Büyük gün yaklaşıyor
23 Mart için iki kameraman ayarlandı bile, eh bir tane de ben kafama gopro takiyorum etti üç kamera. Artık başarı yada felaket, hangisi olursa olsun gayet iyi kaydedilecek demektir
Bu haftasonu modeli ilk kez sahaya götüreceğim, niyetim genel bir sistem kontrolü yapmak. Buna taksi ve hızlı taksi denemeleri de dahil, bir ihtimal kuyruğu yerden kesecek kadar bile koşturabilirim modeli... Ayrıca pervane hatvesini az biraz daha arttırıp denemeler yaparak motordan 1.1-1.2 kw çekecek hatveyi yakalamaya çalışıp bu ayarla max RPM ölçümleri yapacağım. Eğer ölçümler sonucunda minimum 100-120km/s bandında bir hatve hızına ulaşabiliyorsak herşey harika demektir. Bu model için 100-110 w/lb ve 100km/saat üzeri hatve hızı motordan yana herşeyin yeterli olduğu anlamına gelir. Bu güçle pile de 10-11 C yüklenmiş olacağım ki orda da hiçbir sorun yok demektir.
Model üzerindeki hazırlık çalışmaları da devam ediyor.
Elevatörler ve rudder kalıcı olarak menteşelenerek yerlerine yapıştırıldılar. Bu çok kritik ve sorun yaşamaya çok açık bir işlemdi ama çok şükür sorunsuz halloldu.
Kuyruktaki kontrol yüzeylerinin menteşelenmesinde robart’ın “çıbıh” menteşelerini kullandım. Bu meretleri önce yatay stabdaki yerlerine epoksi ile yapıştırdım. Bu aşamada tüm menteşe mafsallarının menteşe hattında olması ve menteşelerin hareket ekseninin yine menteşe hattı ile çakışık olması çok önemli. Aceleye gelip bir sakatlık yaşamamak için tüm menteşeleri tek seferde yapıştırmaya çalışmak yerine tek tek çalışarak ve epoksi kullanarak menteşeleri yerlerine yapıştırdım.
Menteşelerin hareket eksenlerinin doğru olduğunu anlamanın en kolay yolu dışarda kalan kısmı 90derece çevirmek. Eğer kol kontrol yüzeyinin eksenine dik ise tamamdır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Menteşelerin hizalarını da cetvel yardımıyla kontrol ettim. (Önce dıştaki menteşeyi yapıştırıp o kuruduktan sonra içteki menteşeyi hizaladım.)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Her iki taraftaki menteşeler yapıştırılınca mafsallara yağ damlatıp korumaya aldım ve elevatörlerdeki yuvaları epoksi ile sıvayıp menteşelerin ve kontrol yekesi/birleştirici metal çubuğun üzerine geçirdim. Elevatörlerin hizalı olması için de sert dahta çubuklar arasında sıkıştırarak kurumaya bıraktım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabi hem menteşelerin hem de kontrol/birleştirme çubuğunun yapışacak yüzeylerinin alkol ile iyice temizlendiğini söylememe gerek yok sanırım
ancak metal çubuğun temizlik öncesinde kaba bir zımpara ile yüzeyinin pürüzlendirildiğinden bahsetmek faydalı olabilir...