IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Enteresan bir gerece rastladim Facebook ingiltere F3A grubunun sayfasinda. Ismi Flight Coach, diger bir degisle Ucus Kocu. Peki ne ise yariyor ?

Basit bir GPS yardimi ile ucusunuzu sayisal olarak kaydedip, daha sonra analiz etmenize olanak taniyor
Uygulama gerçekten de harika gözüküyor. :thumbup: Özellikle bu yola baş koymuşlar için bulunmaz bir nimet olmuş.

Örnek bir çalışma videosunu da ben paylaşmış olayım. ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir de herhangi bir ekipmana bagli kalmaksizin tono pozisyonlari ile ilgili bir simulasyon var. Bir cok modelci, musabik olsun ya da olmasin ucagini havada gordugunde duz saniyor ki aslinda kanat bir yone yatik olmuş oluyor o anda. Bunu nokta tonolarda, ya da yarim tonolarda dusundugunuzde durum daha da kritik hale geliyor. Bu amacla Realflight ekibi (Knife Edge Software) basit bir online uygulama yaratmislar.

Yazılım modeli uzayda herhangi bir oryantasyonda yerlestiriyor, daha sonra size ucagin nasil bir tono atacagini soyluyor (orn. 3/4 tono). Tusa bastiginizda ucak belirtilen tonoyu ekranda atiyor ve duruyor (genellikle bir miktar az ya da fazla donerek). Program size kac derece kacik oldugunu soruyor... Benim açımdan müthiş faydalı bir gereç

Yeniden hatırlatayım, tamamen online çalışıyor
 
Ben Flight Coach V1.0 kullanıyorum. Uçak tek parça indiyse 8, hemen tekrar uçabilir haldeyse 10 puan veriyor
Biz de o da yok abim, kıymetini bil :)))


Sümer abi, şaka bir yana. Bu işi çözsen çözsen yine sen çözersin... Yeni bir sumertronix procesi çıkmaz mı burdan ?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Biz de o da yok abim, kıymetini bil :)))


Sümer abi, şaka bir yana. Bu işi çözsen çözsen yine sen çözersin... Yeni bir sumertronix procesi çıkmaz mı burdan ?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Koskoca SumeronicsRC'ye sen sumertronix dersen çıkmaz tabii! :lol:
 
Düzelttin mi şimdi???:lol:


Okuma yazma kursuna basliyorum tekrar. SumeronicsRC diyoruz ve proce baslasin diyoruz :)

Omnibus F4 Pro V3 (kontrolcu kart) ve Beitian BN880 (GPS modulu) populer kullanilan donanim su an icin. 2S 300-400 lük lipo ile toplam ek agirlik <50 gram civarina kadar inmis durumda.

Baya da fotograf buldum, farkli donanim komponentleri ile.

Dunya sampiyonasinda gordugumuz bir cok modelci de caktirmadan dalmislar mevzuya, hic paylasim falan yaptiklari da yok, haset ne kotu sey ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Uzun süredir hiç bir oyunda :D bu kadar düşük puan almamıştım. :lollol::lol:

Gercekten ilginc degil mi :)

Benim kotu sonuc yuzdem %6 civarinda onca aliskanliga ve Extra 300 ile ucuyor olmama, diger bir degisle modele asina olmama ragmen. Gorerek ucus gercekten basli basina ek zorluk. Bir de musabik seviye icin kasmaya baslayinca gercekten adanmak gerekiyor o konuya...
 
Bu Flight Coach olayına taktım

Matek 405-STD uçuş kontrolcü ile birlikte Beitian Bn-880 pusula+GPS modülünü sipariş geçtim. Tahminen 4-6 hafta sonrasında elime geçmiş olur ürünler

Uçuş kontrolcü için "SD card yuvası olan ve Ardupilot firmware ile çalışabilecek olması gerekli" şeklinde bir gereksinim bildirmişti firma. Buna uygun olduğunu gördüm ürünü incelediğimde. Olası en düşük maliyetli devre idi piyasadaki

Pusulalı gps olarak da zaten 2-3 tane alternatif mevcuttu, yine en uygun fiyatlisina gitti elim

Gruptan bir arkadaş, alıcıdan beslemek en mantıklısı diyor, projenin kendi websitesinde ise ayrı besleme tavsiye edilmiş. Bu konuda kararsızım halen
 
Sık sık, neden IMAC de F3A değil tartışmalarının arasında kalıyorum. Diğer modelci dostlara verdiğim cevabı burada da tekrarlayayım, bir nevi tarihe not düşelim


Benim nedenlerim şu şekilde:

1-IMAC her sekansı 10 manevradan oluşuyor ve yaklaşık 3 dakikada uçuluyor, buna karsilik F3A da 20 ye yakin manevra var ve yaklaşık 6-8 dakika sürüyor yani 2 katlık bir süre farkı var. Hafta sonları uçma fırsatı yakalayan bir amatör pilot olarak 20 manevra ile boğuşmak yerine 10 manevra çok daha pratik. Sekansı ezberlemek bir iki gününüzü alıyor IMAC'de, F3A'da dağılıp gidebiliyorsunuz, hadi sekansı ezberlediniz diyelim, çalışıp mükemmelleştirmek başka bir dert. Eldeki sezon bitmeden yeni sezon manevraları gelmiş oluyor çoktan. Ciddi ciddi musabık olacağım derseniz göze almanız gereken efor muazzam.

