Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Dihedral düzeltmesi tamamlandı.

Gövdede kanat borusu kılıflarının girdiği delikleri (sadece iç taraftaki yuvalarını) yaklaşık 1.5 mm genişlettim. Sonra tüm uçağı tezgaha (mutfak tezgahı :) ) yerleştirip kanat uçlarını uygun yüksekliğe gelecek şekilde destekledim. Her şeyi tekrar tekrar ölçüp doğruluğundan emin olduktan sonra da hysol ile boru kılıflarını iskelete yapıştırıp sabaha kadar kurumaya bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır hysolun tetiğine basılmışken de elevator menteselerini yatay kuyruga yapistirdim, kanat govde birlesiminde kalan son bir iki noktaya da ucgen destekler ekledim...
 
İkinci hava kanalı da cam elyafı kumaşla kaplandı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Diger kanalda da az boraz zayif kalmis yerler vardi oraları güçlendirdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Depoda da tespit edilen son üç kaçak noktasına epoksi sürdüm:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İkinci kanal da sorunsuz bir şekilde kalıptan ayrıldı, traşlandı temizlendi. Her iki hava kanalı da yerlerine yapıştırıldı. Yapıştırırken önce birkaç noktadan CAponla “puntoladım” sonra hysol ile destekledim. CApon puntolar hysol sertleşene kadar kanalları sabit tutacaktır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır hysolun tetiğine basılmışken :) kanat borularının kılıflarının alt taraftaki birleşim yerlerine de sürdüm :) bu kısımlar dün akşam gövdenin altında erişilemez olduğu için kuru kalmıştı, şimdi kılıflar çepeçevre iskelete yapışmış oldu.

Yarın tüm uçakta kaplanmamış hiçbir alan kalmamış olacak :thumbup:
 
Hava kapanı montajı:

Türbin motorlarının en zayıf noktaları yakıtta olabilecek hava kabarcıklarına karşı çok hassas olmaları. Bu nedenle yakıt sisteminde pompadan önceki son eleman bir hava tutucu filtre/hava kapanı oluyor genellikle. Bendeki hava kapanı da 150ml kapasiteli, silindirik bir şey, bu meretin yaklaşık 45 derece açıyla ve kapağı öne bakacak şekilde yerleştirilmesi gerekiyor. Modelde bunu nereye koysam diye bakınıp duruken tam deponun önündeki alan dikkatimi çekti, depo tabanını delip hava kapanının altını ordan aşağı daldırırsam birhayli yer kazanabileceğimi farkettim. Hemen fusion360 ta kabaca hava kapanını ve depo altındaki tabanla gövde bölmesini oluşturup, kapanı depoyla birlikte uygun bir şekilde yerleştirip tabanda ve gövde bölmesinde kesilmesi gereken alanları belirledim. Bu kesim için de bir şablon bastırıp modelde çizip kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Türbin motorlarının en zayıf noktaları yakıtta olabilecek hava kabarcıklarına karşı çok hassas olmaları. Bu nedenle yakıt sisteminde pompadan önceki son eleman bir hava tutucu filtre/hava kapanı oluyor genellikle. Bendeki hava kapanı da 150ml kapasiteli, silindirik bir şey, bu meretin yaklaşık 45 derece açıyla ve kapağı öne bakacak şekilde yerleştirilmesi gerekiyor.
Vay arkadaş her modelin kendine has ne kadar da çok özel detayı var :)
Modelde bunu nereye koysam diye bakınıp duruken tam deponun önündeki alan dikkatimi çekti, depo tabanını delip hava kapanının altını ordan aşağı daldırırsam birhayli yer kazanabileceğimi farkettim
Bence yeri süper olmuş :thumbup: