Görseller Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Çok teşekkürler Şafak, İbrahim, Mehmet abi, Türker abi, Doğukan, Mevlüt abi :)

Dün uçuş olarak oldukça verimli bir günü geride bıraktım diyebilirim. Emre abinin 180cfx te yaşadığı talihsizlikten dolayı benim uçuşlar da biraz ard arda oldu... 6 uçuş üst üste yaptım, biraz fiziksel yorgunluk da oldu sonunda :D 4 Logo, 2 Protos şeklinde... Tabii bir o modeli bir bu modeli şeklinde, motorun soğumasına fırsat verecek şekilde...

Logonun en son antistatik muhabbetten sonra ilk uçuşlarıydı, 10 hafta geçmişti üzerinden... Bir ara rjx leri taktım, sonra savöx geldi onları geri taktım. Bayram ve izin girdi araya... Biz de boşladık biraz, anca şimdiye kısmet oldu. Her uçuş sonrası pili kesmeden logları inceledim kumandadan... Temiz ;) İlk uçuş yoğunlukla hover biraz git gel... İkinci uçuş yine basit alan turları gibi geçiştirdim. Sıkıntı olmadığını görünce üçüncü dördüncü uçuşlarda elimden geldiğince uçmaya çalıştım. Arada büyük boşluklar verince, uçuşlarda fazla çeşitlilik olmuyor, aynı şeylerin tekrarı... Biraz da yer seviyesinden yükseklere ve uzaklara gidiyor insan refleks olarak... Zamanla makul seviyelere ineriz tekrardan..

SAB lipoları da ilk defa denemiş oldum... Hoverda kullanımım 450mah/dakika gibi... 6 dakika uçtum bıraktım... Ama normal uçuşum 650-700mah/dakika... Korumacı davranarak lipoların %60 ını kullanıp %40 bırakıyorum... Genel kullanım %70-%30... Hatta acımayanlar %80-%20 bile yapıyor... Ben 5dk yerine 4dk uçarım ama neredeyse storage seviyesinde bırakırım. Böylece uzun süreler üzülmeden kullanmak hedefim... 4 lipo 550 için, 3 lipo protos için, 3 lipo da p380 için mevcut... Uçuş süresi ve sayısı ile ilgili sıkıntı yok.

Yeni sahada zemin düzlenmişti... Ama kabarmalar olmuş zaman içinde ve otlar da uzamış. Ben de çakıllı zeminden kalkıp indim ama orda da zemin sert, otorotasyonda dikkatli olunmazsa model sekebiliyor. Bir iki yan yatma riski yaşadım, sonra inişlerde daha özenli oldum.

Protos'ta kuyruk palleri Edge 72mm... Stok paller ise 68mm sanırım. Ondan dolayı fin tam sınırda... Model öne eğimli olduğundan düz zeminde kuyruk havada kalıyor ama eğimli zeminlerde sıkıntılar olabiliyor. Videonun sonunda biraz sürtme oldu, sorun yok :) Hafif gevşek bırakıyorum kuyruk pallerini ve autorotation bailout ile iniyorum, biraz sürtse se sorun olmuyor. Belki stok palleri de takabilirim.

Buyrun videomuz :) (fazla aksiyona girmedim)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

6 pil şahane. :thumbup: Epey bir nefsi köreltmişsindir herhalde Rasim. :halay:

Protos'ta çıkmış meydane, maşallah diyelim. :RCKolik:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Aynen öyle oldu Türker abi :D Hepsi de üst üste olunca, sonunculara doğru vücut olarak düşmeye başladım. Konsantrasyonun da bi sınırı var :)

Her zaman bir, bir buçuk, hatta ikileri bulan ben, on iki dedin mi uyudum. Vücutta geç saatlere doğru iflas belirtileri de başladı :D


Protos güzel yaa, arada Logoyu da dinlendirmiş oluyorum güzel oluyor. Plan 380'e maidendı ama ptt şubeleri cumartesi çalışmıyormuş, birazdan gidip alacağım esc yi... Montaj faslı da bitecek böylece... Haftaya artık P380 maiden kısmetse... Logo ile de aynen devam :)
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Buyrun videomuz :) (fazla aksiyona girmedim)

