, hem uçuş stili gereğince hem de en dışta olmaları nedeni ile çarpmalarda en doğrudan teması yaşayacak noktalardırlar. Yani çarpma enerjisi genellikle bu noktalardan giriş yapar. Aşağıdaki sebeplerden dolayı, çarpma enerjinisinin çıkış yaptığı noktaların da burası olmasını tercih etmiyorum.
- Kolun kopması demek, ESC ya da motor kablolarının kopması demek, bu kopma ile beraber gövdeden ayrılacak motor ve ESC'nin, ayrıca tekrar çarpışmaya maruz kalması ve hasar görecek olma ihtimalinin artması da cabası.
- Kolun kopması demek, büyük oranda gövdeyi söküp tekrar toplamak demek.
Ayrıca kolların sağlam bir şekilde monte edilmesi yukarıdaki maddelere bağımlı şu avantajları da sağlayacaktır.
- Sert bir çarpışmada(ya da sürekli adığı darbelerden dolayı), doğrudan darbe alma ihtimali en fazla nokta olan kollar, sağlam bir şekilde monteli ise, quadın hasarsız bir bütün olarak çarpışmadan çıkmasını sağlayacaklardır. Eğer kollar zayıf bir şekilde monte edilmişse, sağlam bir şekilde çarpışmadan çıkabilecek cihazı, boşu boşuna parçalamış oluruz.
- Lehimli ve doğrudan bağlı olan motor ve ESC kablolarının kopmasındansa, soketli olan alıcı, video verici v.b. cihazların kablolarının yerinden çıkması daha az masraflı ve daha az uğraştırıcı bir hasar tipidir.
Uçuş kontrol kartının ise, titreşimden ve Newton Beşiği etkisinden minimum etkilenmesi için, hem plastik vida, hem de kartın altında sıkıştırılmış, vibrasyon emici sünger kullanıyorum.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıda anlattıklarımı biraz daha farklı ifade etmek istersem;
Quadın bir çarpışmadan mümkün olduğunca hasarsız çıkmasını istiyorum. Kolları zayıf olarak monte etmek bu isteğimi hiç karşılamıyor. Gövde plakalarının montaj noktalarıda zayıf elemanlar kullanmak ise, şiddetli çarpışmalarda enerjinin boşalacağı bir zayıf nokta oluşturuyor. Gövde tamamen metal destek ve vidalar ile katı bir şekilde monte edilerek de bu isteğim karşılanabilir. Ama şiddetli çarpışmalarda tüm cihazı paramparça etmek ve sürekli olan orta dereceli çarpışmalar nedeni ile farkında olamayacağımız çatlakların oluşmasına sebep olmak gibi riskleri olduğunu düşünüyorum.
Benim açımdan bakınca durum yukarıdaki şekilde ...