- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Bu Cuma gününün özeti miydi sadece?
evet
Anca, devamini yazacak firsatim olmadi henuz
Son düzenleme:
Bu Cuma gününün özeti miydi sadece?
Hayır tek bir uçuşun özeti!Bu Cuma gününün özeti miydi sadece?
Neyse ki atlatılmış olmuş geçmiş olsun...
Ama bu hoş değil, umarım belli olur
Türbin motorunun susması çok şaşırttı beni . Gerçi düşününce milyon dolarlık jetlerde de yaşanıyor bu durum ama yine de şaşırtıcı. Umarım sorunun kaynağı ortaya çıkar abi.
Abi çok geçmiş olsun, ucuz atlatılmış resmen, panik yapmadan o irtifada o manevrayı yapmak hiç kolay iş değil bunun için ayrıca tebrikler ??? sorun bulunur inşallah
Enine inmiş piste resmen laz pilot.
Model türbinler aslında sanıldığı kadar robust sistemler değil. Özellikle de minik hava kabarcıklarına çok hassaslar. Örneğin motor durmadan önceki yavaş tono sırasında header tanktaki havadan bir kabarcık motora gitmiş olabilir.
Pilot paniklemese çok daha düzgün inermiş çünkü pist üstüne geldiğinde uçakta hala epeyce enerji varmış.
Geçmişler olsun diyelim...
Geçmiş olsun. Stop etmeden hemen önce tono atmışsın. Ucusun sonlarına doğru depoda yakıt da az. Kısacık bir süre icin hava almıştır, eminim. Bakim sırasında ya bir eksiklik var, ya da clunk hortumu sertleşmiştir.
Motor sustu yazısını okuyunca eyvah dedim ama çok şükür sorunsuz inmiş. Nefes alış verişlerden heyecanın dozu anlaşılıyor
Ben açıkçası böyle zorunlu inişlere bayılıyorum. Çünkü pilotaj o zaman belli oluyor. İniş bence çok başarılıydı. Piste inmek için son sol tarafa yapılan manevrayı yapmak izlerken bile aklıma gelmedi. Dedim taşa toprağa inecek heralde
Jet modelleri sevmesemde hasar almamasına çok sevindim Geçmiş olsun.
Hiç sorma, pist 15 * 115 metre, Evren Bey'in 1 km pisti gibi değil ki!
Haksızlık ediyorsun abi. O pist 1 km değil 850m
Pardooonnn... Eni de 50 metre, yok 45!
Geçmiş olsun abi kırım olmamasına sevindim, el emeği göz nuru modeller kırılınca ayrıca üzülüyorum, heli falan bir şekilde toplanıyor, ama emek verilen uçaklar asla eskisi gibi olmuyor.
Geçmiş olsun abi. Ucuz atlatışmış gerçekten. Videoyu izlerken, motor sustuktan sonra size doğru gelirken kafamda kendi kendime sağ aileron komutu veriyorum piste girsin diye Ama siz sola dönüş yaparak rüzgarı karşınıza aldınız.
Geçmiş olsun! Ucuz atlatılmış gerçekten. ? Hangisi olursa olsun, şu motor milletine hiç bir zaman güvenmemek lazım demek ki.
Hayır tek bir uçuşun özeti!
P51'in gözünün yağını yiyeyim
Orhanlı çayırında uçurduğun P51'in kanatlarını modifiye etmiştin herhalde...Kanatları şişirilmiş P51'imsinin demek istedin sanırım
Hayırdır Ilyushin hikayesi nedir? geçmiş olsun
Orhanlı çayırında uçurduğun P51'in kanatlarını modifiye etmiştin herhalde...
Ilyushin hikayesi çok acıklı.
Dört metreye yakın kanadı olan ve çok emek verilmiş bir uçaktı. Antalya Karain'de maiden uçuşu sırasında pert oldu. Kalkışı takiben ilk turun tamamlanması sırasında pilotun hizasından pist üstünden geçerken yaklaşık sanırım 30 m irtifada iki motor birden gitmiş. İleride yeterli bir mesafe varken arkadaşımız dönmeye çalışmış. Arka rüzgarla yere sert vurup sekerek direklere çarpmış uçak. İki motorun aynı anda durmasına anlam veremedik. Ben alıcının fail safe'e geçmiş olabileceğini iddia ettim ama öyle kaldı, nereye bağlandı bilmiyorum.
Konuya ancak yazabildim kardeşim. Tekrar büyük geçmiş olsun, allahtan kazasız belasız atlatmışsınEvet, beni en çok rahatsız eden bu tür durumlarda sebebin net bir şekilde bulunamaması oluyor. Şu ana kadarki incelemelerimde net bir göstergeye denk gelemedim, ama en yüksek ihtimal motora giden bir hava kabarcığı gibi görünüyor. Başka hiçbirşey bulamazsam komple yakıt sistemi hortumlarını yenileyebilirim. Zaten yeni ve daha küçük bir depo yapma niyetim vardı, o da aradan çıkar bu vesile ile
Geçtiğimiz sezonun son uçuş gününde ben de aynı duruma maruz kaldım Şükür ki bütün sezon boyunca (yaklaşık 25 uçuş günü)bizi fark etmemiş olan jandarma, tamamen tesadüf eseri bizi uçuş halinde yakalamış oldu. (Çevrede kaçak avcılar varmış, onları ararken bizi bulmuşlar) Ben de durumu toparlamak üzere gönülsüz bir gösteri uçuşu yaptım. Gelen ekibi ikna ettik hatta çok ilgilendiler; ama karakol komutanı, bize bulduğumuz son uçuş pistini yasaklamış durumda "Bir daha görürsem yazarım cezayı!" buyurmuş kendileri, sonradan haber gönderdi. Kanunen de haksız; uçuşa yasak alanın dışındayız, tamamen meskun mahal, bildiğin çölün ortası. Ayrıca SGHM kaydımız da var! Seneye sezon başlayınca gidip bir konuşacağız kendisiyle, bakalım72. uçuş sonrasında sahaya bir askeri araç geldi, bizi sorguya çekmeye başladı (bilmeyenler için ekleyeyim, aslında burda RC uçuş yasak ve ağır cezaları var, biz askeri alanda özel bir izin ile uçuş yapıyoruz, ancak bazen iznimizden haberdar olmayan askeri personel bizi görürse "ne oluyoruz yahu" diye bizi sorguya çekiyor! ) Velhasıl biz durumu anlatıp yetkili arkadaşımızı da telefonla arayıp askerlerle konuşturunca durum anlaşıldı ve askerler de biz de rahatladık sonrasında benden askerlere özel bir "gösteri uçuşu" yapmam talep edildi, aslen böyle şeyleri pek sevmem ama mecbur kalınca da günün ve senenin son uçuşunu askerlere özel gösteri uçuşu olarak yaptım. Onun da videosu sonra gelecek
Uçuş çok güzel olmuş, elinize sağlık. Yenilenen sistemlerin kendini ispatlaması da cabası...
Seneye sezon başlayınca gidip bir konuşacağız kendisiyle, bakalım
Zoruma giden ise şu: Arabın yalellisi ile bizim devletimizin uygulaması tamamen aynı! Arada binlerce yıllık medeniyet, sayısız devlet tecrübesi, laiklik, cumhuriyet farkı olmasına rağmen icraat nasıl aynı olabilir? Çok can sıkıcı işler bunlar
Abi çok merak ediyorum Acaba son gaz uçtun mu? Hız denemesi falan yaptın mı yani Uçuşta gazı hangi oranlarda kullanıyorsun? Mesela videodaki alçak geçişlerde gaz % kaçtaydı? Son gaz uçmak uçak için bir problem oluşturur mu?
Abi ben bunun gerçeğini f4 uçağında yaşamış halihazırda THY' de uçan bir kaptanımızdan dinlemiştim, full throttle verdikten sonra motor kısmında patlama yaşanmış emergency iniş yapmışlar, çok ucuz atlatmışlar ama uçak kal olmuş haliyle. Bu arada uçuş müthişaerodinamik olarak dayanamayacağı hızlara ulaştırıp havada parçalanmasına neden olabilir