Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Kasım ayına geldik, fark epey kapandı ha gayret 🤣

Kasım başında panterin yeni deposunun sızdırmazlık testlerini yapıp sonrasında model içine yerleştirip tüm yakıt sistemini hortum bağlantılarını tamamladım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yakıt sitemindeki tüm hortum bağlantıları paslanmaz çelik tel kullanılarak emniyete alındı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve son olarak da 2.5 yıldan biraz daha uzun bir aradan sonra motor da yeniden gövdeye monte edildi! :hoppa::yuppi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Böylece model de ilk uçuş öncesinde yapılması gereken son testlere (gövde içinde motor çalıştırma ve taksi/fren testleri) hazır hale geldi!
 
Panteri son testlere götürmeden önce sahaya yakıt götürmek için kullanacağım depoyu ve yakıt doldurma boşaltma sitemini de halledeyim dedim. Önceden 10 litrelik bir bidon ve elektrikli pompayı almıştım zaten. Biraz 3D tasarım ve baskı, biraz da kesme biçme derken bu iş de aradan çıkmış oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kasımın ilk haftasonunda da panteri arabaya yükleyip son testler için sahanın yolunu tuttum.
Modeli arabaya yerleştirmek için de biraz daha kafa patlatıp bikaç deneme yaptıktan sonra Ummandakine benzer bir şekilde, kendi ayakları üzerinde taşıyabileceğimi farkettim.

Arka koltukların ikisini de yatırıp, tekerlekleri oturttuğum yataklara da az birşel alttan destek yaparak yükseltip…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burnunu da ön koltukların arasından uzatınca…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model tam sığmakla kalmayıp yanına bir uçak bir de heli tıkıştırmayı bile başarabildim!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Önce heli sahasına uğrayıp mini titan Super kobra ile birkaç uçuş yaptım. Helici srkadaşların ilgilenmesi üzerine panterin motorunun da ilk çalışma testini orada yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında uçak alanına geçip AngelS ile uçup aralarda da panterle taksi ve fren testleri yaptım.
Testler başarılıydı, panteri de ilk kez çim pisste koşturmayı denemiş oldum bu vesile ile. Sonrasında menzil kontrolü ve fail safe testlerini/ayarlarını da yapıp resmen Panter uçuşa hazır! diyerek mutlu bir şekilde günü kapattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Önce heli sahasına uğrayıp mini titan Super kobra ile birkaç uçuş yaptım. Helici srkadaşların ilgilenmesi üzerine panterin motorunun da ilk çalışma testini orada yaptım.
Çok şükür helilere ilgili de 2025 devam edecek demek ki. :heartxf::hoppa:
 
Panter yeniden uçuşa hazır hale gelince Hurricane’e bir el atayım dedim. Geldim geleli hiç uçurma şansım olmamıştı. Saha bu mevsimde biraz yumuşak olduğu için modelin burun üstü kapaklanma riski daha yüksek o yüzden acele etmeden pistin daha iyi olduğu zamanlara yönelik hazırlık yapayım dedim. İlk iş olarak da iniş takımlarına el attım. Pnömatik iniş takımlarıyla ciddi bir sorunum olmasa da acaba elektrikliye dönüştürebilir miyim diye de merak ediyordum epeydir. Hazır el atmışken oradan başlayayım dedim.

Mevcut pnömatik mekanizmaları zamanında birlaç 3D baskı parça ile modifiye edip silindirleri dışa dönük hale getirmiştim. Bu parçalar (turuncu olanlar) benim ilk ciddi 3D tasarım/baskı çalışmalarımdan biriydi, gayet de güzel iş gördükleri için onları değiştirmeden elektrikli aktüatörü monte edebileceğim ilave parçalar (siyahlar) tasarlayıp bastım ve monte ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanatta da hava hortumlarını, valfi ve kontrol servosunu söktüm. Yerlerine kablolar ve retract kontrol devresi geldi.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dönüşüm sonrası iniş takımlarının çalışması da aşağıdaki videoda görülebilir:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kasımın sonlarına doğru Panterin ilk uçuş günü yaklaşırken de modelin son kontrollerini tamamladım, pillerini şarj ettim ve taşıma sistemimi de bir kademe öteye götürüp daha sağlam bir platform yaptım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu platformla model tamamen kendi ayakları üzerinde durarak taşınabilir hale geldi. Bir önceki sistemde burun kısmı ön koltuklar arasında sıkıştırılarak sabitleniyordu, kısa mesafede sorun olmasa da daha uzun yolculuklar için pek sağlıklı değildi.

Model yerine oturtulunca ön tekerlek de platforma cırt bantla sabitleniyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


bu yukarıdaki fotolar 1 Aralık tarihli, yani panterin ilk uçuş günü. Hazır girmişken devam edelim :)

Hava tahminleri sabahtan yağmurlu olsa da öğlen gibi güzel hava gelme ihtimali olduğu için modeli arabaya yükleyip meydanın yolunu tuttum. Sabah epey soğuk ve yağmurluydu, daha çok sohbet muhabbetle geçti. Saat 11 gibi yağmur durdu, modeller kurulup dizilmeye başlandı. Bir önceki buluşmaya nazaran katılım daha az olsa da yine çok güzel modeller vardı sahada. Bu sefer panterden daha küçük (X-45 motorlu) iki tabe uçak vardı 😅

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sahada son kez motor ve sistem testleri yapıp “fail safe”in gerektiği gibi çalıştığını yetkililere gösterdikten sonra ilk uçuşa çıktım. İlk uçuş “akreditasyon” uçuşu olarak yapıldı, hem onlar benim pilotajımı (güvenlik açısından) değerlendirdiler hem de ben onların yardımıyla sahayanın sınırlarını öğrenmeye ve alışmaya çalıştım. İnişler için yapılması gereken son dönüş dar ve hızlı olsa da sonrasında modelin yavaşlayabilmek için yeterince mesafesi olduğunu da uygulamalı olarak görmüş oldum. Yine de uçuş Ummandakine göre daha gergin geçiyor diyebilirim 😅 havada iki uçak oluyor aynı anda, dar alanda iki uçak olunca da uçuş biraz daha stresli geçiyor haliyle. Ama hepsi alışılabilecek şeyler.
Gün kısa olduğu için toplam üç uçuş yapabildim. Önemli olan yeniden uçabiliyor olmaktı sonuçta. Üçüncü uçuşta kafama goproyu takıp video çekebildim. Kısa bazı parçaları da instagram da yayınladım:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Çok güzel bir özet anlatım olmuş abi. Bir çırpıda okudum. Eline sağlık @Özgür Evren Varol
Ben şu pensenin ortasındaki zımbırtı nedir onu anlamadım.


Bu arada hortumların malzemesi nedir? Tygon mu? Silikon hortumlara tel sardığımda zamanla tel silikonu kopartıyordu ama tygon daha sert olduğu için sıkıntı olmuyordu.
Sonra şu klipsleri denemiş ve memnun kalmıştım. Sök tak gerektiğinde çok pratik oluyordu:

AngelS ile uçuşlar nasıl gidiyor bu arada? Ondan da bir video gelsin yahu :)
 
Ben şu pensenin ortasındaki zımbırtı nedir onu anlamadım.
Evreka. Çok iyiymiş :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hiç görmemişim bu güne kadar. Bulursam alayım şundan bir tane. Ne zaman lazım olacağı belli olmaz :D