Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Abi, gecen su E-5'in kenarinda bir hastane var ya Sisli tarafinda, catisinda ucan ucaklar falan gormusler bizim arkadaslar. Duydun mu hic oyle birsey :lol::lol::lol::lol:
Yoktur canım öyle bişii
Bir de Adana'da bu aralar baya bir kolon problemli hasta varmis diye duydum. Maket bicagi :rolleyes:, pardon bisturisi :lol: saglam bir cerrah ariyorlarmis yana yakila.... E-5'in egsoz dumani yerine, mis gibi kuyruk yagi esansini solumak da cabasi... Salgam da krema ustunde cilek misali... Offf canim cekti valla :)
Adananın kolon cerrahları meşhurdur, bana iş düşmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Panteri özleyenler el kaldırsın :)

Motor fabrikadan geri geldi! Yakında Panter ve Binbaşı Volkan yeniden göklerde olacak :halay::yuppi::hoppa:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son zamanlarda X-45 ile haşır neşir olduğumdan K-100’ü elime alınca epey heybetli ve ağır geldi, birkaç kere modeli ve seri numarasını kontrol etme ihtiyacı hissettim resmen ??

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Panter tezgahta yerini aldı :thumbup:

Önümüzdeki günlerde kapsamlı bir kontrolden geçirilip motor ve yakıt sistemi yeniden monte edilecek..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Model üzerindeki boya artık iyiden iyiye yıpranmış durumda, zaten malum egitim aşaması için yapılmış “geçici” boyamaydı, 73 uçuş çıkardı daha ne yapsın :) 100’ü görürse bir güzellik düşünürüz artık :)
 
Önümüzdeki günlerde kapsamlı bir kontrolden geçirilip motor ve yakıt sistemi yeniden monte edilecek..
Ve sonra gelsin yeniden maiden uçuşumuz. :hoppa:
Model üzerindeki boya artık iyiden iyiye yıpranmış durumda, zaten malum egitim aşaması için yapılmış “geçici” boyamaydı, 73 uçuş çıkardı daha ne yapsın :) 100’ü görürse bir güzellik düşünürüz artık :)
Valla hak etti. :bravo: Neticede bizi jetle uçmayı öğretti, az emeği yok üstümüzde :heartxf:
 
Model üzerindeki boya artık iyiden iyiye yıpranmış durumda, zaten malum egitim aşaması için yapılmış “geçici” boyamaydı, 73 uçuş çıkardı daha ne yapsın :) 100’ü görürse bir güzellik düşünürüz artık
Ne yalan söyleyeyim bende panteri biraz solgun gördüm. İlgisizlikten midir acaba diyordum ama kendine yeni bir elbise istiyormuş meğersem. :)

Şöyle bol pigmentli gıcır bir boya yakışır doğrusu. :heartxf:
 
Sonunda Panter yeniden sahalarda ve de havalarda!


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vayyy vayyy gayet hızlı bir devreye alma oldu. Tebrikler ve keyifli uçuşlar. :thumbup:

Teşekkürler abi :) aslına bakarsan bir hafta rötarlı bile oldu :)

Normalde servisten gelen bir motorun tıpkı yeni alınmış motor gibi sehpada test edilmesi tavsiye edilir. Benim niyetim de buydu ama motor geldikten sonra bir türlü fırsatım olmadı. Geçen hafta uçuş planı yoktu normalde ama bir son dakika gelişmesi ile bir anda uçuşa gidebileceğim ortaya çıktı. Dedim hemen takayım motoru, yer testini modele monteli halde yaparız, herşey iyi olursa uçarız olmadı ayarları kurcalarız, en kötü durumda uçmayız.. apar topar, ve biraz da aceleyle, tüm montajı tamamladım. Neyse ki yakıt borularının yenilenmesi ve emniyet telleri gibi aceleye gelmeyecek şeyleri önceden halletmiştim. Yapmam gereken sadece herşeyi model içine monte etmekti. Piller falan şarjlıydı modelin tüm kontrolleri tamamlanmıştı:



Velhasıl, sahaya ulaştım, modeli sadece gövde olarak indirdim, yakıt doldurdum, son kontrolleri yaptım ve motoru çalıştırma komutu verdim, ama nafile daha ilk aşamada “ignition” kısmında çuvallıyor. Ateşleme olmuyor ama deli gibi de yakıt geliyor. İki başarısız deneme ile modelin içinde yakıt gölü olmaya başladı. Tabi hemen motoru söktük, bir güzel içinde biriken yakıtı boşalttık, modelin içindeki yakıtı temizledik falan. (Bu sebeple ilk denemeleri tezgahta yapmak mantiklidir :) )
Sonrasında tum baglantilari vs kontrol ettik, yeterince bekledikten sonra tekrar denedik, nafile aynı sonuç. Israr etmenin anlamı yok diyip temizliği yapıp evin yolunu tuttum. Sistemleri test sehpasina aktardim. Balkonda ilk denemeyi yaptim, aninda atesleme geldi! Tabi sitede motoru tam anlamiyla calistiramayacagim icin calistirma sekansini yari yolda iptal ettim ama sorunsuz calisiyordu. Sonrasinda anca dun vakit bulabildim ve civardaki insaat alanlarindan birisine gidip tam anlamiyla test edebildim motoru:



Hiç sorunsuz çalıştı namussuz. Dün akşam herşeyi yine modele taşıyıp bugun de sahanın yolunu tuttum. Sahada da aynı sehpadaki gibi sorunsuz çalıştı meret..

