Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

...
... 3 iniş ise aynı maiden uçuşun inişinde olduğu gibi tam kitaplık bir tecrübe (ders) oldu. İniş yaklaşması ve teker koyma anı mükemmeldi diyebilirim, model piste "pambıh" gibi oturdu, ama elevatörü bırakmadım, aksine elevatörü ufak ufak arttırmaya devam ettim, modelin artık uçacak hali yok nasılsa en azından frenlemeye yardım eder diye düşünüyordum, model kısa bir süre daha yerde gitmeye devam ettikten sonra verdiğim elevatör fazla geldi ve hop diye yeniden havalandı model, tabii yeterli hız olmadığı içinde de anında sağ kanadının üzerine yığılıp geri oturdu piste. Kanat ucu yere çarptı, ön dikme de yere vurdu ama her ikisinde de bir hasar olmadı. Hem ilk inişte hem de son inişte burun dikmesi yere vurmasına rağmen eğilme olmaması beni biraz şaşırttı açıkçası, daha önceki uçuşlarda hemen hemen buna denk darbelerde eğilme oluyordu, sanırım ön tekerleği daha yumuşak olanla değiştirmemin biraz olsun enerji emmek ve darbeyi azaltmak gibi bir faydası var....
...


Bakınız kırmızı ve kalın baskı ile işaretli kısım.
Piste oturduktan sonra elevatörü niye çekersin?
Piste teker koyduğun an hala stall hızının üzerindesin! 1-2sn bekle, tekerleklerin yerde olduğuna emin olduktan sonra elevatör bas.
 
Kaldı ki senin piste niye fren ihtiyacın olsun?
Hezarfen'de fren kullanmazsan ne olacağını Sümer abi söylesin sana. :laugh:
Hezarfen pisti gerçekten de güzel bir pist. Ama rüzgarlı havada bu pistte güzel iniş yapmak gerçekten iyi bir pilotaj istiyor. İddia ediyorum, rüzgarlı havalarda Hezarfen'e düzgün iniş yapabilen bir rc pilotu, hele sakin bir havada her türlü uçağın maiden uçuşunu da çok rahat yapar.
 
Bakınız kırmızı ve kalın baskı ile işaretli kısım.
Piste oturduktan sonra elevatörü niye çekersin?
Piste teker koyduğun an hala stall hızının üzerindesin! 1-2sn bekle, tekerleklerin yerde olduğuna emin olduktan sonra elevatör bas.

He o zaman burda bir yanlış anlaşılma var :) benim yazımım da çok net olmamış, ben elevatoru arttırdığımda model kesin olarak yerdeydi. Yani sekme gibi bir durum olmadı, yere oturdu ve yerde bir miktar ilerledikten sonra yeniden havalandı. Teker koyma ile yeniden havalanma arasında 6-7 metrelik bir mesafe söz konusu...


Kaldı ki senin piste niye fren ihtiyacın olsun?
Hezarfen'de fren kullanmazsan ne olacağını Sümer abi söylesin sana. :laugh:
Hezarfen pisti gerçekten de güzel bir pist. Ama rüzgarlı havada bu pistte güzel iniş yapmak gerçekten iyi bir pilotaj istiyor. İddia ediyorum, rüzgarlı havalarda Hezarfen'e düzgün iniş yapabilen bir rc pilotu, hele sakin bir havada her türlü uçağın maiden uçuşunu da çok rahat yapar.

Meret ağır ve hızlı, tekerlek frenlerini kullanmayı sevemedim bir türlü, o yüzden daha yumuşak bir seçenek olarak aerodinamik frenleme tercih etmiştim.

Hezarfenin rüzgarıyla kastettiğin yan rüzgar mı yoksa genel olarak her türlü rüzgar mı?

Bursa’da yaşadığım zamanlarda kestelde bir modelcilik pisti yapılmıştı, senin hezarfen için söylediğini biraz değiştirip buraya uyarlayabilirim :) o piste model indirebilen için hezarfen bizim buradaki pist gibi gelir :)

Şaka bir yana, benim rüzgarlı hava inişlerim her zaman için sakin hava inişlerimden daha iyi olmuştur :) buna bir açıklaman var mı? :)
 
Açıklamanın ta kendisisin! Anormal bir adama anormal durumlar... ;D

Hezarfen'de rüzgarlı hava ile tabii ki de yan rüzgarı kastettim. Kafa rüzgarı candır.
 
Pilleri söküp takma takıntınıza hastayım. Derdiniz ne ki? Abicim kaç pil var orada? Bağla balans uçlarına birer uzatma, yerleştir pilleri en uygun yere. Balans uçlarından şarjını yaparsın güzel güzel. Haa LiPo'nun birisi oldu da yanmaya karar verdi. Ehh o kadarına da bahtsız bedevi derler yahu...

Abi bu olayı panter için düşünüyorum uzun zamandır, geçen gün cesaretimi toplayıp multimetre ile pilin balans konektörünün - ucu ile ana konektörün - ucunun birbirine bağlı olduğunu teyid ettim :D aynısını + uçlar için de yapınca sanki jüpitere insan göndermiş gibi hissettim kendimi :D:D:D Aslında daha önceden söktüğüm pillerde bu bağlantıyı görsel olarak görmüştüm farkındaydım ama elektronik alet kullanarak bunu doğrulamış olmak müthiş bir gurur verdi bana, bunu yapabildiğim için artık uzun menzilli OSD'li FPV'li telemetrili RTH'li bir radyo sistemini kendi başıma tasarlayıp yapabilirim gibi geliyor :lollol::lollol::evil::evil::evil:

Ve hemen işe koyuldum şu aşağıdaki müthiş harika efsanevi eşssiz paha biçilmez şemayı çizdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu uzatma/konektör sisteminden üç tane yapsam pantherin Li-Fe pillerini burundan hiç sökmeden şarj edebilirim değil mi?

Daha önceki mesajlarda arada kaynadı, şu retract ve frenlerin tek pil üzerinden çalışmaması da kafama takıldı, 15 uçuşun sonunda bu iki sistemin harcadığı enerji 300 mAh ve bunlar için uçakta 3000 mAh lik pil taşıyorum. Hem freni hem retractları tek bir 800 mAh lik pile bağlayabilsem epey rahatlayacağım ama neden bir arada çalışmadıkları hakkında bir fikrin var mı @Sumer Yamaner ? biyerlere bir diyot falan mı koymalı acaba?
 
Senelerdir tüm pillerimi o şemadaki gibi hazırladığım ara kablolar ile şarj ediyorum. Ayrıca 1 - 2 Amper sınırlamasına katılmıyorum. Yaklaşık 5 Amper'e kadar kullanmak güvenli ve mümkün.
Sea Fury'de iki adet 2S LiPo pil, balans uçlarına takılan uzatmalarla bir RS232 konnektöre bağlı. Buna uygun hazırlanmış bir RS232 konnektör ve ara kablolar da iki şarj cihazına bağlanıyor. Bu şekilde tek soketten iki pili şarj edebiliyorum. Eğer her uçuş günü sonunda pilleri sökecek olsam önce yakıt deposunu söküp firewall arkasındaki bölgeye ulaşmam, daha da kötüsü bir sonraki uçuş günü spinner, pervane ve cowling söküp yakıt hortumunu tekrar bağlamam gerekirdi. :D
Halen uçurmakta olduğum diğer uçaklarda da tüm pillerin balans uçlarına uzatma takılmış durumda ve şarjları oradan yapılıyor.
Bu arada, LiIon kullandığım Piper'da balansa gerek kalmadan pil soketine paralel bağlı uçlardan şarj yapıyorum.
Emre kardeşim model içinde pil tutmak ve şarj etmekle ilgili endişesini dile getirmiş. Scale uçak modelleri ile ilgilense bu durumun aslında ne kadar kabul edilebilir olduğunu farkedecek ama kendini helikopter ile sınırladığı için bakış açısı farklı. :)
 
Emre kardeşim model içinde pil tutmak ve şarj etmekle ilgili endişesini dile getirmiş. Scale uçak modelleri ile ilgilense bu durumun aslında ne kadar kabul edilebilir olduğunu farkedecek ama kendini helikopter ile sınırladığı için bakış açısı farklı. :)
Uçak olsa zaten endişe etmezdi o kadar, bende katılıyorum. :lollol: :lol: :lol:

O son derece dengesiz, hatta karaktersiz :laugh: lipo pillerin dolu bir şekilde helilere yakın konaklaması kabul edilemez, edilmeyecektir.

Hayat uçakçılara güzel zaten. :p