Kasımın sonlarına doğru Panterin ilk uçuş günü yaklaşırken de modelin son kontrollerini tamamladım, pillerini şarj ettim ve taşıma sistemimi de bir kademe öteye götürüp daha sağlam bir platform yaptım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu platformla model tamamen kendi ayakları üzerinde durarak taşınabilir hale geldi. Bir önceki sistemde burun kısmı ön koltuklar arasında sıkıştırılarak sabitleniyordu, kısa mesafede sorun olmasa da daha uzun yolculuklar için pek sağlıklı değildi.
Model yerine oturtulunca ön tekerlek de platforma cırt bantla sabitleniyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu yukarıdaki fotolar 1 Aralık tarihli, yani panterin ilk uçuş günü. Hazır girmişken devam edelim
Hava tahminleri sabahtan yağmurlu olsa da öğlen gibi güzel hava gelme ihtimali olduğu için modeli arabaya yükleyip meydanın yolunu tuttum. Sabah epey soğuk ve yağmurluydu, daha çok sohbet muhabbetle geçti. Saat 11 gibi yağmur durdu, modeller kurulup dizilmeye başlandı. Bir önceki buluşmaya nazaran katılım daha az olsa da yine çok güzel modeller vardı sahada. Bu sefer panterden daha küçük (X-45 motorlu) iki tabe uçak vardı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sahada son kez motor ve sistem testleri yapıp “fail safe”in gerektiği gibi çalıştığını yetkililere gösterdikten sonra ilk uçuşa çıktım. İlk uçuş “akreditasyon” uçuşu olarak yapıldı, hem onlar benim pilotajımı (güvenlik açısından) değerlendirdiler hem de ben onların yardımıyla sahayanın sınırlarını öğrenmeye ve alışmaya çalıştım. İnişler için yapılması gereken son dönüş dar ve hızlı olsa da sonrasında modelin yavaşlayabilmek için yeterince mesafesi olduğunu da uygulamalı olarak görmüş oldum. Yine de uçuş Ummandakine göre daha gergin geçiyor diyebilirim
havada iki uçak oluyor aynı anda, dar alanda iki uçak olunca da uçuş biraz daha stresli geçiyor haliyle. Ama hepsi alışılabilecek şeyler.
Gün kısa olduğu için toplam üç uçuş yapabildim. Önemli olan yeniden uçabiliyor olmaktı sonuçta. Üçüncü uçuşta kafama goproyu takıp video çekebildim. Kısa bazı parçaları da instagram da yayınladım:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol