Jantlarda son durum...
Bu jantlar sayesinde aylardır aklımda olan ama bir türlü elimin gitmediği, oysa ki tasarımı sadece 5 dakika, baskısı da 1 saat 20 dakika süren bir aparatı yaptım…
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
(Dial indicator denen zımbırtının Türkçesi nedir arkadaşlar? Edit: Komparatör
)
Bu zımbırtı sayesinde komparatörü tornanın kalem tutucusuna takıp yüksekliğini tam merkezli olacak şekilde ayarlayabiliyorum. Bu da 4 çeneli aynada parçaların çok hassas bir şekilde merkezlenmesinde çok faydalı oluyor…
Neden 4 çene, 3 çenenin nesi var diye sorarsanız eğer, 3 çeneli aynalar aslında tam olarak merkezli değildir, o yüzden parçayı her söküp taktığınızda az da olsa merkezden kaçar. O yüzden işin başından sonuna kadar parçayı hiç sökmeden gitmekte fayda vardır. Ama bunun mümkün olmadığı parçalarda, parça söküldükten sonra tekrar takıldığında merkezlenebilmesi için, 4 çeneli ayna (çeneleri bağımsız hareket edebilen) çok faydalı olur. Bu jant parçalarının da her iki taraftan işlenmesi gerektiği için tek seferde yapmam imkansızdı, mecburen 4 çeneli aynaya geçtim ve bu aparat sayesinde sadece 0,01mm kaçıklıkla merkezleyebildim.
Jantların ana parçaları tamamlandıç Tekerleklerle ve frenlerle uyumları fena değil. Bu ana jantların karşısına gelecek ve tekerleği sıkıştıracak olan çemberlere geçme vakti...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Retractlar da memlekete giriş yaptı, bir aksilik olmaz ise yarın yada pazartesi teslim edilir.