Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Burun kismindan duman cikan bir model gormek istemeyiz tabi
 
Ben de bütün modellerimde antenler için aynı yöntemi kullanırım. Bence en güvenilir yöntem budur.

Hazır bu işe girişmişken, kontrol kabloları yerlerinde değilken alıcı antenlerini ideal açıda tutabilmek için basit bir ekleme yaptım. İki küçük plastik tüp kesip gövdede alıcının arkasında birlediğim yerlere birbirlerine dik düzlemlerde yapıştırdım:



Antenleri bu tüplerden geçirince de şöyle oluyor:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hocam dizi izler gibi takip ediyorum örnek alınacak, başucu eseri yapılacak bir konu resmen. Ellerinize sağlık:RCKolik:

Çok teşekkür ederim :)


Evren hocam,iki üç sayfa okudum zira devam edecegim roman gibi bir dil cay kahve keyfinde okumaya devam .sanirim ilk kez bir uçak konusunu tam olarak okuyacağım.eline emeğine sağlık zevkle okuyorum.

Teşekkürler İshak Bey, keyif verebiliyorsa yazdıklarım ne mutlu bana. Siz de sonuçta helikopterde Scale modelleri tercih ediyorsunuz, uçak olsun helikopter olsun bazı yapım veya detaylandırma teknikleri her iki taraf için de geçerli şeyler. Benim de bu başlıkta paylaştığım teknikler bir şekilde sizin modellerinizde kullanabileceğiniz şekilde ilham verebilirse daha da bir mutlu olurum :)

"Modelin uçmaya devam edebilmesi" kısmı kopardı beni ;D:lollol::lol:

Önemli bir detay sayın adminim, bir uçakla havaya atılan taşı birbirinden ayırd eden en temel şey bu :)

Burun kismindan duman cikan bir model gormek istemeyiz tabi

Sanırım ben de istemiyorum böyle birşeyi...

Ama ölçekli bir model değil mi bu? Motor sesi varsa, egsoz dumanı nerede?...

Egzost yok ki duman olsun :p Şaka bir yana, egzostları yapınca bebek pudrası ile siyah-kahverengi pastel tozlarını karıştırıp bir duman simulatoru yapıp gaz kanalıyla miksli bir halde egzostlardan salacağım... şaka şaka :evil:


Ben de bütün modellerimde antenler için aynı yöntemi kullanırım. Bence en güvenilir yöntem budur.

hem güvenilir hem gerektiğinde kolaylıkla çıkan bir yol. Eskiden maske bantlarıyla bantlardım, alıcıyı her söktüğümde bantları da yenilemek zorunda kalırdım. Bu yöntem çok daha pratik.
 
Bu uçakla (ESM Sea Fury - ) maiden uçuşunu sürekli geciktirmemin en önemli nedeni acayip yüksek kanat yüklemesi idi.

En azından hesap kitap yapıp neyle karşılaşacağımızı az çok bilerek gidiyoruz uçuşa, yukardaki alıntıdaki gibi hesap kitap yapmayıp maideni geciktirmeyip uçağı evde paslandırmıyoruz :coolxf:

Bi dakka, alıntıdaki mesajî kim yollamış yahu?:evil::evil::evil:

Hmmm

:halay::halay::halay:
:saygilar::saygilar::saygilar:
 
Oooohaaaaaa... Benim maiden geciktirme birimim gün, yıl değil!!! O maideni bir iki gün geciken uçak da 3 yıl 10 aydır non stop uçuyor. Hani bilginiz olsun dediydim! :p

Bu arada maideni bir iki gün geciken uçağın kalkış ağırlığı 11.5 kg. Biz burada 5.5 kg uçaktan söz ediyoruz. Hadi şimdi bolca gülün bakiim! :p :D
 
Ha buarada hazır sea furynin lafı geçmişken, bizim buradaki ekipten birisinin (henüz tanışmadım) 100” kanat açıklıklı bir sea fury inşaa ettiğini öğrendim. Burada inşaat yapan bildiğim 3. Kişi bu adam, hemen tanışmam lazım. Soranlara en az bir sene daha işi var diyormuş hemde, tam benlik adam :)
 
İyi de abim ben de bitmiş maidene hazır uçağı bekletmiyorum ki :) perşembe gecesi son parçayı takıp cuma sabahı maidene çıkartıcam. Hatta insaatın hala bitmemis olacağını düşünürsek resmi olarak maidenin bekleme süresi negatif olacak demektir :lol::lol::lol:

Beş kilo benim psikolojik sınırım deyip maiden yapmamak için uçağın inşaatını geciktirdiğini söylersem ne olacak peki?! :p
 
Beş kilo benim psikolojik sınırım deyip maiden yapmamak için uçağın inşaatını geciktirdiğini söylersem ne olacak peki?! :p

Allah kuru iftiradan korusun...

Abim ben işin başından beri "psikolojik sınırım 5.5 kg" diyorum, maiden için 5kg veya altını "diliyordum" ama olmadı yapacak bişey yok, hala önceden söylediğim psikolojik sınırın altındayım, ayrıca son hesaplamalara göre psikolojik sınırım da 6 kga çıktı. Aslında malumun bu sınırı belirleyen şey ağırlık değl kübik kanat yüklemesi. O da uçurduğum en ağır yüklemeli uçaklara dayalı bir sınır ve adı üzerinde "psikolojik" sınır. Psikolojik sınırlarımı dikkate alan birisi olsaydım yerimde sayar hala tutorla uçuyor olurdum :lollol::lollol::lollol:

İnşaatı geciktirme kısmına gelirsek, ocak ortası gibi "ben bu modeli mart sonunda uçuracağım" diye ilan ettim mi ettim, hatta şubatın ortasında gününü de koydum, 23 Mart diye, hala bu tarih geçerli, neyi geciktirmişim ben şimdi? :coolxf:

İşte arkadaşlar, Türkiye'de modelcilik niye gelişmiyor diye sorarsanız bunu örnek gösterebiliriz :p:lol::lol::lol: modelci göçü böyle kuru iftiralarla kösteklerle, yapamazsın senler sonucunda oluşuyor :lol::lol::lol: