Teşekkürler arkadaşlar, sabah fotoğrafları koydum ama sonradan birşey yazma fırsatı bulamadan evden çıkmak zorunda kaldık, sonrasında günlük koşturmaca derken anca yeniden bilgisayar başına geçebildim...
Geçen hafta ufaklığın hastalığı nedeniyle oldukça sıkıntılı geçti, haliyle modelle uğraşacak vaktim aslında oldukça sınırlıydı. Burada paylaştığım, yapılan işler çoğunlukla cuma günü yapıldılar. Aralarda gece nöbetlerinde arada sırada ufak tefek şeyler de yapmıştım kafa dağıtmak için. Bu nedenle aslında Cuma'ya planladığım yer testleri cumartesiye kaldı. Zaten sahanın anahtarıyla ilgili bir sıkıntı nedeniyle de cuma sabahı kimse uçuşa gidememişti, bir nevi isabet olmuş diyebilirim. Bu sabah da ufaklığın uyanmasını bekleyip sonrasında da ilacını verdikten sonra yola çıkabildim anca. Sahaya vardığımda saat 09:30 olmuştu ve hava sıcaklığı da 32 dereceyi bulmuştu. Maiden gününde en geç saat 7 de sahada olmam lazım ki 30 derece altındaki sıcaklıkta uçma şansım olsun...
Sahaya ulaşınca önce uzun zamandır görmediğim arkadaşlarla selamlaşma sohbet vs faslını hallettik, saha da pek hareketli ve renkliydi bugün. Sonra modeli bagajdan çıkartıp kurdum. Merak ettiğim şeylerden birisi modeli saha ortamında rahat bir şekilde kurup kuramayacağımdı, bu kısım kolay geçildi. Beklentimden çok daha kolay bir şekilde kanatla gövdeyi monte edebildim. Sonrasında pilleri yerlerine takıp modeli aktif hale getirdim. Ses devresinden sesi sonuna kadar açıp motor çalıştırma komutu verdiğim anda kafalar benden tarafa döndü
millet bir anda modelin etrafına toplandı bu nasıl bir motor acaba diye. Bunda "kolm" motor mu var diye bir geyik bile döndü.
Öndeki hoparlör ün önü tamamen kapalı olmasına rağmen tam güçle çıkan ses hiç de fena değil. Ön hoparlörün önü açıldığı zaman seste de önemli bir artış olacaktır diye tahmin ediyorum.
O sırada modelle ilgili pek çok soru yağmaya başladığı için taksi testlerine başlayamadan modeli kapatmak ve arkadaşların merakını gidermek zorunda kaldım bir süre.
Sonra goproyu kafama taktım, kayıdı başlattım ve modeli tekrar aktif hale getirip taksi testlerine başladım. Modelin ağırlık merkezi bihayli önde olduğu için burun üstü kapaklanması riski vardı, bunu engellemek için hep tam elevatör çekili halde modeli gezdirdim, elevatörlerin ne kadar etkili olduklarını kuyruk tekerleğinin suspansiyon sistemindeki hareketlerden görebiliyordum, biraz içim rahatladı.
Aletin yerdeki gidişi gayet güzel, ufak bir rudder trimi sonrasında sağa sola çekmeden ip gibi ilerliyordu. Kuyruk tekerinin kontrol hakimiyeti de gayet yeterli, herhangi bir tarafa sonuna kadar kumanda verildiğinde yaklaşık 1 model boyunda yarıçapla dönebiliyor, öte yandan hızlı taksi sırasında, kontrol sistemindeki yayların da etkisiyle ani rudder komutu verilse bu komut anında modllee etkiyip modelin sağa sola savrulmasına engel oluyor ve yumuşak ama kararlı bir şekilde yön kontrolü sağlanıyor.
Yer kontrolüne iyice alışınca ufak ufak daha hızlı taksiler ve kalkış koşusunu benzeştirecek şekilde hızlanmalarla modelin kalkış koşusunda nasıl davranacağını görmeye ve alışmaya çalıştım. Bu tür ana iniş takımları arasındaki mesafenin fazla olduğu modellerde bekleneceği üzere bu koşuların ve hızlanmanın da gayet rahat, tahmin edilebilir ve kolaylıkla kontrol altında tutulabilir olduğunu gördüm iyice rahatladım. Ayrıca tekerleklere de çok hafif "toe-out" vermiştim, onun da faydası olmuştur muhakkak...
Bu hızlı koşularda ne olur ne olmaz, aniden alet havalanıvermesin diyerek belli bir hızdan sonra elevatör çekmeyi bırakıyordum, modelin kuyruğunun hafiflediğini görmeme rağmen (ve CG nin önde olmasına rağmen) modelde pek öyle burun üstü kapaklanacakmış gibi bir hava da yoktu. Bu da biraz rahatlatıcı oldu zira Hurricane'ler burun üzeri kapaklanma konusunda pek bir meşhurdurlar ama bu olaylar genellikle çimen pistlerde olur, bizim kaymak gibi asfalt pistte tekerlekler döndüğü sürece böyle bir sorun olmayacak gibi görünüyor, yine de rehavete kapılmadan her daim tetikte olup anti-kapaklanma prosedürlerini takip etmek gerekli
Bugün için yapmayı planladığım motor-güç-devir testlerini yapamadım malesef. Hafta için yeterli vakit olmayınca loggerı modele takamamıştım. Bu testler de bu hafta içinde balkonda yapılacak artık. Ama sahada hem modlein kendi halinde hızlanmasından hem de modeli tutarken gaz açtığımda hissettiğim çekişten sistemin bu modeli uçurmaya yetecek gücü ürettiğine ikna oldum. Yine de içimin tamamen rahat etmesi için bahsettiğim bu ölçümleri yapıp 65 mph statik pitch hızını yakalayabildiğimden emin olmak istiyorum.
Eve gelip goprodan SD kartı çıkartıp bilgisayara takınca ortada video falan olmadığını farkettim
nasıl oldu niye oldu hala anlayabilmiş değilim ama o video yok
Oysa ki kamerayı kayda başlatınca gelen sesli teyidi duyduğumdan eminim. Ama açıkçası ışıklarına bakıp da kayıtta mı değil mi diye kontrol etmedim, bir ihtimal kayıda başlıyorum sanıp kamearnın modunu değiştirmiş olabilirim
ARkadaşlar bazı videolar çaktiler ama henüz onları toparlama şansım olmadı, ordan işe yarar bişeyler çıkarsa sonra paylaşırım.
Ben testlerden sonra kısa bir video çekmiştim, onu da instagrama koydum, buyrun:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeni vericiyle senkronizasyonu hala eskisi gibi tutturamadım, biraz daha çalışmak gerekecek...