Y ekseni için sadece mevcut parçalarda iyileştirme yapmak yerine daha önce bahsettiğim hareket kapasitesini arttıran değişikliği de yapmaya karar verdim.
Bu modifikasyonu birkaç sene önce şu adreste görmüştüm:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Makinanın orjinal tasarımında Y ekseninin her iki ucundaki plakalar arabanın maksimum hareketini de sınırlıyor, bu modifikasyonda amcam bu plakaların yerine başka bir plaka tasarlayıp aluminyumdan işlemiş ve araba bu yeni plakanın üzerinden hareketi e deval ederek bir miktar daha ilerleyebiliyor. Tabi bu ilave hareket sırasında arabanın kendi raylarını terk etmeye başladığını unutmamak gerek. Yani bu ilave hareket çok fazla olursa bu sefer araba da epey boşluklu hareket etmeye başlar ve bu ilave hareketin bir anlamı kalmaz.
Ben de bu prensibi kullanacak şekilde bir parça tasarladım ve birkaç iterasyon sonunda arabayı etkilemeyen ama olabildiğince büyük (sağlam) bir tasarım elde edebildim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Y ekseninin her iki tarafına da bu parçaları koyunca her iki tarafta 15mm den toplam 30 mm ilave hareket kazandı eksen ve toplam hareket mesafesi de 70mm’nin üzerine çıktı.
Arabanın toplam kızak uzunluğu 80mm, yani araba tabladaki kızakların sonunu 15mm geçtiğinde kızak desteğinin de 15mm sini yani yaklaşık %20’sini kaybediyor. Bu noktada artık kızakta boşluk oluşmaya da başlıyor yavaş yavaş, ama freze diğer uçta olduğu için ve o taraftaki kızaklar halen tam temas halinde olduğu için iş sırasında çok büyuk bir sorun yaratmayacak gibi görünüyor. Bunu ilerde daha net göreceğiz.
Eksenin bu haldeki hareketini kontrol ettikten sonra da step motorunun bağlanması için bir ara parça tasarlayıp bastım ve motoru da monte edip rijit bir kaplinle mile bağladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor montajı sırasında arkadaki plakayı yerine monte etmemiştim ve farkettim ki aslında arkadaki plakaya ihtiyacım da yok
aynı Z ekseninde olduğu gibi vidalı mili öndeki plakadan geçirdikten sonra arka tarafa pul niyetine bir aluminyum parça koyup fiberli somunu sıkarak milin ileri geri hareket etmesini engelleyebildim. (vidalı milin dişleri biraz geriden başlıyordu, direk fiberli somunu koyup yeterince sıkma şansım yoktu). Bu şekilde arka tarafı açık olan (Aynı Z ekseni gibi) montajı ve bakımı daha kokay bir sistem elde ettim.
Bu modifikasyonun bir dezavantajı orjinal makinada Y ekseni milini talaştan koruyan plastik parçaların kullanılamaz oluşu. Bu haliyle çalışıp sürekli mili temizlemek bir alternatif ama uzun vadede pek akıllıca değil. Benim niyetim esnek filament ile akerdeon körüğü benzeri parçalar basıp Y ekseninde arabanın her iki tarafına ve,önde plastik plakaya arkada da sutundaki plakaya tutturarak mili korumaya almak.