İlk denemede ne oldu da çalışmadı kısmıyla ilgili olarak aklıma gelen en yüksek ihtimal yakıt ve gaz valf soketlerini ters takmış olma olasılığı. Bu ilk nesil kingtech motorlarda bu iki valfin konektörü 4 pinli kare bir konektor ve yönlü değil, yani konektör dört farklı yöne bakacak şekilde takılabiliyor, fiziksel olarak buna engel olacak bir tırnak çentik vs yok. İkinci nesil itibariyle bu saçmalığı düzelttiler ama ilk nesillerde konektör üzerindeki shrinkte beyaz boyalı bir nokta var ve bu noktanın hangi yöne bakması gerektiği manuelde net bir şekilde gösterilmiş durumda. Hataya açık bir durum olduğu için de nirmalden üç kat daha dikkat ettiğim ôzen gösterdiğim şeyler bunların bağlantısı. Her seferinde manueldeki resimlere bakıp hem pinleri hem de noktayı referans alarak montajı yapar sonrasında da defalarca kontrol ederim. Bunca şeye rağmen yanlış takmış olma ihtimalim var mı diye düşününce düşük ihtimal desem de kesinlikle olmaz diyemiyorum. Motorun ateşleme sistemi sağlam olmasına rağmen yanmanın hiç başlamaması yakıt gelmediğine işarettir malum. Bu soruna bir de motordan deli gibi yakıt boşalması da eklenince ister istemez bu konektöre odaklanıyorum. Zira bu konektör, daha doğrusu bu konektörün bağlı olduğu valfler ilk çalıştîrma sırasında gereken gaz fazındaki yakıt buharını kontrol eden valfle motor belli bir devre ulaşınca açılması gereken ana yakıt valfi. Önce “gaz” valfi açılmalı sonra o kapanı “yakıt” valfi açılmalı. Konektör kargaşası nedeniyle ecu gaz valfini açıyorum derken ana yakıt valfini açıp motora ha babam sıvı halde yakıt gitmesine neden olmuş olabilir. İlk olarak gereken ön ısıtmaya tabi olan gaz fazındaki yakıt buharı gelmediği için de ateşleme gerçekleşmemiştir diye fikir yürütüyorum. Sonuçta aynı motor sehpada hiçbir ayarına dokunulmadan ilk denemede anında ateşledi ve çalıştı..

Velhasıl, ucuz atlatılan iyi bir ders oldu bu. İlk denemelerde ısrarcı olsaydım modelin komple yanma riski vardı. Modelin içine akan yakıt dışardan görünmüyor bile. Bunca zaman yakit gidiyor ama atesleme yok biyerlerde yakit birikmis olmali diyerek tedbirli davranip motoru sokunce alttaki yakiti gorebildik anca..


İşte budur. :thumbup::hoppa: Uzun bir ara sonrası uçuş nasıldı kardeşim ? :)

Uçuşlar keyifliydi Adminim, ama yine kronik sorun, ön iniş takımı belası girdi araya! ilk ucusu zaten sakin tuttum gayet guzeldi. İkinci uçuşta iniş takımını topladığımda ön dikmenin aşağıda kilitli kaldığını farkettim. Kapak servolarını yakmamak için mecbur tüm iniş takımlarını açtım ben de. Dopdolu depoyla (ağır modelle) inmek istemediğim için de o şekilde uçtum.
Yerde Deniz”in büyük yardımlarıyla inis takimini söktük, baktım sahada yapılabilecek bişey yok, geri taktık. Üçüncü uçuş da bari iniş çalışması olsun diyip bolca touch and go lu bir uçuş yaptım :)

Toplamda 76 uçuşa ulaştî Panter de. Elim de alıştı sanki iyice ??

Bu fotoğraf harika :bravo::bravo: Tam posterlik :coolxf: Keyiflerin yerinde olmasına sevindim ??

Teşekkürler :saygilar:

Tam olarak aynı fikirdeyim :D

Bastırıp poster yapabilirsiniz :) ticari olmadığı sürece kullanımına izin veriyorum ?

:saygilar:
 
Velhasıl, ucuz atlatılan iyi bir ders oldu bu. İlk denemelerde ısrarcı olsaydım modelin komple yanma riski vardı. Modelin içine akan yakıt dışardan görünmüyor bile. Bunca zaman yakit gidiyor ama atesleme yok biyerlerde yakit birikmis olmali diyerek tedbirli davranip motoru sokunce alttaki yakiti gorebildik anca..
Büyük geçmiş olsun kardeşim. Dikkatin sayesinde gerçekten de çok ucuz atlatılan bir olay olmuş.;)
Uçuşlar keyifliydi Adminim, ama yine kronik sorun, ön iniş takımı belası girdi araya! ilk ucusu zaten sakin tuttum gayet guzeldi. İkinci uçuşta iniş takımını topladığımda ön dikmenin aşağıda kilitli kaldığını farkettim
İyi de biz daha önce yaşanan sorun sonrası bu ön iniş takım sorununu çözmemiş miydik ? :eek:
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Böyle yetenekli arkadaşları görmek çok güzel ,elinize emeğinize sağlık .%p