Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yaww nebiliim işte... Böyle allanıp pullanıp macunlanıp zımparalanıp bi kenara atılmış bi Airacobra mı var acaba bi yerllerde bilemedimmm... :D:p

Var abi, ama o mucbir sebep :) hayat bizi aniden bu tarafa attı ve o mereti getirmek çok riskli olduğu için kaldı. İlla vuracaksanız daha geçerli modeller var inşaatı yarım kalmış olan :D Chipmunka ne oldu diyin mesela :) Ona Hurricane ve hatta airacobradan çok önce başlamıştım. O da cam elyafı kaplandı astarlandı ama sonraaaa ne oldu? Airacobra ile koyun koyuna yatıyor gebzede depoda (umarım hala ordadır(lar)).

Neyse abim sen az daha sık dişini şurda ne kaldı 23 marta :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Toni Clark amcadan gelen şeritler elime ulaştı. Hatta ayın 25inde geldiler ama takip sistemindeki bir abukluktan dolayı neyle nereye geldiğini anlayamadığım için iki gün rötarlı teslim alabildim.

Ürün tam olarak kafamdaki gibi olmamakla birlikte güzel iş görebilecek şeyler. Toplam 4 farkli genişlikte bant almıştım, hem gövdede hem kuyrukta hem de aileronlarda kullanabileceğim.

En ince şeritlerin görünümü: (vida m2 ve referans olması için koyuldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca şeritlerle birlikte bu dikiş olayının benzeştirilmesi için önerilen bir yöntem de göndermişler. Bu önerilen yöntem şeritlerin arka tarafının kendinden yapışkanlı olmasından faydalanıyor ve kağıt üzerinde benim kullandığım klasik yöntemden daha kolay görünüyor, denemeye değer buldum ve deneyeceğim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Çok ilginç. Şeritler konusu bir video yayın konusu olabilir.

Olabilir, bu perşembe canlı yayının konusu zaten detaylandırma üzerine olacak, şeritleri de araya sıkıştırırız :)

Ben bu serit olayini anlamadim. Uygulamasini gorunce anlarim umarim ☺️

Bence anlamanın en güzel yolu gerçeğini görmek diyerekten gerçek uçağın kuyruğundan bir fotoğraf yapıştırayım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

(Fotoğraf Flyingzone Publications Hurricane CD'sinden alıntıdır)

Bu fotoğrafta bu şeritlerin nerelerde kullanıldığı (altlarındaki dikiş detayları ile birlikte) görülüyor ;)

Genel olarak kumaş kaplı yüzeyde yada elemanda güçlendirme yada koruma gereken her yerde bu şeritlerden uygun kalınlıkta kullanılıyor, bu uygulama birinci dünya savaşındaki uçaklardan günümüzdeki hafif uçaklara kadar temelde değişmeden devam eden bir uygulama. Değişen tek şey 1950-60 lardan itibaren sentetik kumaşların üretimindeki gelişmelere bağlı olarak normalde pamuktan elde edilen kumaş yavaşça terk edilip yerini daha uzun ömürlü olan sentetik (polyester) kumaşlar almış.
 
Perçin konusu hakkında Mick Reeves'ın ilginç bir ürünü:

Gerçekten çok başarılı bir ürün olmuş. Paylaşım için teşekkler abi :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Perçin konusu hakkında Mick Reeves'ın ilginç bir ürünü:


Levent Bey paylaşım için teşekkürler. Mick amcanın pek çok faideli ürünü var. Sonuçta adam yılların modelcisi ve aynı zamanda yıllardır da tamamen scale modellere yönelik ürünleriyle yaşamını kazanıyor. Bu açıdan saygı duymakla birlikte RCSB forumundaki mesajlarından ve uslubundan olsa gerek bir türlü ısınamadım amcama, elim varmıyor sipariş vermeye :) Tavşan dağa küsmüş misali bir durum benimkisi :D:D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Seritin kullanim amacini anladim aslinda, ancak neden zigzagli olmasi gerektigini kavrayamadim. Daha mi iyi yapisiyor yada daha dogru sorarsam, yapistigi yerden daha mi zor ayriliyor bu sayede? Konu icinde gectiyse ve kacirmissam affola ☺️
 
Seritin kullanim amacini anladim aslinda, ancak neden zigzagli olmasi gerektigini kavrayamadim. Daha mi iyi yapisiyor yada daha dogru sorarsam, yapistigi yerden daha mi zor ayriliyor bu sayede? Konu icinde gectiyse ve kacirmissam affola ☺️

Ben soruyu yanlış anlamışım :)

zigzag hikayesi kumaşın kesildikten sonra ve yüzeye yapıştırılıp doplanarak koruma altına alınana kadar geçen zamanda (elleçlenme diyelim mi? hadi diyelim :) ) uçlardan liflerin açılmasını ve atmasını engellemek için yapılan bir uygulama. Doplandıktan sonraki kullanımda da aynı şekilde faydası var mı emin değilim ama olabilir de. Çocukluğumda bizim evde de zigzag kesen makas vardı (bişki dikiş işleri), pek severdim :)
 
Ben soruyu yanlış anlamışım :)

zigzag hikayesi kumaşın kesildikten sonra ve yüzeye yapıştırılıp doplanarak koruma altına alınana kadar geçen zamanda (elleçlenme diyelim mi? hadi diyelim :) ) uçlardan liflerin açılmasını ve atmasını engellemek için yapılan bir uygulama. Doplandıktan sonraki kullanımda da aynı şekilde faydası var mı emin değilim ama olabilir de. Çocukluğumda bizim evde de zigzag kesen makas vardı (bişki dikiş işleri), pek severdim :)

İste simdi taslar yerli yerine oturdu :D:thumbup:
 
Sonunda bantları deneme şansım oldu :)

DEneme amaçlı olarak, biraz da gövdede kullanılan şeritlerin kalınlığını belirlemek amacıyla gövde yanındaki küçük kapağı kobay olarak kullandım. Aşağıda gerçeğindeki ve modeldeki bantları görebilirsiniz:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet tırtıkların biraz "over scale" dediğimiz durum olmakla birlikte tırtıksız halinden daha iyi göründüğünü kabul etmek gerek. Astarı ve boyayı yiyince görüntünün biraz daha yumuşayacağı da muhakkak. Tuttum bu ürünü. Şimdi de kontrol yüzeylerindeki dikiş efektlerini bir de Toni Clark amcanın önerdiği yöntemle deneme vakti...

Kaldı 22 gün :)