Ömer Erkan
RcFanatik
- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,579
- Tepkime puanı
- 6,176
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Normalde vosvos motorlarında ya tam ditributorun tepesinde bir tane karburator ve hava filtresi olur, ya da yanlarda iki ayrı karburator vekendi hava filtreleri olur. Misal bakın ikisine de birer örnek foto:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve modelde bunların hiçbirisi yok
Bilemezsiniz tabii ki, çokgizli bir proje bu, çok özel, devrim niteliğinde birşey. 1600 cc motordan 784,465 beygür güç elde edilebiliyor!
Aslında çok gizli ama ailesini çok sevdiğim için yüzeysel bazı detaylar paylaşacağım.
Bu indüktüjektrisbitör ve beraberinde bu cihazı silindirlere bağlayan kablolar mucize bir icat! Sistem motora entegre edilen özel bir "beyin"e bağlı çalışıyor. Arabanın anlık hızı, yol koşulları, ve sürücünün genel ruh hali ile birlikte gaz pedalına basışı bu beyin tarafından sürekli olarak algılanıp takip ediliyor. Bu "beyin" motorun o anki gerekli gücü verebilmesi için indüktüjektrisbitöre gerekli komutları yolluyor. İndüktüjektrisbitör ise bu komutlar doğrultusunda silindirlere giden yakıt ve oksijen miktarlarını gerektiği şekilde ayarlıyor ve gereken zamanlarda da ateşleme için çok özel (ve çokgizli) bujilere elektrik akımı yolluyor. Tabi tek bir kablo sistemiyle bunca şeyi taşımak kolay değil. Çok özel kabloların imalatı gerekiyor. Bunun da detaylarını paylaşamam, ama kabaca şu aşağıdaki çizimdeki gibi bir yapısı var bu kabloların.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Görebileceğiniz üzere en içte bir bakır kablo var, bunun ne iş yaptığını tahmin etmeniz kolay zaten. Ama fark şurada, bu kablo herhangi bir izolasyon olmadan sıvı oksijen tüpünün içerisinde yer alıyor, haliyle sürekli olarak -185derece santigirat sıcaklıkta kalıyor, direnci sıfır gibi birşey bu sıcaklıkta, haliyle sistem çok verimli! Sıvı oksijen tüpünün etrafı ise çok gizli bir malzeme ile üretilen hayliince ama etkin bir izolasyonla kaplı. E malum biraz soğuk meret Bu özel katman sadece izolasyon amaçlı değil, sıvı oksijenin ihtiyaç duyduğu yüksek basınca karşı mukavemeti de sağlıyor aynı zamanda, ve mucizevi olan tarafı da bunca özelliğe rağmen kauçuk kadar esnek bir yapıda! Bu izolasyon tabakasının hemen dışında yinebir ara tabakavar, bu ara katmandan egzost gazı geçiriliyor sürekli olarak, zira bu katmanın hemen dışındaki katmandan geçen benzinin de belirli bir sıcaklıkta tutulması gerekiyor. Son katman da tüm sistemi koruyan bir kılıf... Tüm bu sistemin dış çapı 24mm oluyor, haliyle model ölçeğinde de 1 mm lik bir kablo ile benzetmem gayet ölçekli oldu
Hadi resimlerdeki motorları anladım da, bu gizemli projeye pek aklım yatmadı. ? Şaka mı, gerçek mi bilemedim şimdi. Beyin, meyin o zamanlarda... Ayrıca, niye böyle bir motor yapmaya çalışırlar ki? Tam bir "Zihni Sinir procesi". ?
Yav, iş nereye gitti? Konuyu da mındar ettik ama...