Dün sahadan fotolar ve kısa bilgiler verdim ama tam detaylı rapor yazma fırsatım olmadı. Tam raporu da bugün yayınlayalım
Malum iki hafta üst üste uçuşa gitmiştim, buradaki modelcilerin olduğu gruba da sürekli yazarak elemanları da hareketlendirmeye çalışıyordum bir yandan, bizim hobi sadece uçmak üzerine dayalı değil, sosyal bir hobi sonuçta
en nihayetinde geçen haftalarda grubun ileri gelenleri silkelenip üzerlerindeki ölü toprağını attılar ve bu cumartesi için (dün) sezon açılışı yapalım dediler. Hafta içinde gruba üzücü bir mesaj geldi, benim de çok sevdiğim Filipinli bir arkadaşımız 10 yılın sonunda Umman'a veda etme vaktinin geldiğini bildirdi, bu arkadaş grubun en aktif üyelerinden birisiydi ve benim de birlikte uçmaktan sohbet etmekten de çok keyif aldığım birisiydi, uçuş dışında da dışarıda buluşup görüştüğümüz bir arkadaştı. Malesef bu tür ayrılıklar yaşadığımız "expat" hayatının bir gerçeği ve bizim de buralarda sadece misafir olduğumuzu, günün birinde benzer bir mesajı benim de yazmam gerekeceğini hatırlatıyor. Bu arkadaşı da son kez görmek ve veda etmek için Cumartesi öğleden sonraya buluşma planladık (malesef kendisi gelemedi
)
Cuma günü büyük patron (anahtarın zimmetli olduğu kişi
) Dubaideki bir sezon açılışındaki jet gösterisine katılmaya davetliymiş, anahtarı teslim almak da cumartesi gününe kaldı (bilgi olarak ekleyeyim, Muscat ile Dubai arası İstanbul Ankara gibi birşey, arabayla 4-5 saatlik bir yol
) adam dubaiden de geç döndüğü için anahtarı almaya öğlen vakti gittim. Biraz da sohbet ettik, ona benim jet motorunu çalıştırma hazırlıklarında son aşamada olduğumu, eğer hafta içi sahaya gitme durumu olursa bana da haber etmesini belki onlara katılıp sahada motoru ateşleyebileceğimi söyleyince, "Yahu motor çalıştırmak içni sahaya kadar niye gideceksin, getir motoru burda benim evin avlusunda çalıştırırız" dedi, ben de iyi de komşular ne olacak, o kadar gürültüyle rahatsız etmeyelim diyince, "ben hep burda çalıştırıyorum alışık onlar" dedi
sadece akşam 6 sonrasına kalmamak gerektiğini hatırlattı. Sonra da yakıtım olup olmadığımı sordu (bana sürekli kendi yakıtından kullanabileceğimi söyleyen abi de bu zaten
) cevap vermemi de beklemeden "bende yakıt çok sen yakıtı hiç dert etme, şurda bir varil var hazır istersen duş bile alabilirsin" dedi
Buarada adamdaki yakıt ta halis mulis Jet A, yani kerosen falan da değil, amcam hava kuvvetlerinde çalıştığı için ordan tedarik ediyor doğrudan
. Ben de cevaben tamam ama satın alıcam her seferinde 15-20 litre olacak şekilde diyince de "al şu anahtarı git gözüm görmesin" diyerek kovaladı beni
Velhasıl, motor çalıştırma için de ayarlama yapmış olduk bir nevi ama bu hafta içinde vaktimin olacağını hiç sanmıyorum, en iyi ihtimalle hafta sonunda yada sonraki hafta içi diyelim.
Neyse, uçuşa dönelim, anahtarı teslim alınca gruba yazdım saat 15:00 da kapının açılacağını duyurdum. Millet de 15:00-15:30 gibi orada olacaklarını bildirdiler. pil şarjını ve diğer tüm hazılıkları bir gün önce yapmıştım zaten, herşeyi arabaya yükleyip sahanın yolunu tuttum. Bu seferlik yalnız gittim, zira ufaklık gün içnide çok yorulmuştu, onu evde bıraktım.
Sahaya ulaşınca önce modelleri arabadan çıkartıp kurdum, ilk uçuş için Heliyi hazırladım. 3300 lük pili takıp iki tane 4 dakikalık sakin uçuş yaptım.
