Gelelim tekerlekler ve frenlerdeki problem ve uygulayacağım çözüme...
Soba borusuyla birlikte elektromanyetik fren ve bu frenlerle uyumlu olduğu iddia edilen scale! tekerlekler de sipariş etmiştim. Paket gelince gördüm ki bu tekerlekler ESMnin tekerlekleri. HAdi neyse, çok kötü tekerlekler değildir bunlar kabul, ama frenlerle uyumluluk kısmında büyük sorunlar var o ne olacak?
Fren sistemi şöyle:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sistemin elemanları:
XICOY üretimi bir kontrolör devresi (Türbinin kontrol ünitesi de aynı markadır). Bu devre alıcıya bağlanıyor, ve 2S bir lipo pil ile besleniyor ve "proportional" olarak frenleri kontrol etmenize olanak sağlıyor. HAtta 5 farklı kademede ayarlanabilen bir ABS sistemi dahi var.
Bu ünite iki tane kallavi! elektro mıknatısa bağlanıyor. Bu elektromıknatıslar jantla dikme arasında yer alıyor.
2mm lik diskler. Bu disklerin her biri bir janta tutturuluyor, ve elektromıknatısın tam karşısında yer alıyor. Fren yapıldığında elektromıknatıs bu diske yapışarak fren etkisini sağlıyor.
Bu esm tekerleğinin genel görünümü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da disk ve elektromıknatısın janta oturuşu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sorun ise burda başlıyor, bu diskleri bu jantlara direk monte etmek imkansız. Aslen başka bir marka jant/lastik için üretilmiş bu meretler ve ESM'nin jant vidalarıyla diskin delikleri denk gelmiyor. Frenlerle tekerleklerin uyumsuzluğu da işte bundan kaynaklanıyor. Diskteki deliklerin janttaki karşılığı da çok kötü bir yerde, hani janta iç yeni delik açayım meseleyi çözelim denebilecek bir şey değil. Belki daha farklı boydaki ESM jantlarında böyle bir orun olmuyordur ama bu jantla bu iş olmaz…
Adama yazıp ne olacağını göreceğim ama bir yandan da kendi kendime bu sorunu nasıl çözerim diye kafa yorarken, ilk iş jantı söktüm.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
O sırada gözüme 3D yazıcı ile bastığım EDGE 540 modeli için tornada aluminyumdan yaptığım spinner çarptı. jantla ikisini yanyana koydum ve gördüm ki
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hemen kumpası çıkardım ve ölçtüm:
Jant dış çapı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Spinner dış çapı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
E böyle bir spinner yapabildiğime göre elimde uygun çapta bir aluminyum kütük olması lazım diye düşünürken zamanında 2inç çaplı T6061 aluminyum aldığım aklıma geldi (yaşasın stokçu zihniyet!)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
dahası, Robart'ın 3,75" çaplı (pantherin doğru lastik çapı bu aslında) tekerleklerinin jantları da çok yakın ölçülerde.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yani, sonuç olarak gördüm ki, elimde bu lastiklere jant yapmaya uygun hammadde var. Zaten uzun zamandır torna yatıyor diye hayıflanıyordum, bu sayede gerçek bir torna işi çıktı demektir
Birkaç güne jantın tasarımını yapar, 3D yazıcıyla prototipleyip işe yarayıp yaramayacağına bakarım. Tasarım doğrulandığı zaman da tornanın başına geçerim
o zamana kadar da banka meselesini halledip Robart'a paralarını gönderirim ve iniş takımları da gelmiş olursa dadından yenmez
Haydi biraz talaş kaldıralım dış mihrakları çatlatalım