Biz sadece fotolara bile razıyken üstüne bir de uçuş videosu paylaşmışlar :bravo: :thumbup: :halay:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Teşekkürler paylaşım için. Forum da biraz biraz canlandı uçuş anlamında.
Ben bayram öncesi çıktım evden. Önce viran olmuş ilçeme gittim. Çocukluğumun geçtiği sokaklardan eser kalmamış. Yerle bir olmuş ama sağlık olsun. Hayat devam ediyor dedik çıktık tatile.
Konya-Selçuk-Şirince-Matemetik Köyü-Efes gezdik ülkemizin güzellikleri herşeyi unutturdu. Sonra çok sevdiğim Dalyana gittim ki akşam malum olaylar oldu. Moraller tekrar gitti. İzinler iptal ve dönüş başladı.
Buna da şükür diyelim ve eskiye dönmeye çalışalım. Ben de inşallah birkaç gün içinde uçuş yaparım. Cidden çok özledim.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

O taslik zemin bitirdi 180'i zaten :) kalkerken biraz sacmaladi, surter gibi oldu, aniden kaldirdim bende surtmesin diye, sonra bir iki tik ayar gerekli oldugunu gordum swash ve kuyruk icin, ama iniste kacamadim taslardan. :) inis kalkis icin baya guzel bir yuzey gerekiyor sanirim 180'e.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Ellerinize sağlık Rasim ,görseller için teşekkürler. Darısı 380 in başına. :saygilar:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Rasim paylaşım için teşekkürler.. Cahilliğimi bağışla, bu 'bailout'la ilgili bilgi verebilir misin? Ya da bilgi var da ben mi bulamadım?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Bail-out temelde su demek. Heli ucarken otorotasyon yapmak uzere gazi kestik, ama manevranin sonuna dogru kurtaramayacaginizi anladik, yeniden gaz verdik. Motorun normalde soft startta gibi degil de, daha hizli devirlenmesini isteriz. Bail-out budur. Bunun yontemi escden escye degisir. Rasim'in durum ise daha farkli. Onun kumandada bail-out diye geciyor adi, ama aslinda o dusuk yuzdeli bir idle modu olarak kullaniyor bunu.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Fatih abi bailoutu fazladan yazmışım, özellik autorotation olarak geçiyor. Var olan üç tane banka (her biri farklı idleup hızları barındırıyor), ek olarak dördüncü bir bank var. Düşük bir esc yüzdesi ayarlanıyor, inişlerde yardımcı oluyor bana... Kafaturu 2300 lerden 1600 e düşürüyorum (videolarda sesten anlaşılır), heli o kadar atik olmuyor hareketler biraz yumuşuyor. İstediğim noktaya böyle böyle getirip hold çekiyorum.

Diğer üç bank bir switchte toplanmışken, autorotation ise motor (hold) switchinin orta pozisyonunda... Uç pozisyonlarında ise motor run ve motor off var... Orta pozisyon autorotation idle olarak geçiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bailout da var aslında... Yani switchi ortaya alıp devri 1600e düşürdük diyelim.. Zemin müsade etmedi, tekrar motor run pozisyona alınca yine nasıl yavaşladıysa aynı hızda hızlanıyor 2300e... Yani yerdeki gibi tam bir soft start değil. Daha doğrusu 1600den 2300e çıkmakla, 0 dan 2300e çıkmak aynı şey değil... Yine yavaştan hızlansa da daha kısa sürüyor tam gaza ulaşması...
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Maşallah uçuşlara başlamışız[emoji6]

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Ufak tefek aksilikler her zaman herkesin başına geliyor malesef, eğlenceli bir buluşma olmuş anlaşılan paylaşım için teşekkürler :saygilar:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Bakalım daha neler öğreneceğiz. Bailout : Tamam :)

Teşekkür ederiz değerli paylaşımlarınız ve bilgiler için.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

AR Bailout hobbywing gibi esclerde var. Forumdaki hw v4 esc ler konusunda bilgi var :)

Onun dışında motor switchine atanmış ek bir bank olan yukarıdaki konu vbar neo - vbar control de bulunan bir özellik. "Normal mode" olmadığından default olarak, iniş yardımcısı olarak böyle bir özellik sunmuşlar.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Kurumus buralar... Bi can suyu olsun :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol