Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bir yandan da rudderı hazırlanaya başladım. Bu ana kadar tek parça olarak inşa edilen rudderı inşaat sırasında işaretlenmiş olan hatlardan kesip ayırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Alt ve üst rudder yarılarının birlikte hareket etmesini sağlayacak olan teli planı referans olarak kullanarak büktüm. Bükerken orta kısmında yataklama yapacak olan aluminyum boruyu da geçirmeyi unutmadım :)

Rudderın sabit olacak olan orta kısmında da bu boru/tel sisteminin oturacağı bir kanal açtım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rudder parçalarında da telin geleceği yerlerde uygun çapta delik ve kanal açtım ve sistemi kabaca biraraya getirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bağlantı çubuğu ve yataklaması menteşeler ile birlikte hizalı olarak dikey kuyruğa yapıştırılacaklar. Sonra orta kısım da yerine yapıştırılacak ve dikey kuyrukla birlikte işlenip, tesviye edilip cam elyafı kumaş kaplanacak.
 
İnşaa tüm hızıyla devam ediyor, helal olsun Evren abi her gün bişeyler yapıyorsun, bizde haytanlıkla takipteyiz.
Hemen soruma geçiyorum;
Pamuk macun polyester macunla kıyasla daha hafifi midir?
Marka verebilir misin? Karaköy de halatçıların sırasındaki dükkanlardan ne diye isteyebilirim.
 
Cengizhan, teşekkür ederim.
Macunda markanın çok farkedeceğini sanmıyorum açıkçası, ben Türkiye’deyken polisan markasının pamuk macununu kullanıyordum (macunun model ismi pamuk macun gerçekten de :) ).
Nalburlarda da Pamuk macun dersen mutlaka bulursun, ya polisan ya muadili. Doğru macun olduğunu da kutuyu eline alır almaz anlarsın, koca kutu sanki içinde sadece pamuk varmış gibi hafiftir :)

Bu macun polyester macununun muadili değil, ama ondan çok daha hafif. Polyester macunu ağır ama sağlam bir macundur, çelik macun diye de geçer. Dış yüzeyde üzerini koruyacak boya falan kullanmasan bile hiçbirşey olmaz. Pamuk macun ise su bazlı ve çok narin birşeydir. Islanmaya gelmez, ne kadar zımparalarsan zımparala boyamaya uygun pürüzsüz bir yüzey elde edemezsin (parlak boya yüzeyi istiyorsan). Yani kısacası üzerini bir şekilde kaplamayacaksan pek uygun bir malzeme değildir. Ama bizim inşaatlar için çok uygundur çünkü eninde sonunda bir şekilde kaplarız üzerini (film kaplama da buna dahil) Çok hafiftir ve zımpara ile çok kolay ve hızlı şekil verilebilir. İnşaat sırasında boşlukların doldurulması için de kullanabilirsin yeri geldiğinde dahtadan yapmanın zor olduğu şekilleri oluşturmak için de. Bu gibi işlerde de polyester macunu kullanmak mazoşist bir iş olur, hem çok ağırdır hem de zımparalamak zordur.
 
İlk gurup kaplama işlemi tamamlandı. Yatay kuyruğun alt yüzeyleri ile elevatörler ve rudderların birer tarafı 25gr/m2 cam elyafı kumaş ve epoksi ile kaplanıp kurumaya bırakıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pamuk macununu adının pamuk macunu olduğunu bilmeden yıllardır kullanıyorum. Soranlara da tarif ederken "traş köpüğü gibidir, kuruyunca güzel zımparalanır" diye anlatır dururum.
Önceki sayfayı ve Mehmet abinin yazılarında "pamuk macunu" lafını okuyunca da anlamamıştım. Tam soracaktım ki Cengizhan sormuş. Meğerse yıllardır kullandığım bir şeymiş. Bu da açıklığa kavuştu.
Bu tür sorulara verdiğin detaylı cevapların için çok teşekkür ederim. Bir modelci/maketçi için çok kıymetli bilgiler veriyorsun.
Statik maket yaptığım dönemlerde (internet bu kadar yaygın değildi) Türkçe kaynak bulamıyordum. Sonra Finescale Modeller diye bir dergi buldum. Bir arşiv oluşturdum ve Lori adında maketçiliğe başlayan bir arkadaşa ödünç vermiştim. Sonra da birbirimizi kaybettik... Çok üzülmüştüm o arşivi kaybettiğime. Sayende üzüntüm epey azalıyor :D
 
Bugün bir de şöyle bir olay yaşandı...sabah saatlerinde gövdeyi zimparalamak için dışarı çıkardım ve yaklaşık 45 dakikalık bir zımpara seansı yaptım. Bu aşamada model güneş alıyordu, ama hava aşırı sıcak da değildi, 26-27 derece civarıdır tahminen. Zımpara işi bitip modeli içeri aldığımda burun kısmındaki 3D yazıcıdan çıkma kısmın fena halde yamulduğunu farkettim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında bu bilmediğim bir şey değil, PLA’nın dışarda sıcak havada doğrudan güneşe maruz kaldığında eriyebildiğini gayet iyi biliyorum ama hava sıcak değilken, aralik ayinda ve güneş de tam tepede değilken, bu kadar kısa sürede olması şaşırttı beni. Bu koşullarda bile bu oluyorsa bunun anlamı bu parçaları (burun konisi ve kanat ucu tankları) bu şekilde sadece PLA olarak kullanmam imkansız demektir... burun konisini ABS ile basmayı becerebilirim sanırım ve en kısa sürede deneyeceğim, ama kanat ucu tanklarını ABS ile düzgün bir şekilde basmayı becerebileceğimi pek sanmıyorum (yine de deneyeceğim). B planı olarak da yine PLA kullanarak, olabildiğince ince çeperli olarak basıp içerden 160gr/m2 lik cam elyafı kumaşla (2yada 3 kat) dışardan da 50 gr/m2 lik kumaşla tek kat kaplamak gibi bir fikir var aklında. Bu şekilde PLA ısınıp yumuşasa bile altında deforme olmasına izin vermeyecek rijit bir temel olmasını hedefliyorum. Bu da işe yaramazsa da hava kanallarındaki gibi tek kullanımlık PLA kalıp yapıp depoları da cam elyafı epoksiyle yapmak son çare (hızlı çözümler içerisinden) olarak denenebilir...

