McDonnell Douglas MD-11 Kompozit Model

Gövde birleşim işlemi tamamdır. Gövde bu noktadan ikiye bölünebilecek ve taşıması kolaylaşacak. 2 karbon çubuk ile gövdeye takılan kılıfla hızlanıp her iki parçada yer alan karbon kaplı ahşap parçalar 4 adet civata somun ile birbirine bağlanacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Birleşim yerlerini maskeleyip zımparaladım ve tamamını macunladım kuruyacak sora zımpara zımpara yine zımpara yeniden zımpara🫣


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Birleşim yerlerini maskeleyip zımparaladım ve tamamını macunladım kuruyacak sora zımpara zımpara yine zımpara yeniden zımpara🫣
Sen öyle bir döngüye girmişsin ki üstad, yıllar önceki Karake Kit filmi aklıma geldi. :lol: Cilala, parlat, cilala parlat… :laugh:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sen öyle bir döngüye girmişsin ki üstad, yıllar önceki Karake Kit filmi aklıma geldi. :lol: Cilala, parlat, cilala parlat… :laugh:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
sorma mehmet abi ama kamyonla zımpara yaptım bir o kadar daha var acelemiz yok yavaş yavaş :) cilala parlat ne filimdi
 
Abiler selam bildiğiniz üzere gövde parçalarının tamamını yapıştırmıştım. İlk etapta yapışacak yüzeyleri iyice zımparaladım. Epoksi ile yapıştırdım ve plastik kıskaçlarla ve bantla gerdirerek presledim. Kuruduktan sora aralarda açıklık kalan yerlere de çok çok güçlü bir epoksi ile üstten doldurdum. Ve sonra çok hafif bir macunla yüzeyleri macunladım. Macun iki gün kuruduktan sora fark ettim ki;

Gövdede yer alan ana 5 birleşim noktası yanlardan bastırınca çıt çıt ayrılıyor🤦‍♂️ tam bir kabus! Yapışan yerleri hasar vermeden nasıl sökebilirdim ki resmen beton döktük. Bu hali ile de ne yaparsam yapayım boyadan sora yüzeyin çatlamasının önüne geçemeyeceğim. Daha korkunç olanı ya havada bir şekilde 2 ye bölünürse?

Resmen “sardı korkular” !! Bütün motivasyon gitti!

2 gün hiçbir şey yapmadım sadece kalıcı çözüm düşündüm. Çevreden de fikir alıp veriyorum değişik çözüm önerileri oldu ama hiçbiri kesin çözüm gibi gelmiyor bir türlü kafama yatmıyor.

En son dün bir şekilde sökmeye ve farklı yöntemle birleştirmeye karar verdim. Neyse açılcası çok da zorlanmadan 5 ana bağlantı noktasını da söktüm.

Birleşim noktaları için daire şeklinde her parçanın ucunda çemberler hazırlamıştım çemberleri zımpara ile inceltip dremel ile yok ettim (bu sayede önceki yapışamama dan kalan kurumuş epoksilerden de kurtulmuş oldum) ve bu sayede içten kumaş atarak birleştirdim bir kaç güne tamamlanır çünki her gün 1 parça birleştirebiliyorum. İçine girip kumaşı armak gerekiyor bu nedenle burundan kuyruğa doğru tek tek eklenmesi gerekiyor.

Kısacası bunun bir okulu yok malesef bazı şeyleri denemeden bulamıyorsun. Acı bir tecrübenin eşiğinden döndük. Biraz uğraştım ama daha iyi bir sonuç aldıktan sonra ne önemi var! Resimler de ekledim merak edenler için.

İlginç olan ise kuyrukda da 2 birleşim noktası mevcut. Baya bir zorlamama rağmen ikisinde de en ufak bir çatlama olmuyor? Buradan da yanlış uygulama yaptığım ortaya çıkıyor sanıyorum epoksiyi az sürdüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gerçekten öyle oldu dün içime sinmedi ve güç bela kuyruktaki 2 birleşim noktasını da aynı şekilde ayırdım şimdi yeniden farklı yöntemle ve farklı epoksi ile yapıştırıyorum 2-3 noktayı birleştirdim keşke baştan bu epoksiyi kullansaymışım uçak daha hafif daha sağlam olabilirmiş ama fiyatını görünce böylede yeterli diyorum. Benim kullandığım kötü bir epoksi değil ama bu birleştirmede kulladığım neredeyse 5 katı pahalı. Her şey korkunç pahalı.
 
