ESM Sea Fury

ESM Sea Fury

Şimdi test edeceğim bir şey var. Bir servo çalışırken artı ya da eksi kabloda temassızlık olursa servo tamamen boşa düşer. Ama eğer besleme var da sinyal gittiyse ne olur? Buradaki olay buna çok benziyor. Aileron servolarından biri sanırım sinyal kaybı sonucu o pozisyonda kaldı. Çünkü tono bitiminde sola tono devam etti demiştim ya, tono hızı belirgin olarak azalmış halde devam etti aslında. Yani iki servo değil bir servo ile yatış devam etti anladığım kadarıyla. İlk fırsatta bunu değişik servolarla deneyeceğim...

Sea Fury'ye heli diyen dilleri... :D :p
 
ESM Sea Fury

Sümer bey, geçmiş olsun! Paniklemeden ve soğuk kanlı bir pilotaj ile modeli kurtarmışsınız. :bravo: Metal dişli servo kararı, sanırım henüz mevcut servolarda ayrıntılı bir inceleme sonucu değil. Mevcut servoların dişlilerinde herhangi bir sıyrılma vb bir şey varmı? Çünkü bazen normal çalışan servo yük binince sorun çıkarabiliyor.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Şimdi test edeceğim bir şey var. Bir servo çalışırken artı ya da eksi kabloda temassızlık olursa servo tamamen boşa düşer. Ama eğer besleme var da sinyal gittiyse ne olur? Buradaki olay buna çok benziyor. Aileron servolarından biri sanırım sinyal kaybı sonucu o pozisyonda kaldı. Çünkü tono bitiminde sola tono devam etti demiştim ya, tono hızı belirgin olarak azalmış halde devam etti aslında. Yani iki servo değil bir servo ile yatış devam etti anladığım kadarıyla. İlk fırsatta bunu değişik servolarla deneyeceğim..

Bu testin sonucunda sanırım servo sapıtacak ve kararsız hareketler yapacak. Çünkü, tahminim, alıcıyı kapamadan radyoyu kapattığımızda (özellikle 35/72 Mhz radyolarda) verdiği tepkiyi verecektir. O nedenle sorunun nedeni başka bir şey olabilir diye düşünüyorum. Ama sonuç ne olacak merak ediyorum doğrusu!...
 
ESM Sea Fury

Omer Erkan' Alıntı:
Sümer bey, geçmiş olsun! Paniklemeden ve soğuk kanlı bir pilotaj ile modeli kurtarmışsınız. :bravo: Metal dişli servo kararı, sanırım henüz mevcut servolarda ayrıntılı bir inceleme sonucu değil. Mevcut servoların dişlilerinde herhangi bir sıyrılma vb bir şey varmı? Çünkü bazen normal çalışan servo yük binince sorun çıkarabiliyor.

Bu testin sonucunda sanırım servo sapıtacak ve kararsız hareketler yapacak. Çünkü, tahminim, alıcıyı kapamadan radyoyu kapattığımızda (özellikle 35/72 Mhz radyolarda) verdiği tepkiyi verecektir. O nedenle sorunun nedeni başka bir şey olabilir diye düşünüyorum. Ama sonuç ne olacak merak ediyorum doğrusu!...

Paniklemeden mii?? Full panikleyerek diyelim. :)

Ayrıntılı inceleme yapmadan tüm servoları değiştirmek bence de doğru değil. Ben digital servoların sinyal kesilmesinde pozisyonlarını koruyacaklarını düşünüyorum. Ama test edip görmek lazım. AKşama testleri yapacağım. Gün içinde de biraz nette araştrayım bakayım.
 
ESM Sea Fury

Abi sonucu merakla bekliyoruz, bakalım ne çıkacak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ESM Sea Fury

Az önce üç servo ile test yaptım.
Hitec HS325 (analog), Bluebird digital ve Hitec HS5496 (programlanabilir HV digital).
İlk ikisinde besleme gerilimi varken sinyal kablosu ayrılırsa servo boşa düşüyor. Ama HS5496 son konumunu hayatı pahasına (!) muhafaza ediyor. Benim aileron servoları HS5485 idi. Onlar da digital ve programlanabilir servolar. Uçaktan sökmediğim için deneyemedim ama aynı davranışı göstermeleri çok muhtemel. Yani dünkü olayla ilgili teorim bence doğru.
Tono sırasında bir bağlantıda sinyal hattı ayrıldı. Servo o pozisyonda takılı kaldı. Neredeyse tama yakın karşı aileron komutuna rudder ekleyerek uçağı sağdan döndürebildim. Tabii bu arada medium rate ayarından high rate ayarına geçmenin de yardımı oldu. Yere temas sırasında muhtemelen sarsıntı nedeniyle servo normale döndü.
 
