- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Büyük geçmiş olsun kardeşim. Dikkatin sayesinde gerçekten de çok ucuz atlatılan bir olay olmuş.
Yüksek ihtimalle dikkatsizliğim nedeniyle oluşan tehlike, dikkatim sayesinde ucuz atlatıldı yani.. Pek çelişkili oldu sanki
İyi de biz daha önce yaşanan sorun sonrası bu ön iniş takım sorununu çözmemiş miydik ?
Çözmüştük, ama öyle sağlam ve uzun vadeli bir çözüm değildi, nereye kadar dayanacağını bilmediğim bir çözümdü.
Temel sorun bu modelde kullandığım retractların esasında pnömatik olup sonradan elektrikliye çevrilmesi. Ana dikmeler için ciddibir sıkıntı yok ama burun dikmesinde pnömatik pistonun uzun dikmeyi rahatça indirip kaldırabilmesi için epey bir moment kolu olacak şekilde bir "trunion" tasarlamışlar. Pnömatik (ve hidrolik) piston-silindir sisteminde basıncı arttırmadan kuvveti arttırmak için yapılabilecek tek şey piston alanını arttırmaktır (F=PxA). Ama bu retractın gireceği yuva biraz dar, o yüzden daha büyük çaplı bir silindir/piston koyamamışlar diye tahmin ediyorum. Eldeki güç sınırlıysa bu sefer yapılabilecek şey moment kolunu arttırmak, bu da pistonun atımını arttırmayı gerektiriyor ama bu yönde bir sınırlama yok, model içinde yeterince yer var. Normal retractlarda gereken atımlar 25-30 mm civarındayken bu ön iniş takımında 40mm yi aşan bir atım var tam hareketi sağlamak için. Bu sistemi elektrikliye çevirince standart dışı daha uzun atımı olan aktüatörler gerekli oluyor. Robart bu uzun atım gerekliliğini iç içe geçen vidalı mil sistemiyle çözmeyi tercih etmiş. Neden tipik olan, tek bir uzun mil üzerinde hareket eden sistemi tercih etmediler bilmiyorum, ana dikmeler için olan elektrik aktüatörleri böyle mesela ve bunca zaman hiçbir sorun çıkarmadılar. Bu iç içe geçme sistemi de sisteme ilave bir karmaşıklık getiriyor ve sorunlara neden oluyor. İlk aktüatör sorun yaşayıp arıza yapmıştı. Benim bir talebim bile olmadan yeni ve daha güçlü bir aktüatör yollamışlardı zaten, yani sorunun kendileri de farkında. Bu ikinci aktüatör daha sağlam ve güçlü ama boyu uzun gelmişti, bu sefer benim onu uydurmak için birşeyler tasarlayıp basmam gerekmişti sorunu geçici olarak çözmüştü (
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
). Şu anda oluşan sorun ise bu iç içe geçen erkek ve dişi mil sisteminin sıkışıp kalması. Benzer bir sorunu daha önce de yaşadım, çözüm olarak da sistemi önce elle manuel olarak belli bir konuma getirip o halde toplamak. Bunu yapınca sistemin normal çalışması sırasında bu iç içe çalışan vidalı mil sistemi sonnoktalara ulaşmadan önce iniş takımının hareketi duruyor, böylece sıkışma engelleniyor. Bu sezon öncesi bakım sonrasında o "ince ayarı" yapmamıştım. Şimdi bu şekilde tekrar deneyeceğim, ama olacak mı emin değilim. Olsa bile artık bu burun iniş takımı kabak tadı vermeye başladı, kalıcı bir çözüm uygulamak şart.. Dün akşam T-2 nin ön iniş takımının mekanizmasının ilk denemesini yaptım, gayet degüzel çalışıyor
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
, belki benzeri bir sistemi pantere uyarlamayı düşünebilirim. Bir diğer alternatif de Me262 için kafamda olan sistemi pantere uyarlamak, böylece onu da denemiş olurum. Ama bunun için torna lazım ve geçen haftalarda tornam bir gökgürültüsü eşliğinde çalışmamaya karar verdi Böyle yetenekli arkadaşları görmek çok güzel ,elinize emeğinize sağlık .
Çok teşekkürler