Yeni bir güncelleme yapalım...
epeydir işler yoğun sessizim, iş yerinde bilgisayara bakmaktan gına gelince evde de ekranlardan uzak duruyordum, kendimi de plastik maketlere vurdum zaten, instagramdan takip edenler farkındadır
Frezenin motorunda yaşanan sıkıntı sonrasında ne olur ne olmaz diyerek temkinli davranıp frezeyi kullanmadım bu dönemde. O arada sipariş verdiğim ER11 collet ve şaft ve çeşitli aluminyum kütükler elime ulaştı. Özellikle aluminyumlar çok şanslı bir şekilde, dün öğleden sonra tam postane haftasonu tatiline girmeden geldi, hemen gidip topladım hepsini
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İlk iş olarak da hem makinayı fırçasız motora çevirip hem de ER11 sistemini kullanmak için kafamda olan işe giriştim, sabah tasarımı yaptım, öğlene kadar ESTLCAM yazılımında iş yollarını oluşturdum, sonrasında da parçayı makinada işledim.
İşleme stratejimde eskiye göre ufak bir değişiklik yaptım. Aslında daha olması gerektiği gibi bir strateji benimsedim diyelim
İşlemeyi “kaba” ve “bitirme” olarak iki aşama halinde tanımladım. Kaba işlemede 1mm paso ve 300mm/dk ilerleme hızlarıyla kesecek şekilde tanımladım. Bu kesimlerde ölçüsel olarak hassas toleransları olan yerlerde 0.2 mm ile 0.5mm arasında değişen paylar bıraktırdım. Kaba kesim tamamlandıktan sonra aynı çakı ile “bitirme” işine başlayıp daha 0.5mm paso ve 200mm/dk ilerle hızı ile kaba işlemenin geride bıraktığı fazlalıkları temizlettim. Bu sayede makina hem hızlı iş çıkardı hem de hassas tolerans gereken rulman yuvası gibi yerlerde gayet düzgün ve hassas kesimler yapabildi.
İlk deneme olarak giriştiğim parça çöp oldu çünkü tasarımda bir hata yaptığımı farkettim, ama kesme hızlarının doğrulanması ve ince ayar yapabilmem için faydalı oldu. Yarı yolda da Z ekseni arabasının rayını sıkan vida gevşedi, kacikliklar olmaya basladi. Bahaneyle o sorun da giderildi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tasarımdaki hatayı giderip parçayı yeniden işlemeye başladım.
İlk adımda delikler ve yuvalar işlendi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra sogutma kanallarını işlettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
En son aşamada da parçayı kütükten ayırma kesimini yaptım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Parçanın son hali:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve makinadaki yerindeki görünümü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor da yuvasına güzelce oturdu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bundan sonra tornada hem motor hem de kafa tarafına oturacak kasnaklar işleyeceğim. Motor ve freze mili 2:1, 1:1, ve 1:2 oranları seçeneği ile birbirine V kayışla bağlı olacaklar. Böylece 1mm den 7mm ye kadar değişik çaptaki kalemler ve değişik materyaller için gereken farklı devirlere ulaşabileceğim (0-30k). motorun esc’sini sürmek için arduino ile bir kontrol devresi yapacağım mecbur, o arada bir takometre ve LCD ekran eklemek de sünnetten olur herhalde
hatta otomatik devir kontrollü bir sistem bile olabilir bu bir sonraki yazılımsal adım ile...
Velhasıl, an itibariyle orjinal motorun tekrar ptlama ihtimaline karşı hazırlıklı olduğum için epey rahatladım diyebilirim
bu yeni sistemi kullanmak yerine makinanın orjinal haliyle bir süre daha devam etmek niyetindeyim ama, bu haliyle neler yapabiliyor görmek istiyorum. Şu ana kadarki aluminyum işleyebilme kapasitesi bile benim beklentilerimin çok üzerinde, gayet memnunum o yüzden de
Orjinal motorla çalışırken, özellikle uzun süreki ve zor kesinlerden sonra soğutma için iş bitiminde asla motoru hemen durdurmuyorum, hatta elektrik süpürgesini yandaki hava deliklerine dayayıp diğer yandaki hava deliğini de elimle kapatıp motor en düşük devrinde çalışmaya devam ederken bir 3-5 dakika daha bu şekilde üstteki deiklerden hava çekip tam motorun üzerinden geçmesini sağlayarak ilave bir soğutma sağlıyorum. Aynı makinayı kullanacaklara tavsiye edilir