- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,677
- Tepkime puanı
- 20,164
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Ana iniş takımı iç kapaklarının kontrol mekanizmasının nihai halini yaptım. Daha önceki halde sadece iki çubuk vardı ve hem bu çubukların esnekliği hem de çubukların doğrudan servoya bağlanması ve servonun da doğrusal değil de dairesel hareket etmesi nedeniyle açılış kapanışta simetrik hareket sağlanamıyordu. Kapakların tam olarak simetrik hareket edebilmesi için tam orta hatta düz doğrultuda hareket eden bir sistem tarafından itilip çekilmeleri gerekliydi. Bunu sağlamak için aşağıda fotoğraflarda görünen sistemi uyguladım (sistem çok da iyi görünmüyor fotoğraflarda, bileşenlerini teker teker fotoğraflar daha iyi anlatırım sonra.
Sistemin ilk parçası hava giriş kanalları arasında yerleştirilmiş bir balsa levha. Bu levha aynı zamanda bir "bölme ayırıcı" görevi görüyor. Türbinin starter motoru ve hava giriş filtresi için hava kanallarının arkasında bir girinti açmam gerekecek, bu girintiyi açınca türbinin starter motorunun ucu bu balsa levhanın 2-3 mm kadar gerisinde duracak. Kısacası, bu levhanın gerisi aslında "have emiş" kanalalrının bir parçası haline gelecek
sistemin ikinci parçası, 6x3 mm lik bir ıhlamur çıta, bu çıtanın üzerine merkezli olacak şekilde bir yuvarlak servo yekesi yapıştırdım ve mikro vidalarla vidaladım. Bu yuvarlak yekenin alttaraftaki iki deliğine kapaklara giden kontrol çubuklaını monte ettim. Bu kontrol çubukları da tamamen özdeş olacak şekilde kesilip büküldüler ve uçlarına ball link kafaları monte edildi.
Arkadaki balsa levhaya da bu ıhlamur çıtanın yanlara doğru hareket etmesini engelleyecek şekilde 4 tane (2 aşağıda 2 yukarıda) çıta parçası yapıştırıldı ve üzerine de 1mm lik kontrplak parçalar vidalandı. Bu şekilde ıhlamur çıtanın sadece doğrusal hareket etmesi sağlandı.
Son olarak da servo ile çıtanın üzerindeki yeke arasında ball linkli bir bağlantı yapıldı. Şu haliyle sistem her iki kapağı da tamamen simetrik olarak hareket ettirebiliyor. Ayrıca oldukça hafif, sıcakta erime derdi olmayan 5. elementten mamül yeri geldiğinde sökülüp bakım/tamirat yapılabilen bir sistem elde etmiş oldum.
Kapaklardaki kontra parçaların üzerleri de yumuşak balsa levhalarla kaplanıp yontma ve zımparala ile şekil verilerek gövdenin hatlarını takip eder hale getirildiler:
Sırada ön iniş takımı kapakları var
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sistemin ilk parçası hava giriş kanalları arasında yerleştirilmiş bir balsa levha. Bu levha aynı zamanda bir "bölme ayırıcı" görevi görüyor. Türbinin starter motoru ve hava giriş filtresi için hava kanallarının arkasında bir girinti açmam gerekecek, bu girintiyi açınca türbinin starter motorunun ucu bu balsa levhanın 2-3 mm kadar gerisinde duracak. Kısacası, bu levhanın gerisi aslında "have emiş" kanalalrının bir parçası haline gelecek
sistemin ikinci parçası, 6x3 mm lik bir ıhlamur çıta, bu çıtanın üzerine merkezli olacak şekilde bir yuvarlak servo yekesi yapıştırdım ve mikro vidalarla vidaladım. Bu yuvarlak yekenin alttaraftaki iki deliğine kapaklara giden kontrol çubuklaını monte ettim. Bu kontrol çubukları da tamamen özdeş olacak şekilde kesilip büküldüler ve uçlarına ball link kafaları monte edildi.
Arkadaki balsa levhaya da bu ıhlamur çıtanın yanlara doğru hareket etmesini engelleyecek şekilde 4 tane (2 aşağıda 2 yukarıda) çıta parçası yapıştırıldı ve üzerine de 1mm lik kontrplak parçalar vidalandı. Bu şekilde ıhlamur çıtanın sadece doğrusal hareket etmesi sağlandı.
Son olarak da servo ile çıtanın üzerindeki yeke arasında ball linkli bir bağlantı yapıldı. Şu haliyle sistem her iki kapağı da tamamen simetrik olarak hareket ettirebiliyor. Ayrıca oldukça hafif, sıcakta erime derdi olmayan 5. elementten mamül yeri geldiğinde sökülüp bakım/tamirat yapılabilen bir sistem elde etmiş oldum.
Kapaklardaki kontra parçaların üzerleri de yumuşak balsa levhalarla kaplanıp yontma ve zımparala ile şekil verilerek gövdenin hatlarını takip eder hale getirildiler:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sırada ön iniş takımı kapakları var