Evet, sevgili forumdaslar...
Uzun bir sure gecmis... Guncellemeleri yapayim...
Oldukca siki sayilabilecek bir antrenman ve ucus sezonunun sonuna yaklasiyorum havalarin isinmasiyla... Sicaklar iyice bastirmadan bayramdaki birkac gunu, yogun sekilde sabah antrenmanlari ile gecirme planim var...
4 hafta sonra Imukta yapilacak olan IMAC 1.Etap'a geliyorum yarismak icin bir aksilik olmaz ise...
Gelelim "Flight Coach" konusuna:
Matek ucus kontrolcusunu ArduPlane icin flashlamayi ve usb uzerinden calistirmayi basarmistim. Lakin GPS unitesinin kargoda cok gecikmesinden oturu, proje askida kaldi bir sure zaruri olarak...
Bu arada face'deki grupta video paylasimimin altina bir Amerikanyali modelci dostumuzun, baksana senin de Barometren okumuyor, bizdeki Matek boardlarda da ayni problem var, bilseydik bundan almazdik mesaji sonrasi, oncelikle kendime barometre ne yaw sorusunu sorup
, nasil okuma almasini saglarim diye arastirmaya koyuldum... Barometre modeli, ureticinin sitesinde BMP280 olarak gorunmekte idi (neymis diye sorgulamayin, barometre iste, kimi daha hassas kimi daha az hassas falan fistik. Bildigin pirinc boyutunda bir seytan icadi). Siteyi dikkatlice incelerken, bazi serilerde BMP 280 yerine DPS310 Barometreler ile uretim yapildigi bildirimini gordum (Ilk mesajda da bahsetmistim, yeniden gorunce animasim hadiseyi). Altinda DPS ile uretilen boardlarin ne sekilde configure edilmesi gerektigi ile ilgili pek de kolay anlasilir olmayan parametre degisiklikleri siralanmisti... Bu gibi islerden pek hoslanmasam da dikkatli sekilde yazilanlari uyguladim ve Baro calisti... Gruptaki Amerikanyalilarla da sinerji olusturdu bu diyelim. Gunaydin mesajlari... Uyudun mu ? lar falan
Buna paralel, GPS'de bir yandan elime ulasti. Bir firsatini bulup tesisatini lehimledim. GPS'i bagladim ve harika.... Calismiyor ?
... Amerikanyali dostumuz, sabret biraz, cihaz uydu bulmaya calisiyor dese de, yarim saat sonra "Evde kimse yok" yorumuma o da katildi. Bu sefer Board ureticisinin degil, Ardupilot'un sitesinde, bizim boardla ilgili bilgilendirme sekmesinde cevre elemanlarin USB uzerinden beslenmedigini, ancak harici guc baglandigi durumda GPS vb gibi komponentlerin enerji alabildigi notunu farkettim (Aferin cocum, okumak faydali)
Board 5V ile calisiyor... Elimde BEC devresi yok... 1S batarya 3.7V, 2S 7.4V... Yani tutturamadim bir turlu seyi, neyi ? Neyse iste
Neyi nerden beslerim diye dusunurken cep telefonu sarj aletlerinin cikislarinin 5V oldugunu farkettim. Bir tane ayfon kablosunu bozup, + ve - uclarindan 5V'u okuduktan sonra board'a bagladim ve GPS enerjilendi... Yine sonradan farkettim ki, Bilgisayarimdaki USB de 5V cikis veriyor (aman ne buyuk kesif)... Dolayisiyla Hack kablo en azindan yer testleri icin enerji ihtiyacimi cozdu...
Bir aksam, disarida bilgisayara baglayip Arduplane Mission Planner uzerinden test ettim sistemi. Baro calisiyor, GPS 8 uyduya baglandi kisa surede, Aci olcer de calisiyor... Yani yazilana gore ihtiyac olan 3 temel fonksiyonu da yerine getiriyordu board... Tabi yapilmasi gereken kalibrasyon, oryantasyon, ajitasyon, salutasyon, degustasyon, mas... Lannnn
Neyse iste, o isleri de halledicem yakin zamanda
Gelelim ucak uzerinde sisteme enerji saglama konusuna... Sistemi test amacli 60" lik antrenman modelimde deneyecegim icin agirlik artisini mumkun mertebe asgari tutmaya calisiyorum. ESC'nin BEC voltajini 5V'a dusurmek mumkun olsa da, servo ureticisi tum degerleri 6V ve uzeri gerilimler icin verdiginden hic riske girmeyip BEC uzerinden besleme isinden vazgectim... Regulator olarak step-down cevirici komponentler varmis, hani 2s lipo'dan 5V'a ceviren, ama burada yokmus... Yani bir varmis, bir yokmus...Mis mis, mus mus... Cozum neymis ? Oyleymis ve de boyleymis... Niye hep mis, mus, meli, mali duyuyorum bir sey sorunca insanlara (
@Sumer Yamaner abiyi tenzi ederim) bilemiyorum...
Neyse, kafam telefon sarjinda kalinca, ulen dedim Powerbankler'in de cikisi 5V o zaman... Ampul yandi... Peki icindeki bataryalar kac cell bunlarin diye dusunmeye basladim... Hemen bizim elentrukcu ekibine bir mesaj salladim, yarin kirik carik neyiniz varsa getirin muayene edecegim diye... Sabah gelen ilk powerbank'i soktum ve ne goreyim 1S 3.7 v luk bir lityum batarya var icinde
Yani prizdekinin tam tersi, 3.7V'dan 5V'a step-up (yukseltme) ceviricisi var icerisinde...
Oncelikle hack Iphone kablosu uzerinden calistirdim sistemi Powerbank'e baglayip, problem yok... Metal olan USB portlarini kesip cikardim ki agirlik yapmasin (2 port nereden baksan 10+ gram civari geliyordur). Kablosuz sarj icin bir cikisi vardi Powerbank boardunun, onu iptal edip, bizim 5V besleme kablosunu onun uclarina lehimledim... Kablosuz sarji baslatmak icin yana koyduklari switch'e tiklayinca sistem devreye giriyor. akim cektigi surece de devrede kaliyor... Kapatmak isteyince de fisi ayirmak gerekiyor FC boardundan, o biraz gicik, en olmadi minik bir swtich koyacagim oraya... Pratik sayilabilecek bir cozum oldu bence... Tek tusla batarya dolu mu bosmu bilgisi geliyor 4 tane led ampul ile... Ustune sarj da edebiliyorum sistemi... 1S de bi tane batarya bulduk 180 mah lik arkadasin cocugunun oyuncaklarinin icinden. Yani olay cozuldu... Bu hafta sonuna kadar kalibrasyon isleri ve dizgi-ucaga montaj islerini de halledip bayramda sistemi devreye almaya hazirlaniyorum... Toplam agirlik sanirim 50-55 gram mertebesinde su an batarya ile birlikte
Imkanlar kisitli da olsa bir sekilde projeyi sonlandirmaya calisiyorum... Ingiliz Thomas David isimli modelci dostumuzun, pandemi sonrasinda bu sistem yardimiyla yalnizca 1 sezon icerisinde nasil ilerledigini gorunce agzimin sulari akiyor... Adam dandiri dundiri koseli bir F3A modeliyle ve kulustur bir Caravelle panelvan ile neler yapiyor neler. 4000 euroluk bilmemkimin tasarimi kitle degil, baya dahtadan derme catma ucagiyla....
Dakika skor bu sekilde....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol