Buna adam çatlatma şeysi denir!...
O zaman çatlatmaya devam ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Cuma günü Panteri uçuşa götürdüm, ama uçamadan sadece bu 4 pozla geri döndük
Zira motor çalışmadı, sahada yaptığım incelemede yakıt pompasının çalışmadığını tespit ettim. Eve dönünce de pompayı kontrol etmek için söktüm, tabi pompa derinlerde gömülü, onu sökmek için tüm yakıt sistemini de sökmem gerekti. Pompayı söktükten sonra denediğimde herşey normal çalışıyordu. Haliyle kafalar da karıştı biraz. Acaba yaşanan son motor durmasında pompanın bir etkisi varmıydı diye de düşünmeye başladım. Bir miktar test yapmaya devam edeceğim pompadan yana emin olmak için. İçime sinmez ise Me262nin ilk motorunun yanına bir de yeni yakıt pompası eklerim. Tüm yakıt sistemini sökünce hava kapanının filtresinin de çok ideal durumda olmadığını farkettim. Kullandığım yakıt gerçek uçaklarda kullanılan JET A-1 yakıtı, haliyle içinde pek çok katkı var, bu katkılar da "model" motorlarındaki kullanımında yakıtı normal kerosene göre daha "kirli" yapıyor. Bu da filtrelerin vs daha hızlı kirlenmesine neden oluyor görünüşe göre. Herşey böyle üst üste gelince artık komple yeni bir yakıt sistemi yapmanın vakti gelmiş dedim. Ayrıca bakım programında da hava kapanı filtrelerinin her 50 uçuş veya 75 litre / 20 galon yakıtta bir yenilenmesini de eklemiş oldum
Mevcut 3 litrelik deponun gereksiz büyük olduğunu zaten daha önceden tespit etmiştim, modelin uçuşlarının yarıdan fazlası depoyu 2.5 litre işaretine kadar doldurup yapıldı ve en uzun uçuşlarda bile indiğimde halen 1 litre civarında yakıtım vardı. Mevcut deponun tasarımını koruyup üstünden bir kısmı uçurdum, boyunu da az biraz kısalttım, toplamda 2.3 litrelik yeni bir depo tasarımı elde ettim. Bu deponun üstünde epey bir hacim kazanacağım için de yakıt pompası, valf, filtre gibi elemanlar, hatta belki FADEC ve iniş takımı kontrolörünü bile monte edebileceğim derli toplu bir platform yapma şansım olacak. Bu da modelin için hayli düzenleyecek ve olası problemlerde müdaheleyi ve bakımı da kolaylaştıracak. Hava kapanı da sıfır km yeni bir tane ile değiştirilecek.
Eski depo şöyleydi: (Kırmızılar hava kanalları)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeni depo da kabaca şöyle olacak (tasarımda ufak tefek değişiklikler olacak)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabi yeni deponun yapımına girişmeden önce eldeki mevcut depo işini bitirmem gerekliydi
Haftasonu hayli cacık geçti diyebilirim çeşitli sepeplerle, ancak dün atolyeye girip çalışmaya başlayabildim. İLk olarak tornada aluminyumdan bir "yüzük" işledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu yüzük deponun doldurma ve emme tapasının girmesi için kullanılacak:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra deponun nefeslik hattı için gerekli deliği delip nipelini monte ettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yüzüğün geleceği yer de işaretlenip delindi ve dremel ile genişletildi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gece son iş olarak bu yüzük yerine epoksi ile yapıştırıldı ve iki depo yarısı da birbirlerine geçirilip yapıştırıldılar, sızdırmazlık için ekyeri epoksi/aerosil karışımı ile sıvandı. Sabah hızlıca kontrol ettiğimde herşey iyi görünüyordu ama bu akşam gerçek sızdırmazlık testlerine gireceğim. Eğer sorun yoksa depoyu Salim'e teslim edip Panterin deposunun yapımına başlayacağım
Niyetim 25/26 Aralık haftasonunda panterin yeniden uçar durumda olması. Bu vesile ile aralık ayı plastik maket programını komple askıya alıp tamamen panter ve RC Me262'ye odaklandığımı da değerli
ailesine beyan eder hepinize iyi bir hafta dilerim