Muscat Tayyare Fabrikası'ndan haberler

Buarada senin butaraflara gelme planın yok mu? Sınırlar açıldı, iki doz aşı ve negatif PCR testi olan direk girebiliyor artık karantina gerekliliği kalktı, odan da hazır evde :thumbup:
Malesef şu ara yok abi. Araç testlerimiz bitti, yeniden bir test olursa ki illa ki olacaktır, gelmeye çalışacağım da sen de orada kalmaya çalış ama :lol:. Odamda tavandan sarkan uçaklar da var mı? :heartxf:
 
Malesef şu ara yok abi. Araç testlerimiz bitti, yeniden bir test olursa ki illa ki olacaktır, gelmeye çalışacağım da sen de orada kalmaya çalış ama :lol:. Odamda tavandan sarkan uçaklar da var mı? :heartxf:

Bu aralar havalar saçma sapan nemli! hiç bu koşullarda test ettiniz mi aracı? :laugh: ha suyun altında denemişsiniz ha bizim yollarda, bence hemen kamyonu teste yolla, bir hafta gezsin sonra da sen gel gör nereleri ne kadar paslanmış diye :lol::lol: Zira ben fazla kalamayacağım burada bana güvenme..
Uçaktan bol ne var, istediğini asarız, veya sana atolyeye şişme yatak açarım tüm uçaklarla (ve helilerle) birlikte uyursun :coolxf:
 
Bu aralar havalar saçma sapan nemli! hiç bu koşullarda test ettiniz mi aracı? :laugh: ha suyun altında denemişsiniz ha bizim yollarda, bence hemen kamyonu teste yolla, bir hafta gezsin sonra da sen gel gör nereleri ne kadar paslanmış diye :lol::lol: Zira ben fazla kalamayacağım burada bana güvenme..
Uçaktan bol ne var, istediğini asarız, veya sana atolyeye şişme yatak açarım tüm uçaklarla (ve helilerle) birlikte uyursun :coolxf:
Corrosion chamber'ımız var abi. Bodoslama içine sokuyoruz aracı. Minimum 6 hafta mı ne içerde kalıyordu. Climate chamber testlerimiz de ayrı. Sıcak soğuk vs. Dinamik performans kısmı ayrı tabi. O kısım dyno ya da direk yollarda test ediliyor.
İsveç'te bir buz gölüne araç düşürmüşlüğümüz var ;D Su altında test etmedik diyemeyiz aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Bir zamanlar Kolibri T35i kopuk jetin icine nasil koyarim diye ugrasir iken kaplamayi kullanmistim. Taft Viper'in kopugunu umdugumdan cok daha iyi korudu. Termal bant'a gore uygulamasi cok daha kolay. Uzun ugraslar sonucu herseyi ucagin icine sigdirdiktan sonra sadece 3 kez ucurdum. Kucuk model gozden cok cabuk kayboluyor. Bunun ustune de bir de ucagin maliyetinin stresi eklenince ucustan keyif aldigimi soyleyemem. 3d yazici ile uretilmis bir ucaga turbun baglamak kopuk ucaktan da karmasik bir proje bence. Ote yandan malzeme teknolojisi biraz daha gelisirse, ucak dizaynlari turbunlere gore adapte edilebilir. Benim denedigim zamana gore kucuk turbun secenekleri daha fazla ve nispeten daha ucuzlar. Hali hazirda kucuk turbunler icin uretilen govde sayisi az ve mevcut olanlar da . Umarim 3d yazicilar yakin zamanda bu ise care olurlar.
 
Son düzenleme:
Bir zamanlar Kolibri T35i kopuk jetin icine nasil koyarim diye ugrasirien kaplamayi kullanmistim. Taft Viper'in kopugunu umdugumdan cok daha iyi korudu. Termal bant'a gore uygulamasi cok daha kolay. Uzun ugraslar sonucu herseyi ucagin icine sigdirdiktan sonra sadece 3 kez ucurdum. Kucuk model gozden cok cabuk kayboluyor. Bunun ustune de bir de ucagin maliyetinin stresi eklenince ucustan keyif aldigimi soyleyemem. 3d yazici ile uretilmis bir ucaga turbun baglamak kopuk ucaktan da karmasik bir proje bence. Ote yandan malzeme teknolojisi biraz daha gelisirse, ucak dizaynlari turbunlere gore adapte edilebilir. Benim denedigim zamana gore kucuk turbun secenekleri daha fazla ve nispeten daha ucuzlar. Hali hazirda kucuk turbunler icin uretilen govde sayisi az ve mevcut olanlar da . Umarim 3d yazicilar yakin zamanda bu ise care olurlar.

Bu ürün çok iyi fikir :thumbup: teşekkür ederim tavsiye için. Niyetim türbini monte edeceğim bölgeyi cam elyafı ile kaplayıp aluminyum bantla emniyete almak ama bu ürün daha da iyi bir seçenek.

Dediğiniz gibi küçük türbinler hızla gelişiyor, gittikçe de daha fazla model alternatifi çıkıyor piyasaya, tabi hazır model benim için mümkün olmadığı için mecbur inşaat veya 3D baskıya yöneliyorum. 3D baskı model içinde türbin kullanan ilk kişi ben olmayacağım ama epey az örneği var halen. 3D baskının avantajı esneklik, nispeten kolay bir tasarım değişikliği ile model türbine de uyarlanabilir. İlerde benzer uygulamarın gittikçe artacağından şüphem yok. :saygilar:
 
Yerleşme işi sona yaklaşıyor, ayıklama/temizleme yapılacak tek bir tezgah kaldı, sonrası artık düzenleme, yeni sisteme adaptasyon, onlar da zaten kullandıkça zaman içinde olacak şeyler. Atolye dediğimiz yaşayan bir organizma gibidir sürekli değişim halindedir :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol