IMAC İçin Düşük Bütçeli Antrenman Modeli İnşası

Güzel haberler var :D 3. uçağı yapıyorum. Dün 8 uçuş yaptım. Son uçuşu paylaşayım. Bu sabah da 8:45de sahadaydım. 12ye kadar bol bol uçarım diye düşünüyordum ki 2. uçuşta Loop atarken harekete dalıp yere çaktım uçağı. Yeni yeni yapmaya başlıyordum bu hareketi. Dikkatli olsam çarpmazdım aslında.

Bu kırılan uçaktaki ağırlık dengesi problemi az çok çözüldü. Terse geçtiğim zaman ister istemez elevatör desteği istiyor. Düz uçarken gayet kararlı uçabiliyor.
Bu uçağın son uçuş videosu olsun :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ali Haydar, tebrik ediyorum! Kısa zamanda bu seviyeye geldin. Videoda bahsettiğin 'ufak' düzeltmeler son derece normal, zaten IMAC programı uçmaya çalışmanın özü bu. Uçaklar her komutu CNC makineden çıkmış gibi yapabiliyor olsaydı bu yarışmalar olmazdı. Bu yarışmaların amacı zaten bu hareketleri yapabiliyor olmaktan ziyade düzeltmelerin ne kadar başarılı olduğunu ölçmek.
Videonun görüntü kalitesi maalesef çok iyi değil, ama görebildiğim kadarıyla uçağın bariz bir problemi yok. Senin tek eksiğin bilen birinin yanında olmaması. Yapmış olabileceğin veya fark edemediğin hatayı nasıl düzeltmen gerektiğini sıcağı sıcağına sana söylemesi. Ama şu uçuşun çok başarılı bir uçuş. Havadaki hızının düz uçuşta, dik çıkışta ve dik inişte, kısacası her 'segmentte' eşit olması, "throttle management" olayını kavramış olduğunu zaten gösteriyor. Bundan sonrası bol bol antrenman. İlk zamanlar ben de yardım alabileceğim kimse yoktu ve tek başıma kendimce bir şeyler yapmaya çalışıyordum. Aşağıya eklediğim videolardan çok faydalandım. Yarışmalara katıldıkça ustalara çok şey sordum, onları seyrettim, bazı şeyleri nasıl yaptıklarını (bildiğimi sandığım halde) göstermelerini istedim. Aslında bir çok şeyi doğru yapmadığımı ve bazı şeylerin çok daha kolay yapılabileceğini onlardan öğrendim. Bu hobi öyle bir hobi ki, yarışmacılar birbirlerine karşı yarıştıkları halde bir o kadar da birbirlerine yardımcı oluyor. Bu heyecanı ve keyfi en kısa zamanda senin de yaşamanı isterim. Keşke sık sık biraraya gelebilsek de beraber uçabilsek.
Bana bu kanaldaki videolar çok yardımcı olmuştu; kanaldaki IMAC videolarını bulup izlemeni tavsiye ederim. Sadece bu videoyu bile en az 50 kere seyretmişimdir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O kafasindaki kamera ile her ucusu kime cekip gonderiyor acep ? :halay::halay::halay::halay: Biraz uzaktan da olsa yaninda gibiyim, yaninda gibiyken de uzakta gibiyim... Oyle birseyler...:saygilar:

@Ali Haydar GÖK , bak @Deniz Tanrıverdi agabeyin ne diyor :)

Abi tam oturdum bunu yazıyordum ki sen benden önce davrandın :D Rıfat abi sağolsun her konuda nokta atışı yardımcı oluyor. Dediğini anlayıp yaptığımda işler kolaylaşıveriyor :D Mesela dalışta rudder istiyor demiştim bu videoda. Bu sabah uçağı kırmadan önce dalışta hafif rölantide, dalıştan çıkarken de gazlı çıktım(Rıfat abinin tavsiyesi ile). Ve uçak rudder düzeltmesi istemeden güzel bir şekilde dalıştan çıktı.

Deniz abi çok teşekkür ediyorum. Rıfat abinin desteği ile çalışmalar yapıyorum. Bu thorottle management olayını bilinçaltında öğrenmiş olabilirim, izlediğim videolardan. Çünkü bunu bilinçli yaptığımı söylesem yalan olur. Tamamen bilinçsiz de değil tabi :D

Video kayıt ederken bir yere dokunmuşum. Bu yüzden telefon net çekmemiş. Birde akşam ezanı okunduktan sonra çektiğim bir video. Ama uçak ve uçuş hattı belli olduğu için bu videoyu paylaştım.