ESM Sea Fury

Sümer abi geçmiş olsun, kırım olmaması sevindirici , sinyal konusundaki test te çok bilgilendirici oldu , bende aynısının artı ve eksi uçlar havada birbirine değerse ne oluru test etmiştim solaklarda biliyorsun Sea Fury ile :D ve model perte çıkmıştı :(
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Az önce üç servo ile test yaptım.
Hitec HS325 (analog), Bluebird digital ve Hitec HS5496 (programlanabilir HV digital).
İlk ikisinde besleme gerilimi varken sinyal kablosu ayrılırsa servo boşa düşüyor. Ama HS5496 son konumunu hayatı pahasına (!) muhafaza ediyor. Benim aileron servoları HS5485 idi. Onlar da digital ve programlanabilir servolar. Uçaktan sökmediğim için deneyemedim ama aynı davranışı göstermeleri çok muhtemel. Yani dünkü olayla ilgili teorim bence doğru.....
Abi test sonuçları süper :thumbup: Artık sorunun %100 ne olduğunu biliyoruz, gönül rahatlığı ile uçuşlara devam :halay:
 
ESM Sea Fury

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi geçmiş olsun, kırım olmaması sevindirici , sinyal konusundaki test te çok bilgilendirici oldu , bende aynısının artı ve eksi uçlar havada birbirine değerse ne oluru test etmiştim solaklarda biliyorsun Sea Fury ile :D ve model perte çıkmıştı :(

Yahu ona test değil harakiri derler. :D :D :D


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Abi test sonuçları süper :thumbup: Artık sorunun %100 ne olduğunu biliyoruz, gönül rahatlığı ile uçuşlara devam :halay:

Daha değil. Şimdi sorunlu kablo ve konnektörü bulmak ve henüz sorun çıkarmamış olup çıkarmaya aday bekleyenleri de saptamak lazım.
 
Ynt: ESM Sea Fury

plastik dismiydi abi , boyle olmasi daha iyi nerden nerden diye kafayi yormiyacaksin :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: ESM Sea Fury

metallsr guvenilir ama iste onlardada bosluk okuyor , benim su 26 da aileronltda tower pro bardi 16kg luk ama dislerinde bosluk oldugu icin floot mu deniyordu ne ondan oluyor kanatciklar havada zangir.zangir titriyor duz ucusta

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
ESM Sea Fury

Sümer bey, servo dişli sıyırmaya neden olacak bir darbe falan almışmıydı? Çünkü bazen modelleri taşırken kontrol yüzeylerini sağa sola çarpmaktan dolayı servo dişlileri sıyırabiliyor. Benim Extra 330L'de başıma geldi. Protech servolar takmıştım. Uçuş öncesi, yerde sağ eleron'un çalışmadığını fark ettim, soketi söküp taktım, çalıştı. Ama sonra tekrar çalışmadı. Ben de evde ayrıntılı inceleme yaptığımda servonun dişli sıyırdığını gördüm. Eleron, elevatör ve rudder servolarını Hitec HS 311 ile değiştirdim. Allahtan havaya çıkmadan fark ettim.

Mesut AKIN' Alıntı:
metallsr guvenilir ama iste onlardada bosluk okuyor , benim su 26 da aileronltda tower pro bardi 16kg luk ama dislerinde bosluk oldugu icin floot mu deniyordu ne ondan oluyor kanatciklar havada zangir.zangir titriyor duz ucusta

Benim de Extra 260 26 cc motorlu bir modelim vardı. Önceki yaz, tek servo koymamdan ötürü sağ elevatör kopmuş, ama indirmeyi başarmıştım. Sonra tamir edip, çift servo koymuştum. İki hafta önce flutter'ı fark edip, gaz kesip acil iniş yapmıştım. Yeniden tamir ettim, ama önceki hafta, kırılan yerden havada sağ elevatörün ve stab'ın kopması sonucu pert oldu. Servolar metal dişliydi ve boşluk da vardı. Sanırım motorun sarsıntısının yanında, bu da bir etken oldu!
 
Ynt: ESM Sea Fury

Ben de acaba böyle bir darbe oldu mu diye düşündüm ama yok sanıyorum.
Aslında benzinli motorlar için metal dişli servo öneriliyor hep. Sanırım ben de servoları değiştireceğim. En azından aileron ve elevatörü.