4. ve son uçuş videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4 video da yüklenmişken raporu da yazıvereyim. Aslında raporluk çok da birşey yok ya, adettendir diyelim
Bugün değişiklik yapıp sabah seansında uçalım dedik, aslında kış aylarında sabah gitmek çok mantıklı değil ama bugün böyle oldu. sahaya vardığımda 19 derecelik sıcaklıkla ciddi buzlanma riski olduğunu farkettim (Ummanda su 20 derecede donuyor da
) ama ben hazır olana kadar sıcaklık artar azıcık diyip hazırlandım. Bizim mahalleden Luc da benim hemen ardımdan sahaya geldi ve 70 cc 4 zamanlı benzin motorlu uçağını hazırlamaya başladı. Ben önce kütük kobraya 3000 mAh lik pili takıp gövdenin sağlam monteli olup olmadığını son bir kez kontrol edip maiden uçuşuna çıkardım. ilk uçuşta ne aleti ne kendimi zorlamadan basitçe uçup geri indim ve hızlı birkontrol yaptım, gövdede yırtılan açılan çıkan birşey olmadığını görünce rahatladım
Sonrasında Luc'a motorunu çalıştırırken yardım ettim (uçağı tuttum
ama alet öyle böyle çekmiyor, beni de alp götürecek neredeyse, yani kolay iş değil küçümsemeyin
) o bir sorti uçtu, motoru hala rodajda, ama artık her uçuşta daha bir açıldığını farkedebiliyorduk. 4 zamanlı benzinli motorun sesi de bir başka. Sahada iki deli biraraya gelince de 2 zamanlı motor kullananların arkasından atıp tutup rahatladık
Luc inince ben de kobrayı ikinci uçuşa çıkardım, bu uçuşun henüz 4. dakikasındayken pilin zayıflamaya başladığını farkettim ve fazla uzatmadan iniş yaptım. Çıplak iskeletteki kadar uzun süreler uçamayacağım aşikardı. İleriki uçuşlar için mental bir not aldım ve Spitfire'a geçtim. Luc o modeli de ilk kez gördüğü için epey bir ilgilendi, uçuşunu da çok beğendi. Spitire ile bir split S yaptığımda dalıştan çıkarken rudder'ın fena halde titrediğini farkettim, flutter oluyor diye düşünüp hızımı kestim, titreme de geçti, ama daha önce böyle bir flutter yaşamadığım için garibime gitti açıkçası, menteşelerden birisi kırılmış olabilir diye düşünüp hemen iniş yaptım ama görünürde hiçbir sorun yoktu, tekrar kalktım ve hızımı fazla arttırmadan, kontrollü tutarak uçtum sonrasında: Yine de defalarca rudderın titrediğini gördüm, ha koptu ha kopacak derken sorunsuz bir şekilde iki uçuş yaptım
Sonradan, eve geldikten sonra, sorunun nerden kaynaklandığını da buldum. Kuyruk tekerleği ile rudderı bağlayan yaylar vardı, bu meretler sürekli kuyruk tekerleğinin yekelerini kırıyorlardı, bu sabah da uçağı yüklerken bunun kırıldığını farkedince yayları çıkartıp attım, sadece ipler kaldı bağlantı olarak. Ama meğersem o yaylar aslında rudderı da aşağı doğru çekip konik olan menteşe piminin boşluksuz bir şekilde yuvasına oturmasını sağlıyormuş. Bu yaylar sökülünce rudderda hafif bir boşluk oluştu ve bu boşluk da o titremelere neden olmuş
Neyse zaten daha önce dediğim gibi Spitfire için emeklilik uçuşuydu bugün, undan sonraki uçuşlarda yerini Hurricane alacak
Spitfire sortileri arasında bir sorti Luc uçtu, ben de bir sorti Kobra uçuşu sıkıştırdım. Luc uçuşu sırasında tekerlek paçalıklarından birisini düşürdü havada. Tam olarak nerde düştüğünü ikimiz de görmedik, muhtemelen çok uzak bir yerdeydi. Ama gün sonunda herşeyini toparladıktan sonra "ben arabayla şöyle bir tur atayım, belki denk gelirim paçalığa" diyerek arabasına bindi, ve birhayli uzakta arabasını durdurup, inip, yerden birşey aldığını gördüm
sonra yanıma geldi ve paçalığı gösterdi bana da, şanslı adammış vesselam
Ben de Kobrayla son bir sorti uçup 3. pili de bitirip toparlandım ve eve döndüm. Spitfire için 3 pil götürmüştüm, sadece 2 sorti uçunca 3. pil dolu kaldı, onu da 80 mmlik EDF ye bağlayıp pantherin zımpara sonraki tozlarını ve gövde içindeki dahta parçalarını üfürtmek için kullandım, varmış bir hikmeti