ESM Sea Fury

Ynt: ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yok yaa bir şey takılmıyor. Flaplı kalkış öyle oluyor. Biraz da benim acemiliğim.
Ne acemiligi abi ?? Daha onceki ucuslarda hic ben boyle bir sikinti yasadigini hatirlamiyorum ?? Bu sefer az daha burun ustu yatacak gibi geldi bana... Ama sen sikinti yok diyorsan oyledir, patron sensin :laugh: :D
 
Ynt: ESM Sea Fury

Genelde pek flaplı kalkmıyordum. Bir de bu sefer yön kontrolünü kaçırınca elevatörü de unuttum. :) Daha ne acemilik olacak?
 
Ynt: ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Genelde pek flaplı kalkmıyordum. Bir de bu sefer yön kontrolünü kaçırınca elevatörü de unuttum. :) Daha ne acemilik olacak?
İşte ben bu küçük detayı gözden kaçırmışım :rolleyes: :laugh: :D
 
ESM Sea Fury

Bu uçakla başım dertten kurtulmuyor. Geçenlerde iniş takımı yuvası su koyvermişti. RC Model Garage'da onarıldı. Ben de geçen Cumartesi uzun bir aradan sonra uçtum. Önce ne yaptıysak motoru çalıştıramadık. Metin, Tufan uğraştılar, didindiler ama olmadı. Bujiyi söktüm ki sırılsıklam. Kurutup takınca Tufan’ın birkaç vuruşu ile güzelce çalıştı. Havalandım. Güzel bir kalkış ve güzel bir uçuş sonrası inişe geldim. Uçak yere temas sonrası sekti. O arada sağ teker fırlayıp gitti. Ben de gaz açıp devam ettim. Birkaç meydan turu sırasında arkadaşlarla opsiyonları tartıştık. İniş takımlarını kapatıp tarlaya ya da piste inme konusunu konuştuk. Dikme açık olduğu için ben piste normal iniş yapmaya karar verdim. Ancak güneye doğru inişte sağa rule kaçırırsam insanların arasına dalabilirdim. O nedenle önce herkesi pilot boxlara aldık. Hazır hissettiğimde artık flap koyup yavaşlayıp alçalmaya başlamıştım. Son yaklaşma sol kanat aşağıda olarak yapıldı. Yere temas anında uçak yatay pozisyondaydı. Doğal olarak sol teker üzerine indi önce. İniş kesinleştikten sonra derdim istikamet tutmak idi. Kuyruğun kendiliğinden yere inmesi şart bu uçakta yoksa eğer elevatör çekip kuyruğu basarsan yerden kesiliverir. İlk nose over eğilimi uygun bir elevatör hamlesi ile önlendi. Ama sonra uçak yavaşladı. Artık hava hızı iyice azaldığı için elevatör etkinliği giderek sıfırlandı. Buna mukabil, düşen hız nedeniyle uçak tekersiz dikme üzerine daha bir bastırmaya başlayınca frenaj nedeniyle ikinci kez burun üstüne kapaklanmak istedi ve bunu başardı. Ben de o arada kill switch’i aktive edemedim. Hoş etsem de 1.5 saniye gecikme nedeniyle yine pervane gidecekti. Sonuçta kırık bir pervane ve sorunlu teker ile kalakaldım. :) Neyse ki şu an uçak uçuşa hazır halde bekliyor. :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ESM Sea Fury

Abi cok gecmis olsun, neyse ki sonu tecruben sayesinde guzel bitmis :thumbup:

Ayrica guzel anlatimin ve arkasindan kisa video sayesine sanki yanindaymisim gibi yasadim o anlari :thumbup: insallah bu aksiklerin sonu olur ve terslik olmadan ucuslar devam eder %p
 
ESM Sea Fury

Sümer Abi Discovery Channel'daki uçak kazalarını anlatan belgesellerdeki gibi hissettim kendimi. :eek:

İniş bence çok başarılıydı, daha ne olsun. :bravo: :bravo: :bravo:
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben retractlı uçaktan vazgeçmeden kurtuluşum yok gibi. Bir de iniş yapmayı öğrenmeliyim. :)
Abi sahsen ucakta en cok sevdigim ozellik retract sistemi :thumbup: Tamamen farkli bir hava veriyor :)
 
ESM Sea Fury

Bugün bu güzelliğin son uçuşu oldu. Aytıntıları akşam yazarım. :(

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ESM Sea Fury

sumeryamaner' Alıntı:
Bugün bu güzelliğin son uçuşu oldu. Aytıntıları akşam yazarım. :(

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geçmiş olsun Sümer abi :/
 
ESM Sea Fury

sumeryamaner' Alıntı:
Bugün bu güzelliğin son uçuşu oldu. Aytıntıları akşam yazarım. :(

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Abi çok üzüldüm bu modeli çok sevdiğinizi iyi biliyorum .Daha iyisi sizin olsun inşallah.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ESM Sea Fury

Geçmiş olsun Sümer Abi, üzüntünü paylaşıyoruz.