- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,677
- Tepkime puanı
- 20,165
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Geldik ana iniş takımı dış kapaklarına...
Burada işler biraz daha karmaşık, aslında daha basit görünen bir durum ama gerçekte az biraz daha karışık ve bir miktar geometrik ayarlama gerektiren bir iş.
Mesele de iniş takımının mafsal noktası ile kapağın mafsal noktasının farklı oluşundan kaynaklanıyor. Kapak iniş takımı dikmesine doğrudan monte edilirse tekerlekler kapalıyken büyük bir boşluk oluşuyor. Bu yüzden kapağın ve dikmenin birbirinden farklı ama bağımlı hareket etmesi gerekli. Fusion 360'a çok kaba olarak kapağın ve dikmenin geometrilerini çizip hareketleri de benzeştiren bir sistem kurdum. Bu sistemde denemeler yaparak dikme ile kapak arasındaki bağlantı çubuğunun nerede ve ne uzunlukta olması gerektiğini belirledim.
Önce arka planda planın ga göründüğü ekran görüntülerini yerleştireyim:
İniş takımı ve kapak açık konumda:
ve toplu/kapalı durumda:
Daha net görünmesi için arka plan olmadan olan görüntüleri de paylaşayım:
Resimlerdeki kırmızı şey ana iniş takımı dikmesi, yeşil şey kapak ve ikisi arasındaki mavi kol ise bağlantı elemanı.
Hareket sırasında bağlantı kolunun açısının nasıl değiştiğine dikkat edin lütfen, bu kol kapak tam açık ve kapalıyken doğru açıda durmasını sağlayan şey.
Çizimlerde bu kol tam kapak kenarına bağlı gibi duruyor ama aslında kapağın iç kısmına takılı bir pivot noktasına bağlanacak. O noktanın kapaktan olan mesafesi kadar da dikmedeki bağlantı noktası içeri kaydırılarak geometrinin tam olarak bu çizimdeki gibi çalışması sağlanacak. Şu aşamada hızlı ve kolay denemeler yapmak için böyle basit bir çizim yapmakla yetindim
Burada işler biraz daha karmaşık, aslında daha basit görünen bir durum ama gerçekte az biraz daha karışık ve bir miktar geometrik ayarlama gerektiren bir iş.
Mesele de iniş takımının mafsal noktası ile kapağın mafsal noktasının farklı oluşundan kaynaklanıyor. Kapak iniş takımı dikmesine doğrudan monte edilirse tekerlekler kapalıyken büyük bir boşluk oluşuyor. Bu yüzden kapağın ve dikmenin birbirinden farklı ama bağımlı hareket etmesi gerekli. Fusion 360'a çok kaba olarak kapağın ve dikmenin geometrilerini çizip hareketleri de benzeştiren bir sistem kurdum. Bu sistemde denemeler yaparak dikme ile kapak arasındaki bağlantı çubuğunun nerede ve ne uzunlukta olması gerektiğini belirledim.
Önce arka planda planın ga göründüğü ekran görüntülerini yerleştireyim:
İniş takımı ve kapak açık konumda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ve toplu/kapalı durumda:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Daha net görünmesi için arka plan olmadan olan görüntüleri de paylaşayım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Resimlerdeki kırmızı şey ana iniş takımı dikmesi, yeşil şey kapak ve ikisi arasındaki mavi kol ise bağlantı elemanı.
Hareket sırasında bağlantı kolunun açısının nasıl değiştiğine dikkat edin lütfen, bu kol kapak tam açık ve kapalıyken doğru açıda durmasını sağlayan şey.
Çizimlerde bu kol tam kapak kenarına bağlı gibi duruyor ama aslında kapağın iç kısmına takılı bir pivot noktasına bağlanacak. O noktanın kapaktan olan mesafesi kadar da dikmedeki bağlantı noktası içeri kaydırılarak geometrinin tam olarak bu çizimdeki gibi çalışması sağlanacak. Şu aşamada hızlı ve kolay denemeler yapmak için böyle basit bir çizim yapmakla yetindim