2-Büyük ölçekli modellere olan ilgim 90'larin sonunda tanışmış oldugum TOC'den geliyor. TOC'de temel amaç gerçeğinden ölçeklenmiş modelle hem IMAC manevralarını uçmak, hem de aynı modelle Freestyle sekansı yapmaktı. Böyle olunca bir uçak ile 2 farklı karakterde uçan bir modeliniz olmuş oluyor.
F3A'da ise tam tersi bu durum. Model tamamen pattern manevralar icin tasarlandığından, hafta sonu keyfi yapayım, biraz da eğleneyim modelle dediğinizde pek de eğlenceli olmayan bir modelle karşılaşıyorsunuz. Kaldi ki yapısal olarak çok hirpalamaya gelir modeller de değil F3A'lar

IMAC antrenmanı yaparken sıkıldınız, konsantrasyonunuz mu dağıldı, çekin switchi ve eğlence başlasın :) Günümüz servoları ile tek tuşla 3D/XA canavarına dönüşmüş oluyor modeliniz. Benim ufak modelim bu şekilde örnek olarak

3-Özellikle Spin ve Snapler IMAC'de oldukça gerçekçi iken, F3A buram buram sunilik kokuyor. Tasarımları gereği uçaklar gerçeklikten oldukça uzaklar

4-IMAC'de görece uygun bütçe ile (Ülkemizdeki kuru, ekonomik şartları bir kenara bırakarak yazıyorum) daha cüsseli bir uçakla yarışmış oluyorsunuz. Havada daha kolay gorülebildiğinden uçus konforunuz da yüksek (yasliligi da var bu isin)

5-IMAC, ölçekli modellerle uçulmak durumunda, bir nevi tam olarak karşılığı olmasa da tek marka kupası gibi ortamı. Uçaktan ziyade pilotaj ön planda olabiliyor bu sayede musabakada (yarışan uçaklarda belirli bir standardın sağlandıgı öngörüsüyle)

F3A'da ise ölçekli olma durumu bir zorunluluk olmayınca türlü tasarım değişiklikleri yapılabilmekte (T-Canalizer, Alt T-Canalizer, Aktif Fren, Kontra Donüş motor, Envai çeşit kanat tasarımı, kuyruk kalınlaştırma, Kaş, bıyık, kontür, noluyor lan:rolleyes: dağıldık yine :lollol:)

Bir nevi uçuşun Formula 1'i denilebilir F3A icin teknik bakımdan.... Bu perspektiften bakıldığında baya ışıltılı ve süslü görünse de, amatör bir pilot için bir o kadar komplike bir sistemle başa çıkmak gerektiği anlamına geliyor bu. İlerlemek için yalnızca pilotaj eforu yetmiyor, mukabilinde teknik konularla da oldukça içli dışlı olunması gerekiyor. Çok fazla parametre olması, çok fazla kombinasyonun gözden geçirilmesi anlamına geliyor, ki bu da oldukça ciddi bir mesai gerektirmekte. Bu durumda hafta sonu amatör uçuslarla iyi bir seviyeye ulaşmak pek de kolay değil.

F3A'da iyi bir pilotaj seviyesine çıksanız da modelinizin tasarımını güncel sekanslara uyduracak düzeyde tutamıyorsanız ya da böyle bir teknik altyapınız yoksa, ya da bununla neden uğraşayım diyorsanız piramit'in üstünde olma şansınız oldukça az. Ha savuracak bütçem var, şampiyonun da o yıl uçacağı modeli astronomik rakamlar ödeyerek alırım diyorsanız mesele yok. Lakin aynı durum elektronikler konusunda da geçerli. Sponsorlu bir pilotun elindeki ESC piyasadaki ile aynı mı, donanım aynı olsa bile yeni geliştirilen yazılım piyasadaki ESC ile aynı mı, pervane ve motor üreticisi pilota özel imalat yaptı mı yoksa ufak dokunuşlar mı var (kime göre ufak:coolxf:). Hepsi ayrı birer soru işareti

Buna karşın, IMAC'de uçus yaptığınız modeller belli ve ölçekten sapma toleransı %10. Bu durumda en iyi uçakla ortalama olan arasında F3A daki kadar devasa bir fark oluşmamış oluyor. Bu da amatör (sponsorsuz yarışan) pilotlar için pozitif ayrım anlamına geliyor. Kullanılan elektronik ve motorlar da üç aşağı beş yukarı benzer.

6-Ismi daha havali bi kerem :lol::lol::lol::lol::lol::lol: Millete F3A diyorsun, F uçağı anlıyor. Gel de anlat FAI var da, F dali var da, 3 oyleydi de A' sı böyleydi de... (bkz: şaka ).
 
Son düzenleme: