Askerler gelince Deniz ortadan kayboldu, sonra baktım buldum, arabanın arkasına saklanmmış kraker kemiriyor uzaktan bakaraktan. Sonradan fark ettim ki epey bir korkmuş herif
Ama tam bir gösteri uçuşu olmuş! Limitler sanırım %90 lara yaklaşmış
Görsel güzellik, ses, yakın geçişler, uçuşun-manevraların estetiği... Daha da etkilenmemişler ise vursunlar kendilerini çöle, ne diyeyim?
Aslında olabildiğince az atraksiyonlu, düşük riskli bir uçuş sergiledim. Hiç sevdiğim bir şey değildir zaten yanımdakilere de kızdım böyle birşeyi ortaya attıkları için... Allah korusun olmaz olmaz bir aksilik olur bir kaza olur gider askere veya arabasına falan çarparız sonra ayıkla pirincin taşını, onlara direk zarar gelmese bile modelin çakılması sonrasında ortaya çıkacak olan yangını görürler "bu iş tehlikeli yahu, en iyisi yasaklayalım" derler hem modelden hem pistten oluruz sonra neme lazım...
Uçuşlar saat kaç civarı yapıldı? Gölgeler bir hayli uzun da...
Bu günün son uçuşuydu, akşam 5e doğru, güneşin batmasına 15-20 dk kala.
İnişte de hemen yangın söndürücünün yanına, neme lazım!
Her daim tedbirli olmak gerek
Uçağa iyice alıştığın, son yaklaşma dönüşünden belli!!! Alçak ve keskin bir dönüş olmuş. Buradan bakarken ürktüm valla.
Evet abi, iyice alıştık birbirimize, hatta 75. uçuş itibariyle gyroyu aktive edebilirim artık diye düşünmeye bile başlamıştım ki en azından şubata kadar Panter uçuştan çekilmek zorunda kaldı. Motorun bir Tayvan yolculuğuna çıkması gerekiyor görünüşe göre... Son iki çalıştırmada biraz sıkıntı olmuştu, ilk denemede çalışmayıp "starter bad" mesaajı ile kendini kapatmıştı, ama sonrasında sorunsuz çalıştı her ikisinde de. Ama dün de sahada ilk denemede aynı şeyi yapınca ısrar etmedim, uçuş yapmayıp geri döndüm. Uyarı mesajı starter motorunun motoru gerekli devre çıkartamadığı anlamına geliyor. Zaten tam motorun devrinin artması gereken aşamada da hani kayış kayma sesi vardır ya arabalarda, onun gibi bir ses geliyordu ve devre çıkamadığı için de çalıştırma sekansını iptal ediyordu motor. Bu meretin starter motoru sistemi aslında bizim patlarlı motorlardaki starterle aynı prensipte çalışıyor. Şaftın ucunda konik bir somun var, pervanenin spinneri gibi düşünün, starter motorunun ucunda da o ringli bir mekanizma var, motor çalışınca bu mekanizma şafta doğru hareket ediyor, o-ring koniye bastırıp starter motorunun şaftı çevirmesini sağlıyor, şaft yeterli devre çıkınca da mekanizma şafttan ayrılıyor. Bu o-ring ve şaftın temas yüzeylerinin yağlanması veya oringin yıpranması vs nedeniyle bu tür şeyler olabildği için akşam eve gelince bir bakayın temizleyeyim dedim. Motoru uçaktan sökünce de farkettim ki motorun kompresörü haznesine sürtüyor! çok hafif bir sürtme ama sonuçta sürtüyor. Sorunum bu muydu bundan bağımsızmıydı ama bu sürtmeye hiçbir şekilde müdahele edemeyeceğim için mecburen fabrikaya geri yolalyacağım, zaten motor garantide, ama hazır yollamışken komple bakım da isteyebilirim. Motor geri gelene kadar da Hurricane ve Çakma Süper Kobra ile uçuşlara devam ederim