Önerdiğin kanalı güzel bir boş vakitimde karıştıracağım. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Elinize sağlık. İlk başladığınızda görmüştüm ama pek cazip gelmemişti ancak şimdi bu tarz nitekim daha hızlı yapılabilecek bir model ihtiyacım var.
Aklımdaki, verdiğiniz planı çizime döküp fotoblok veya bahsettiğiniz strafordan lazerle kesim yaptırıp 1 günde de montajını halledip uçurmak. Uçmak için yaklaşık 5 günüm var :)

Ancak bu bahsettiğiniz konuyu anlayamadım.
Güçlendirme
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

"Govde yatay parcada bahsettigim genisletme 7mm civari olsa iyi olur. Burna dogru bir kirilma noktasi var ya, oradan cetveli dayayip, kuyrukla birlestigi yerle de 7mm mesafe olacak sekilde cizince o is hallolur.

Ikinci zaafiyet noktasi 2cm lik kopugu plana gore yerlestirince muazzam bir kesit kaybi yasadik o kopma yasadigimiz noktada. Bunun yerine cizdigim sekilde yapalim govdenin ust ve alt parcalarini. Minik bir dis olsun yatay govdeye giren hizalama icin, yeterli. Oyle ustteki parcanin yatay govdeyi o kadar mesafe boyunca yarmasinin bize bir faydasi yok..."

Bi görselle vs. gösterme imkanınız var mı? Ayrıca elevatörden 2cm kısaltıyoruz demişsiniz neresinden kısalttık onuda gösterme durumunuz olursa çok sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Öncelikle ilgi duymanıza sevindiğimi belirtmek istiyorum :)

5 gün eksiklik olmadığında iyi bir süre. Ama iyi bir çalışma ister diye düşünüyorum. Elevatör uç kısımlarından 2 cm kırpıyoruz. Eskiden uçağı kalın çizgilerle gösterdiğim şekilde kesmiştim. Planda da böyle. Ama uçağın yatay gövdesinin kuyruk kısmı bizimde 2cm et kalınlığı olan malzeme kullandığımız ve boylu boyunca kesik olduğu için (dikey gövdenin rudder kısmı yatay gövdedeki o kesik kısımdan geçiyordu) güçsüz kalmıştı. Şimdi yukarıda alıntılamış olduğunuz resimde çizildiği gibi yatay gövdenin kuyrukla birleşen bölümünü daha kalın kestim. Ve dikey gövdeyi yatay gövdeye sadece tırnakla geçirmiş oldum. Haliyle o kısım bir problem olmaktan çıktı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kuyruk kısmında çizdiğim gibi bir çıkıntı güzel bir teker görevi görüyor. Tavsiye ederim.

Ayrıca biz kuyruk kısmını 10cm civarı uzattık. Siz hangi amaçla bu uçağı yapmak istiyorsunuz?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bora
Öncelikle ilgi duymanıza sevindiğimi belirtmek istiyorum :)

5 gün eksiklik olmadığında iyi bir süre. Ama iyi bir çalışma ister diye düşünüyorum. Elevatör uç kısımlarından 2 cm kırpıyoruz. Eskiden uçağı kalın çizgilerle gösterdiğim şekilde kesmiştim. Planda da böyle. Ama uçağın yatay gövdesinin kuyruk kısmı bizimde 2cm et kalınlığı olan malzeme kullandığımız ve boylu boyunca kesik olduğu için (dikey gövdenin rudder kısmı yatay gövdedeki o kesik kısımdan geçiyordu) güçsüz kalmıştı. Şimdi yukarıda alıntılamış olduğunuz resimde çizildiği gibi yatay gövdenin kuyrukla birleşen bölümünü daha kalın kestim. Ve dikey gövdeyi yatay gövdeye sadece tırnakla geçirmiş oldum. Haliyle o kısım bir problem olmaktan çıktı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kuyruk kısmında çizdiğim gibi bir çıkıntı güzel bir teker görevi görüyor. Tavsiye ederim.

Ayrıca biz kuyruk kısmını 10cm civarı uzattık. Siz hangi amaçla bu uçağı yapmak istiyorsunuz?