Kısacası bunun bir okulu yok malesef bazı şeyleri denemeden bulamıyorsun. Acı bir tecrübenin eşiğinden döndük. Biraz uğraştım ama daha iyi bir sonuç aldıktan sonra ne önemi var! Resimler de ekledim merak edenler için
Geçmiş olsun diyelim. İşin güzel tarafı bu sorunlar model havada iken ortaya çıkmamış olması. %p
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Valla ben şok :eek: Şimdi çemberler iptal oldu ve içten kumaşla destek vererek komple kaynak yapmış olduk öyle mi , sonucu merakla bekliyorum.
Epoksinin kaliteli olması, pahalı olması da bazen çözüm olmayabiliyor.Bu ortamın sicaklik ve bağıl nem dengesine , epoksinin raf ömrünün ne kadar kaldığına, ve kullanım yerine göre uygun olup olmadığına gibi daha bir sürü ,sonucu değiştiren faktörler ortaya çıkabiliyor.İsin en zor tarafı da , maalesef bunları deneme yanılma yöntemi kullanarak, bulmak zorunda kalmak.....:embarras:
Neyse ki çözümü bulmuşsunuz @Türker ören bey :saygilar:
 
Neyse ki çözüm işe yaradı bu iş bana hayat görüşü olarak da çok şey öğretiyor. Bir şey olmadıysa, tam değilse, içine sinmiyorsa, kısa yoldan desteklerle vb kolay çözümlerle durumu geçiştirmemek gerekiyor. Gerekirse bozup yeniden daha doğru inşaa etmek gerekiyor. Biraz uğraştırdı ama sonuçtan çok memnunum. Gövdenin tamamı mükemmel şekilde birleşti. Bir şekilde esnemesi yada ayrılması söz konusu bile değil. Şimdi birleşim noktalarını zımparalayıp macunlayıp yeniden bolca zımpara yapabilirim😂😂



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gövdenin tamamı mükemmel şekilde birleşti. Bir şekilde esnemesi yada ayrılması söz konusu bile değil. Şimdi birleşim noktalarını zımparalayıp macunlayıp yeniden bolca zımpara yapabilirim😂😂
Hadi gözümüz aydın o zaman. :halay:Sana zımpara kısımların sabır ve kolaylık diliyorum @Türker ören kardeşim. :)
 
  • Sevdim
Tepkiler: Türker ören
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3. Kez macunladım ve yine zimparalıyorum ama astar öncesi bu zımparada istediğim yüzey kalitesine ulaştı. Bu zımpara bitince bir astar atıp görücez. Ak koyun kara koyun ortaya çıkacak. Burada bir şeyi daha belirticem west system epoksi 410 toz macun kullanıyorum. 4-5 günden önce kesinlikle kurumuyor ve 1 noktayı en az 2-3 macun-zımpara işleminde ancak düzeltebiliyordum. Fakat erken kurusun diye sertleştirici miktarını arttırdım bambaşka bir malzeme oluverdi. Hem 1 günde kuruyor hemde 1-2 seferde istenilen alanı kapatabiliyor. Ben zımparaya devam kalın sağlıcakla.
 
uçağımı bir yandan imal ederken bir yandan da elektronikleri vb ürünleri tedarik etmeye çalışıyorum. Taktir edersiniz ki böylesine boyutlarda olan 16 servo ile çalışacak uçağa bir powerbox şart. Fakat bilenler bilir hitec kullanıyorum ve sbus özelliği yok. Yeni nesil powerboxları inceledik malesef kumandamda sbus özelliği olmadığından kullanamıyorum. Çare ararken hemen SÜMERMAN ( @Sumer Yamaner ) abime danıştım. Abi sen yapamaz mısın dedim. İlk başta fırçayı bassa da kıyamadı tabiki bana😂😂 resimde görmüş olduğunuz bu muhteşem aleti tasarlayıp hazırladı. Sistem 2 pille çalışıyor. 1. Ana pil belli bir voltajın altına düşerse 2. Dolu pil devreye giriyor. Alıcıdan çıkan 9 kanal dağıtılarak 18 e çıkıyor. Sistem alıcıya sabit 5V veriyor servolara da 8V veriyor. Başkaca numaraları var ama merak edene sümer abi izah eder diye umuyorum. Sistemin ismi de PowerKit Ultimate II olarak belirlemiş. Ellerine sağlık sümer abi gerçekten çok özel bir kişiliğin var umarım senden bir şeyler öğrenip kendi hayatıma katabilirim.