Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Peki bu 45 derecenin mantığı ne? Benim gördüklerim hep yatay duruyor ama clunk bağlantıları rijid. Sende clunk hareketli sanırım.

Abim değişik tipte olanları var bu meretlerin. Bendekinin de tüm bağlantıları rijit.
45 derecenin mantığı şu, tüm sistemin dolumu bu hava kapanının üstündeki nilellerden birisinden yapılıyor, ve dolum yapılan nipelin en yüksek noktada olması dolum sırasında kaçınılmaz olarak giren havayı minimize ediyor ve sonrasında da tahliyeyi kolaylaştırıyor. Ayrıca operasyon sırasında da havanın burada toplanarak emiş hattından uzak kalması sağlanıyor.

Sizin hezarfen fotograflarında gördüklerim rijit versiyonlar, o meretler özellikle büyük türbinlerde (180 ve yukarısı) kullanışlı oluyor. Bu türbinlerin yakıt ihtiyaçları da fazla olduğu için pompa bu yakıt emişini yaparken sistemdeki negatif basınç fazla olabiliyor, özellikle uygun çaplı borular kullanılmamışsa (bu büyuk türbinlerle daha geniş çaplı fittingler ve borular kullanılmalı) bu negatif basınç iyice fazla oluyor ve rijit olmayan hava kapanlarının içe doğru çökmesine, emiş filtresinin faydalı kesitinin azalmasına ve buna bağlı olarak negatif basıncın iyice artarak dekompresyona bağlı kavitasyona neden olarak hava kapanından sonra sistemde hava kabarcıklarının oluşmasına neden olabiliyor. Rijit hava kapanları ilk negatif basıncı azaltma yönünde bir fayda sağlamasalarda ikincil basınç düşmesini engelleyebiliyorlar.
 
Modelin kompozit parça üretim planlarında bazı değişikliklere gidiyorum. Hava kanalları ve depo zaten tamamlandı, geriye burun konisi ve kanat ucu tankları kalıyordu. Ama planda olmayan bu iş seyahati de iki haftaya malolacağı için bu “kayıp” zamanın telafisi için burun konisi ve kanat ucu tanklarının kalıpla üretilmesinden şimdilik vazgeçtim. Bunları modelin “eğitim uçağı” olarak hizmet vereceği dönemde 3D yazıcıdan çıkma parçaların üzerinin cam elyafı kaplanmış halleriyle kullanmaya karar verdim. Uçuş sezonu sonunda, eğer model hala hayatta olursa :) scale detaylandırma ile birlikte bunları da kafamdaki gibi tamamen kalıpla üretilmiş fiberglass parçalar olarak yapıp değiştirebilirim.

Bu yola karar verince ilk iş olarak burun konisinin tasarımına namlu deliklerini ekleyip yeni bir tane, sadece 1mm lik kabuk olarak bastım ve burundaki yerine yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir ara torna başında 4 tane namlu yaptım mı bu iş de tamam olacak :)
 
Elevatörlerin de uçlarındaki bloklar yapıştırıldı ve oyma bıçağı ile kabaca şekil verildi. Tüm zınpara işleri seyahat dönüşünde olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ama planda olmayan bu iş seyahati de iki haftaya malolacağı için bu “kayıp” zamanın telafisi için burun konisi ve kanat ucu tanklarının kalıpla üretilmesinden şimdilik vazgeçtim.
Gayet yerinde bir karar :thumbup: Uçuş sezonu sonrası her türlü detaylandırma rahat rahat yapılır.