[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)
Arda bir kaç haftasonu ara veriyorum ama simde çalışmaya devam tabii ki. Bu haftasonu bursadaydım. Önümüzdeki iki haftasonu da Antalya'ya gidiş ve dönüş var. Uçuş fırsatı muhtemelen olmayacak. Bu süreçte akşamları simde biraz biraz çalışarak oturtmaya çalışacağım.
Rudder dediğin gibi az veriyorum malesef. Ama çok vermektense az vermek yine de kötünün iyisi. Çünkü fazla verince heli momentumu kaybedip bir noktada kendi etrafında dönmeye başlıyor. Az verince yörüngeden biraz sapıyorum ama sonradan rudderı sağlam verip toparlıyorum. Aileron fazla vermek ise daha kötüsü çünkü aksi yönde aileron vermek gerekiyor diski tekrar biraz "yatırmak" için. Bu da fazlaca bir stick hareketi demek. Asıl onu düzeltmem lazım tam bir dönüş için. Tabii ki gelişte hiçbir problem yok, çünkü tail-in inverted... Ama dönüşü aldıktan sonra side-in inverted pozisyonda sıkıntılar başlayıp, nose-in inverted pozisyonda uzaklaşırken ayyuka çıkıyor. Oraları da düzgün atlatabildiğimde hareket çıkar diyebilirim. Dönüşleri alamamamın temelinde oryantasyon eksiklerim var. Bunların bilincindeyim.
Fakat hurricane denemeyi bırakıp, şimdi nose-in inverted hover çalışacağım, öyle sıkıcı şekilde bekleyip heliyi dengede tutmaya çalışacağım... Yarın side-in lere çalışacağım... Öbür gün bilmem ne... Şeklinde bir disiplin bana göre değil
Simde ve gerçek denemelerde (rescue katkısı ile tabi ki) devam edeceğim hareket üzerinden. Hareketi bırakıp oryantasyon 101 dersine geri dönmek beni "eğlendirmiyor". Eğlenmeyince de "heves"im olmuyor. Heves olmayınca zaten hiçbir şey olmuyor. Heves olunca herşey oluyor mu peki? "Tam" olmuyor, ama "olduğu kadar" oluyor, bu da beni tatmin ediyor.
Devam
Arda bir kaç haftasonu ara veriyorum ama simde çalışmaya devam tabii ki. Bu haftasonu bursadaydım. Önümüzdeki iki haftasonu da Antalya'ya gidiş ve dönüş var. Uçuş fırsatı muhtemelen olmayacak. Bu süreçte akşamları simde biraz biraz çalışarak oturtmaya çalışacağım.
Rudder dediğin gibi az veriyorum malesef. Ama çok vermektense az vermek yine de kötünün iyisi. Çünkü fazla verince heli momentumu kaybedip bir noktada kendi etrafında dönmeye başlıyor. Az verince yörüngeden biraz sapıyorum ama sonradan rudderı sağlam verip toparlıyorum. Aileron fazla vermek ise daha kötüsü çünkü aksi yönde aileron vermek gerekiyor diski tekrar biraz "yatırmak" için. Bu da fazlaca bir stick hareketi demek. Asıl onu düzeltmem lazım tam bir dönüş için. Tabii ki gelişte hiçbir problem yok, çünkü tail-in inverted... Ama dönüşü aldıktan sonra side-in inverted pozisyonda sıkıntılar başlayıp, nose-in inverted pozisyonda uzaklaşırken ayyuka çıkıyor. Oraları da düzgün atlatabildiğimde hareket çıkar diyebilirim. Dönüşleri alamamamın temelinde oryantasyon eksiklerim var. Bunların bilincindeyim.
Fakat hurricane denemeyi bırakıp, şimdi nose-in inverted hover çalışacağım, öyle sıkıcı şekilde bekleyip heliyi dengede tutmaya çalışacağım... Yarın side-in lere çalışacağım... Öbür gün bilmem ne... Şeklinde bir disiplin bana göre değil
Simde ve gerçek denemelerde (rescue katkısı ile tabi ki) devam edeceğim hareket üzerinden. Hareketi bırakıp oryantasyon 101 dersine geri dönmek beni "eğlendirmiyor". Eğlenmeyince de "heves"im olmuyor. Heves olmayınca zaten hiçbir şey olmuyor. Heves olunca herşey oluyor mu peki? "Tam" olmuyor, ama "olduğu kadar" oluyor, bu da beni tatmin ediyor.
Devam