Sonunda ön kapağın kilitleme mekanizmasını da aradan çıkartabildim...
Bu kapak her uçuşta açılıp kapatılacak bir kapak, o yüzden sahada pratik ve kolay bir şekilde açılabilen aynı zamanda da havada uçuş sırasında çıkmayacak kadar sıkı bir şekilde kilitli olması gerekliydi. Bir de görsel gerekçeler nedeniyle etrafındaki diğer elemanlarla iyi bir şekilde hizalanması, boşlukların, seviye farklarının vs "gerektiği" kadar olması lazımdı.
Hafta içinde bu mereti nasıl hallettsem diye farklı fikirler üzerinde kafa patlattıktan sonra ön taraftan kaputun altına giren, alt-yanlarda da gövdenin içine giren "dil" ler yaparak hizalamayı ve ön taraftan kilitlemeyi halletmeyi düşündüm. Ana kilit için de gerçek uçağın bu kaportasında üst tarafta olan kapağı görsel kamuflaj için kullanmaya karar verdim. Öncelikle plastik maket üzerinden ölçüm yapıp gerçek uçaktaki kapağı açıp kapatan küçük "düğme" nin yerinin belirlerdim ve benim kapağımda bu düğmenin karşılık geldiği yeri işaretledim.
Bu sabah da kilit mekanizmasının yapımına giriştim. Önce kontraplaktan 5 tane dil yapıp kapağa yapıştırdım ve doğru bir şekilde kapak yerine oturana kadar zımpara ile şekil vererek alıştırdım. (bu aşamada fotoğraf çekmeyi unuttum ama ilerdeki fotoğraflarda bu diller de görünüyor.
Sonra bir M3 düz başlı civatayı tornaya bağlayıp kafasının ucundan kabaca 1-2 mm lik bir kısmı çapı 2.5mm ye inene kadar traşladım. Civatanın orjinal ve modlifiye edilmiş halleri şöyle:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
1.5mm kalınlıkta ve 5 katlı kayın kontraplak kullanrak bir plaka kesip mekanizmanın ana şaftının (yukarıdaki civata) geçeceği bir delik deldim. Kenarlarına da balsa çıtalar yapıştırıp şekil verdim. Civatayı her iki tarafında ikişer pul olacak şekilde bu dahtaya geçirip bir adet somunla sıkı ama rahat dönebilecek şekilde sıkıştırdım ve ince CApon ile somunu civataya sabitledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yine aynı kontrplağı kullanıp bir de "yeke" kestim ve bir tarafına 3 diğer tarafına da 1.5 mm lik iki delik deldim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu yekeyi de civatanın üzerine geçirip ince CApon ile sabitleyip üzerine bir somun daha geçirip sıkarak da iyice emniyete aldım. Bu somunu da ince CApon ile kilitledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra bu mekanizmayı civatanın başını kaputtaki deliğe hizalayarak kaputa yapıştırdım. 1.5 mm lik telden de bir parça kesip bir tarafını Z büküm olacak şekilde büktüm. Diğer ucunu da boyu yaklaşık 1cm lik bir pirinç borudan geçirdim, bu pirinç boruyu da bir parça balsa yardımıyla kaputa sabitledim.
Kaputun iç tarafından mekanizmanın açık ve kilitli halinin görünümü şöyle:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol