Deniz Tanrıverdi
RcFanatik
- Katılım
- 1 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,081
- Tepkime puanı
- 5,883
- Yaş
- 53
- İlgi Alanı
- Uçak
Rahmetli babam derdi ki : "Fırtınalı sularda açılma oğlum!"
Olmadı şimdi! Söyleyeyim: kuyruktan tekerlekli Warbird'lerde yerdeyken elevatör 'çekilir', burundan tekerlekli Warbird'lerde de elevatör 'itilir'. Hatta Warbird değil, tüm sabit kanatlı mahlukatlarda böyledir...
Acemilik işte! Hem de öyle bir pistte... cık cık cık...
(Adminim, bir süredir emoji ekleme fonksiyonu çalışmıyor bende)
Yahu biri modele meret der, biri mahlukat... Ucakcilar genel olarak modellerini sevmiyorlar sanirim. Ben mesela bebeyim, tatlim falan diyorum modellerime ???
Alıştırmamak, şımartmamak lazım. Söz dinlesinler, yaramazlık yapmasınlar, disiplinli olsunlar. Yoksa kafalarına göre hareket etmeye başlarlar ve can sıkarlar. Siz anladınız ne demek isteğimi.
Gerçekten kötü yakalanmışsın ??Deniz'e katılıyorum, sevmek ayrı şımartmak ayrı birşey yahu Bigün panthere bakarken hanıma yakalanmışım "bana hiç böyle bakmadın" demişti
Sistemde herhangi bir sıkıntı yok abi ? Cepten de mi çalışmıyor ? ? PC'den hangi tarayıcı kullanıyorsun ?(Adminim, bir süredir emoji ekleme fonksiyonu çalışmıyor bende)
An itibariyle bende de sıkıntı kalmadı. Cep telefonundan giriyorum. Chrome Plus kullanıyorum. Pc'yi açmıyorum uzun süredir.Sistemde herhangi bir sıkıntı yok abi? Cepten de mi çalışmıyor ? ? PC'den hangi tarayıcı kullanıyorsun ?
Benim bildiğim, örneğin bir 737'de kalkış koşusunun başlarında biraz down elevatör basılır. Kaynak bakacağım.
Back tekerlide kuyruk henüz havadayken elevatör çekilmesi konusu ise çok önemli gerçekten. Bizzat deneyimlenmiştir.
yani burun tekerleğini yere bastırırım.
örneğin bir 737'de kalkış koşusunun başlarında biraz down elevatör basılır.
...
Amaç? burun tekerini bastırarak uçağın burnunu sürtüp patronun kim olduğunu ona göstermek mi?
Mesele pist değil, o piste güzel iniş yapabilmek pilotaj istiyor....Hezarfen göl kenarı olması dolayısıyla toprak yapısından dolayı mı biraz çatlamalar olmuş asfaltta? Aslında bi daha üzerinden geçilse iyi olabilir, çok şahane uçaklar iniyor kalkıyor
Aynen öyle!
Şaka bir yana, bizim pistimiz birazcık engebeli seninkine nazaran. Küçücük bir çakıl veya rüzgar nedeniyle piste kadar uçup gelebilmiş irice bir ot tanesi ön tekerin altına denk geldiğinde, hele de tam hızını alamamışken, burun tekeri sekip uçağın erken havalanmaya çalışmasına neden olabiliyor (tecrübe ile sabit). Haydi kalkış koşusunu geçtim, taksi yaparken burun tekeri zıplamaya başlayınca yön vermek kolay olmuyor...
Tabi şunu da unutma ama, benim uçaklar seninkinin yarısı kadar bile ağır değil.
Yav, adama bak ya! Kaymak gibi sonsuz bir piste uçak indiremiyo, biz de laf anlatcaz diye gözlük takıp küçücük klavye ile dert anlatıyoz....
Hiç sorma yaaa
Hezarfen göl kenarı olması dolayısıyla toprak yapısından dolayı mı biraz çatlamalar olmuş asfaltta? Aslında bi daha üzerinden geçilse iyi olabilir, çok şahane uçaklar iniyor kalkıyor
Mesele pist değil, o piste güzel iniş yapabilmek pilotaj istiyor....