Konusu gelmişken, malum hem IMAC hem de F3A rüzgarın telafisini öngörüyor. Biraz bu konuya deginmek istiyorum
Rüzgar Telafisi:
IMAC, AMA Pattern ve IAC (Gerçek boyutlu insanlı akrobasi disiplini) arasında manevraların skorlanması adına farklı yaklaşımlar mevcut.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Resim, güncel rehberin ilgili kısmından alıntıdır, burada IMAC ve Pattern için uçuş çizgisi (flight path) ana kriter iken gerçek uçakta (IAC) uçağın istikameti (Aircraft attitude) esas alınmakta. Nasıl yani diyenleri görüyor gibiyim. Cevaben, öyle işte diyip, kafaları fazla karıştırmadan devam edelim
Bu durumda biz IMAC bahsinde olduğumuzdan uçuş çizgisini esas alacağız ve buna göre rüzgar telafisi yapacağız
İşin felsefesi şu şekilde: IMAC uçağı havada sanki ağırlık merkezinde konumlanmış bir nokta olarak kabul ediyor ve bu noktanın akrobasi figürlerin geometrisini takip etmesini bekliyor.
Peki siz yandan rüzgar alarak uçuş yapıyorsanız, yani rüzgar pilotun yüzüne yüzüne esiyor ama uçak piste paralel olarak sağdan sola veya soldan sağa uçmaya çalışıyorsa rüzgar uçağı sürekli pilota doğru öteleyecek, bu da hakemlerce eksi olarak puanlanacak....
Eee, ne yapiyoruz peki bu durumda ?
Madem uçağı nokta olarak kabul etmiş IMAC, o zaman yatırırım rüzgar yönüne kanadı oh misler gibi uçarım. Evet uçarsın da hakem aynı zamanda kanat yatışlarını da eksi olarak puanlamakta
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
La arkadaş sen de bir karar ver telafi edeyim mi etmeyeyim mi ? Ettiğime edeceğime pişman ettirdin dediğinizi duyar gibiyim
Bu konuda atalarımızın bir sözü aklıma geliyor bir anda " No Pain, No Gain ciğerim" Öyle kolay olsa herkes P-51 ile uçardı
IMAC'e göre her 5 derecelik yatıklık yarım puanlık düşüm anlamına gelmekte. Aynı durum rüzgar telafisi durumu için de geçerli. Kanadınız yatarsa ölürsünüz, sen uyursan herkes ölür
Noluyor yaa, açtın yelkeni gidiyorsun yine ?
Demek ki ne yapmıyormuşuz, uçağı rüzgar var diye yatırmıyormuşuz, hatta tono spin snap gibi viril hareketleri dışında her zaman kanatlarımız yere hep paralel olarak uçar durumda oluyormuş. Rüzgarın yönüne doğru gövde istikametini ayarlayabiliyormuşuz.
Nooluyo yaaa ?
Şöyle oluyor tatlışım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rudder, rağdır, ülen özenti gençlik milliyetçi olun biraz be, dümen onun adı dümen. Neymiş ???
DÜMEN
Yaa işte Recep, o maun dümen var ya o maun dümen... Evet nine ? O maun dümen var ya o maun dümen.... Evet nine ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hah işte, o maun dümen, yalnızca kalkşta kullanılan bir zat-ı muhterem değildir
Kimse bize dümen anlatmaya kalkmasın, dümeni en iyi biz biliriz biiiizzzzzz.... Eeyy Aymek, bilesin ki bizim receiverlar 5 kanaldan büyüktür. Kimse bizim Aux kanallarımızı sınamasın, sonuçlarına katlanır, bunu da böyle bilesiniz
Layyn ? daha o gün PID lerini ayarlamadık mı senin, yine ayarların kaçtı bak, vallahi bıktım, kaldırıp atacam seni, aklın başına gelecek ?
Neyse ne diyorduk... Onca laf salatasından çıkan özet şu:
1)Uçuş sırasında rudder çubuğunu ailerondan çok daha fazla kullanmak gerekiyor senin anlattığına göre. E bize baştan beri yatır aileronu çek elevatörü dedilerdi... Efendim Aymek'e geçtik ya, inişte kalkışta ufak tefek kullanırsınız onları, tutturmayın aileron da aileron diye, ne bu şımarıklık canım her istediğinde aileron mu çektiricez yahu
2)Fena mı oldu, rudder servoları çalışmamaktan pas tutmuştular bu sayede yağlanmış da olurlar
Eee. ne varki bunda. iki saattir kafamızı ütüledin yine
RUDDER da RUDDER, RUDDER da RUDDER, RUDDER da RUDDER, hatta RUDDER da RUDDER diye diye ?
Kızma tatlış, basit bir olay, bi filmi yok.... Hemen bi P-51 alıp piste gidip denemeye başlayabilirsin
Telafi aynı şekilde kafa rüzgarında yani piste paralel istikamette uçarken karşıdan ya da arkadan gelen rüzgara karşı da yapılmalı. Bu durumda tırmanma sırasında karın altından rüzgar geliyorsa burun düşürerek, sırttan geliyorsa da burun kaldırarak manevrayı geometrik uçuş hattını bozmadan gerçekleştirmemiz gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İyi de biz de kuluz be kardeşim tren rayı mı bu, tabi ki kaçırabiliriz bir miktar derseniz de 2022 faturaları şu şekilde, enflasyona inat Aymekde cezalar yıllardır aynı. Gel vatandaş, gel
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol