- Katılım
- 1 Şub 2019
- Mesajlar
- 863
- Tepkime puanı
- 1,781
- Yaş
- 38
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.lazersanatevi.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Ilk gonderide yazdiklarinizdan anladigim kadari ile iyi bir 3D/Pattern pilot adayisiniz motivasyon bakimindan. Bu baglamda, fikirlerimi icten sekilde dile getirmek istiyorum yukaridaki gonderiye istinaden.
Birkac farkli yonden ele alacagim konuyu:
1-Halihazirda bir trainer ile ucmaktasiniz. YAK55M oldukca ustun ucus yetenegine sahip bir Giant Scale (avantajli taraflarini uzun uzun konusabiliriz) lakin bu performansin sergileyebilmesi ancak dogru motor + dogru servo / guc besleme konfigurasyonu ve tabi ki iyi duzeyde bir pilotajla mumkun.
En bastan fikrimi belirteyim, gonderdiginiz linkteki servolarla bu is olmaz (lafi evirip cevirmeyi sevmiyorum, fazlasiyla tadina bakmis biri olarak yaziyorum butce dostu gorunen servolarin. Yazilan teknik degerleri falan unutun). Dogru konfigurasyon olmayinca da model keyif vermeyecek. Ha ben yalnizca meydan turu atarim, guzelce inip kalkarim diyecekseniz sozum yok ancak yazinin basinda belirttigim gibi sizi 3D pilotaj icin hevesli gordugumden bu sekilde fikir beyan ediyorum. Son 6-7 yildir servolar konusunda cok ciddi gelisme var ve bir defa kaliteli servonun tadini alan, ben neyle ugrasiyormusum su zamana kadar diyor. Bu konuyu kesin olarak es gecmeyin derim.
Servo konusunda gerçekten kafam çok ama çok karışık. Linkte ki servoyu hali hazırda kullanan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine almaya karar vermiştim. Kaliteli servo kullanıp ilerde servo kaynaklı bir sorun istemiyorum. Bu net. Ama diğer yandan kaliteli servo fiyatları ateş pahası. Bangood dan 6 Adet servo fiyatına buradan 1 tane servo anca alınabiliyor. ? Bu uçak için önerebileceğiniz, fiyat olarak birazcık daha uygun servo var ise paylaşırsanız çok sevinirim.
2-Sizi simdiden tedirgin ediyor model. Bu tedirginligi yasamak yerine, kirilmasi neredeyse imkansiz olan, kirilsa dahi 5 dk icerisinde yapistirici ile tamir edilebilen ve en buyuk masrafinin 20 liralik bir pervane oldugu EPP (ustune basa basa soyluyorum, fotoblok, depron, kapron, maket kartonu, EPS vs degil, EPP. Bildiginiz kaucuk gibi olan, cakilinca seken, en fazla bir noktasindan kopan, 5dk icerisinde kopan noktanin tamir edilebildigi malzeme) model ucurmanizi samimi sekilde oneriyorum. 50cc modeli insa etseniz de etmesenizde EPP bir modelle (tercihen profil kanatli 1 metre uzeri kanat acikligi olan bir modelle. Twisted hobbies de cesitli ornekleri var) ucun. Tahmin edemeyeceginiz kadar gelistirecek sizi. Hele disiplinli bir simulasyon calismasi ile cok hizli ve dogru sekilde o sizi tedirgin eden, kaygilanmanizi saglayacak eksikliklerinizden kurtulacaksiniz.
Bu uyarınızı özellikle dikkate alacağım. ?
Teşekkür ederim Ömer Abi.Hayırlı olsun ve kolay gelsin Selçuk kardeşim. Ben olaya başka açıdan yaklaşacağım. Hevesini kırmak istemem ama, ben olsam önce bir kaç tane daha basit balsa model yapardım. Eğer bulabilirsem, kit olarak alır öyle başlardım. Hiç inşaat deneyimi olmadan böyle bir modeli yapmak seni yoracaktır. Üstelik de yapım kılavuzu vs olmadan plandan yapmak daha da zor olacak. Farkına varılmayan geri dönülmez hatalara yol açacak, bu da uçuş güvenliğini tehlikeye bile atabilir.
Aslında bu uçak hiç aklımda yoktu. Hali hazırda elimde ki motor ve ekipmanlar ile kullanabileceğim bir uçak inşa etme fikriyle yola çıkmıştım. Sonradan arkadaşların etkisiyle karar değişti. Bu arada aralarında tek tecrübesiz benim. Diğer arkadaşlar hali hazırda bu tarz uçak uçurup, plan üzerinden bir çok kez uçak inşa etmiş deneyimli pilotlar. Zaten o avantajım olmasa kesinlikle kendi başıma ilk modelimi Yak55 yapmaya kalkmazdım. Ben en azından acele etmeden yavaş yavaş modeli tamamlayıp hazır olduğum zamana kadar uçuşumu erteleyeceğim.
Ayrıca bu ölçekte bir model inşa etmek için geniş bir atölye, büyük bir tezgah ve alet adavat gerekir. Bunlar var mı, bilmiyorum. Yardım konusunda sanal ortamdan ne kadar olabilirse o kadar yardımcı oluruz elbet. Ama bu da çok kolay olmayacak. Öte yandan, büyük modeli muhafaza etmek, taşımak, alanda kurup sökmek de bir başka eksi yanı. Tabii uçuracak alan olduğu varsayımında...
Çok büyük bir atölyem yok malesef. Ama balkon geniş ve modeli orada inşa edebilirim. Bir çok gerekli aletleri temin ettim. Yine trainer 60 gibi bir müddet salonda muhafaza edip, model uçuşa hazır hale geldiğinde işyerinde ki depo da muhafaza ederim düşüncesindeyim.
Uçaklarımın şu an ki durumu. Uçakların asılı olduğu yere özel raf yaptırıyorum. Şimdilik bu şeklide asılı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunları yazmaktaki nedenim, daha önce etrafımızdaki bazı arkadaşların büyük heveslerle başladıkları bu hobiyi hüsranla sonlandırmalarıdır. Elbette ki aynı şey olacak değil. Tekrar şimdiden kolay gelsin!
Abi iyi ki varsınız. Bir çok kırılma noktasında imdadıma burası koştu. Elimden geldiğince sabırlı olup, pes etmemeye gayret edeceğim.