Birisinin dışardaki havaya “arkadaşım araliktayız farkında mısın?” demesi lazım :evil:
 
İstanbul'da bugün 6 - 7 derece kadardı hava...

Aytaç Durak’ın Adana’yı serinletmek için atmosferin daha soğuk olan yüksek kısımlarına pervaneler koyup aşağıya, şehre soğuk hava inmesini sağlamak gibi bir projesi vardı :) bir benzeri olarak da İstanbul Muscat arasında bir hortum döşesek, ben size sıcak hava yollasam siz de bana serin hava yollasanız ne güzel olur. Hadi abim, sen hortumdan anlarsın bir el at bu işe :lollol::lollol::lollol:
 
Abi hiç risk alma, bas kalıbı ,kalıptan da temiz bir dişi al, o dişiye de 6 oz iki uç kat camelyaf artı epoksi , istediğin gibi zımparala , boya , çarp, kır (Allah korusun,neler söylüyorum ben :laugh:), istersen bir iki de yedek bas ,yedek burnun ve tankların da olur , bu ne yav , 27 derece de folyo bile gerilir ,yamulmaz, bana göre bu malzeme bu işin ciddiyetine ve emeğine çok hafif kalmış.At onu Evren hocam , at gitsin :RCKolik:
 
Abi hiç risk alma, bas kalıbı ,kalıptan da temiz bir dişi al, o dişiye de 6 oz iki uç kat camelyaf artı epoksi , istediğin gibi zımparala , boya , çarp, kır (Allah korusun,neler söylüyorum ben :laugh:), istersen bir iki de yedek bas ,yedek burnun ve tankların da olur , bu ne yav , 27 derece de folyo bile gerilir ,yamulmaz, bana göre bu malzeme bu işin ciddiyetine ve emeğine çok hafif kalmış.At onu Evren hocam , at gitsin :RCKolik:

Hakan Bey, bu zaten nihai plandı, 3D yazıcıyla bir erkek kalıp basıp adam gibi tesviye yüzey detayları panel çizgileri perçinler vs vs sonrasında da ondan da klasik kompozit dişi kalıp almak… Ama şu anda bu işlem bir ay geri atar beni, zaten şu anki durumda iyimser bir tahminle sadece iki ay net uçuş yapma fırsatı olacak bu meretle, onu da yarı yarıya azaltır. Şu aşamada geçici, bu sezonu kurtaracak bir çözüm peşindeyim :) ama yüzeyine falan fazla özenmeyeceğim şekilde direk dişi kalıpları yazıcıdan çıkartıp içinden kompozit ürün almak (depoda yaptığımdan da hızlı olacak şekilde) iyi bir fikir olabilir. Önümüzdeki hafta seyahatte olacağım, bilgisayar başında mesai harcayıp direk basılacak kalıpları tasarlamaya girişebilirim. Zaten kanatlara el atma da seyahat dönüşüne planlanmıştı, bu iş de denk gelir.

:saygilar:

işin enteresan yanı, tamamen bu malzemeden yapılmış uçaklarla çok daha sıcak havada uçuş yapıyorum onlara birşey olmuyor da bu niye bu hale geldi çözemedim :mad::mad::mad:
 
...
İstanbul Muscat arasında bir hortum döşesek, ben size sıcak hava yollasam siz de bana serin hava yollasanız ne güzel olur. Hadi abim, sen hortumdan anlarsın bir el at bu işe :lollol::lollol::lollol:

Burun konisi kötü olmuş! :( Şu anda Afyondayım ve dışarda hava sıcaklığı eksilerde. Keşke oraya soğuk hava aktarabilsem. Ama amaç hava aktarmak bile olsa hortumlama bize ters! :rolleyes:
 
Abi ellerine sağlık her şey çok güzel görünüyor. Ben nedense senin yaptığın modelleri rengini tahta halinde çok seviyorum boyadığın da eski güzel görüntüsü ve tadı kalmıyor bu modelde mi öyle olacak acaba merakla boyanıp nihai halini merak ediyorum. belkide hep savaş uçağı olduğundan savaş renklerini sevmiyorum dur.
 
Abi hiç risk alma, bas kalıbı ,kalıptan da temiz bir dişi al, o dişiye de 6 oz iki uç kat camelyaf artı epoksi , istediğin gibi zımparala , boya , çarp, kır (Allah korusun,neler söylüyorum ben :laugh:), istersen bir iki de yedek bas ,yedek burnun ve tankların da olur , bu ne yav , 27 derece de folyo bile gerilir ,yamulmaz, bana göre bu malzeme bu işin ciddiyetine ve emeğine çok hafif kalmış.At onu Evren hocam , at gitsin :RCKolik:
Kalip almayı öğrenebileceğimiz bir konu var mı? Veya video?