Sonra da spitfire ile bir sorti uçtum. Artık bu modele iyice alıştığım için modelin de limitlerini zorlamaya başladım, uçuşlar daha keyifli olmaya başladı. Ama pervanede devir sınırı olduğu için ve hala sisteme RPM telemetrisi eklemediğim için tüm uçuşlarda en fazla %75 gazla uçuyorum, her türlü alçalışta da gaz kesiyorum iyice. Daha önceki uçuşlardaki pil tüketme performansına göre radyodaki süre alarmlarımı da güncellemiştim, uçuşları 5 dakikadan 6.5 dakikaya çıkardım, bu sürede pillerin gerilimi saklama gerilimine çok yakın bir seviyeye geliyor
Spitfire ile ilk uçuştan sonra genç arkadaşlardan Zaid geldi sahaya. Bu çocuk (ve ekürisi Muhammed) inanılmaz yetenekli pilotlar, neredeyse bir senedir de görüşmemiştik, biraz sohbet muhabbet ettik, yanında nitro motorlu profil extra getirmiş, onu kurmasına yardım ettim ama bir alıcı sorunu nedeniyle (spectrum) bihayli zaman kaybediyordu, o problemi çözmeye çalışırken ben de Heli ile bir sorti daha uçtum. Bu sortide 3300 lük pilin içinde kalan son elektronlerı tüketmek için yaklaşık 3 dakikalık kısa bir uçuş yaptım.
O arada büyük abiler de gelmeye başladı, Tarık 61 cclik YAK ile geldi, Zübeyir ise 30 cclik modeliyle. Ansari de uçak getirmeden sırf sohbet muhabbet için gelmiş sahaya. Tarık ve Zaid aynı anda çıktılar uçuşa, standart 3D uçuşlarını yaptılar (burada 3D uçuş çok popüler hatta sanki başka uçuşlar uçuş değilmişçesine yeni başlayanlara da bu yönde yönlendirmeler yapılıyor.) o sırada ben de Zübeyir'e yardım ediyordum ama modelde bir sorun vardı, bir elevatör servosu (yine spectrum) bir türlü doğru bir şekilde merkezlemiyordu, uzunca uğraştıktan sonra hiç uçmadan modeli uçuştan çekti, başka bir modeli de olmadığı içni günü sohbet muhabbetle kapattı.
Tarık ve Zaid indikten sonra bize doğru yaklaşan kapkara bulutlar belirdi birden bire. Çok fena yağmur indirecek diyip bir panik havası oluşturdular sahada
ben "merak etmeyin buraya yağmayacako buluttan bize zarar gelmez" dememe rağmen hızlıca modelleri toplayıp arabalara tıkıştırdılar. Zaid bir köpük cessna çıkartıp Ansari'ye biraz eğitim verdi, onun dışında uçan tek kişi bendim
ve tek bir damla bile düşmedi üzerimize
Günün geri kalan kısmınd, güneş batana kadar ben heliyle iki sortiye çıktım, bu sortiler 2200 lük pillerle 6 şar dakikalık uçuşlar oldu. 2 Sorti de spitfire ile uçup tüm pilleri tükettim. Spitfire'ı zorladıkça zaten pek narin ve esnek olan kuyruğun zorlandığını görmeye başladım. Tonolarda dönüşlerde vs kuyruk kanatla olan paralelliğini kaybediyor. Kuyruğun birleşim yerlerine ufak karbon yada cam elyafı destekler atma vakti geldi görünüşe göre.
Heliyle de gittikçe daha açılan uçuşlar yapmaya başladım (açılan dediğime bakmayın, kendi kulvarımda konuşuyorum işte
) Ani tırmanma denemeleri yaptım, kuyruk kaya gibi duruyor, titreme falan da yok, şu an için ayarlarımdan çok memnunum o yüzden ne olur ne olmaz diye üniteye dokunmuyorum bile (fiziksel olarak dokunmak da dahil
)
Ama dün de yazdığım gibi oryantasyon konusunda biraz sıkıntılarım var, bişeyler giydirmek şart oldu bu iskeletora
Balsa ve kontraplaktan birşeyler yapmaya başlarım yakınlarda, kim bilir belki de en nihayetinde tüm gövde de "dahtadan" yapılır
Videoları da işleyip yükleyip eklerim vakit buldukça.