Şuan tüm taşlar oturdu :) Teşekkür ederim bu güzel anlatım için. Şöyle ki hali hazırda Telemaster400 modelim var yaklaşık 3-4 tane ancak onları kısıtlı sürede uçuşa hazırlamak ve uçmak beni bi tık yorar. Ayrıca kırım olduğunda tekrar düzeltmesi hele ki titiz biriyseniz zor oluyor. Şöyle hemen lazerle kestirdiğim köpüğü 5dklık epoksi ile yapıştırıp uçuşa geçmek istiyorum. Malzeme olarak pek sorunum yok gibi. Hatta tüm parçaları şimdi tasarlayıp belki 3d yazıcından da yeke'leri çizersem benim için hızlı bi set olmasını umuyorum. Tabi söylemde hepsi tamam ama pratikte sizin de bildiğiniz gibi hiçte öyle olmuyor yaklaşık bi 3-5 gün rahat gider gibi :) Çok geniş olmayan alanda eğlencesine deneyeceğim.

Aslında bomba daha sonrasına tamamen kompozit bi model belki Scale bi model b747 gönlümden geçen :) Böyle gerçeği ile yan yana duruşunu inanılmaz merak ediyorum.
 
Konunun hareketli kalmasi sevindirici...

Ali Haydar, tasarim dosyalarini yaptikca buradan paylasirsan guzel olur... Surec ilerlerken ilk mesaja ekleriz toplu olarak... Yeni arkadaslar icin de referans olur... Her ne kadar yolcu otobusu yapmak gibi hayalleri de olsa...
 
Şuan tüm taşlar oturdu :) Teşekkür ederim bu güzel anlatım için. Şöyle ki hali hazırda Telemaster400 modelim var yaklaşık 3-4 tane ancak onları kısıtlı sürede uçuşa hazırlamak ve uçmak beni bi tık yorar. Ayrıca kırım olduğunda tekrar düzeltmesi hele ki titiz biriyseniz zor oluyor. Şöyle hemen lazerle kestirdiğim köpüğü 5dklık epoksi ile yapıştırıp uçuşa geçmek istiyorum. Malzeme olarak pek sorunum yok gibi. Hatta tüm parçaları şimdi tasarlayıp belki 3d yazıcından da yeke'leri çizersem benim için hızlı bi set olmasını umuyorum. Tabi söylemde hepsi tamam ama pratikte sizin de bildiğiniz gibi hiçte öyle olmuyor yaklaşık bi 3-5 gün rahat gider gibi :) Çok geniş olmayan alanda eğlencesine deneyeceğim.

Bende çizim yapıyorum. Bu akşam paylaşım yaparım. (Yeke ve iniş takımı)

Aslında bomba daha sonrasına tamamen kompozit bi model belki Scale bi model b747 gönlümden geçen :) Böyle gerçeği ile yan yana duruşunu inanılmaz merak ediyorum.

Muhtemelen çok iyi duracaktır :) bende kocaman çift kanatlı bir uçak istiyorum. Sabırla o uçağı hakkıyla uçurabilecek pilotaja, tecrübeye ve sahaya sahip olmaya çalışıyorum :)
 
Vakit geliyor peki bu çizimi birebir ölçek ile Fotoblok kestirsem nasıl olur ki?
 
Birebir ölçekte çıkarsammı diye düşünmüştüm depron yoktu 5mm fotoblok en yakınıydı.
Neyse sonuç olarak 2cm izocam strafor ile kesimi yaptım ve ufak zımpara işlerini hallettim. Montaja yakın oldu. Yarın erkenden devam ederim artık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
5mm fotoblok en yakınıydı

20 mm kalınlık aynı zamanda kanat kirişi için ek mukavemet momenti sağlıyor... 5 mm de bunu sağlamak kolay değil...

Neyse sonuç olarak 2cm izocam strafor ile kesimi yaptım ve ufak zımpara işlerini hallettim. Montaja yakın oldu. Yarın erkenden devam ederim artık.

Güzel olmuş, elinize sağlık... Gelişmeleri takipteyim
 
Gözüme bir şey çarptı:

Ali Haydar da yukarıda hatırlatmıştı diye hatırlıyorum. Govde ust parçasından alta giren büyük kısmı ayırmıştık ki kuyruktaki kesitte azalma olmasın diye (Ali Haydar'ın ilk modelinde catlama oluyordu orada). Gözünüzden kaçmış sanırım