EC-135 Eurocopter Fuselage ile Mini titan e325 V1
Rasim Öztürk' Alıntı:
Ne tecrübeliler ne hatalar yapıyor Hakan abi, hepsi paylaşılsa buralar bayağı bi şenlenir
O alçakgönüllülük herkeste olmuyor.
Bu arada ben de 5.top meselesini merak ettim. Şimdi 4 top 90° yerleşime beşinciyi eklemek herhangi ikisinin arasına 22.5° olacak şekilde pozisyona diş açmak mı? Kendi orjinal swashplatei (yani 5 toplu Hk olan, orjinal scale olan
) de mi böyle yoksa onda 72°lik bir yerleşim mi var tüm toplar arasında?
Sağolasın Rasim kardeşim , aynen , herkes yaşadıklarını birebir yazsa , buralar gerçekten çok şenlenirdi
..Estağfurullah , alçakgönüllülük , forumda tüm kardeşlerimizde gördüğümüz bir güzellik olduğu için , herhangi birşey saklama gereği bile hissetmeden , direkt yazıyorum.Süreci tüm aşamalarıyla aktarayım ki , yapmak isteyen arkadaşlarımız olursa , bizim takıldığımız noktalarda zaman kaybetmesinler...
Tıpkı dediğin gibi , HK'nın swashplate yine 90 derece aralıklı 4 top var ama , 45 derecelik iki top arasına ekstradan bir top daha eklenmiş...4 topa , pal tutucuların linkleri takılıyor.Araları 90 derece...5. top 22,5 derece aralıkla , phasing ayarını sabitlemeye yarayan kalın link takılıyor , o da main şafta sabitleniyor..Pal tutuculardan inen linkleri tam dik olarak değil de , 90 derece swashı döndürerek sabitliyoruz ki , o beşinci topta burada işe yarıyor...Biraz karıştı galiba , uçuş yaparsa , sadece ayarı üzerine bir video çekerim , türkçe olarak....Sizler zaten biliyorsunuz olayı....
Ben titanın kendi swashplate'ini kullandım , 2 topun tam ortasına delik açıp , 5. topu ekledim.Nihayetinde plastik malzeme ve çok da güven vermiyordu , ama rotoru o kadar zorladım , patlamadı , demek ki iyi kötü tutmuş...
Türker Akgün' Alıntı:
Sorunun çözülmesi süper olmuş Hakan abi.
Bu arada ilerleyen zamanlarda bir deneyelim dersen bende bir tane 4S pil var haberin olsun. Zamanında 450'de denemiştim ama devir uçuyor resmen.
Valla Türker'im 3s olarak bir deneyelim , sırf denemek için bile o konfigürasyonu da denemek istiyorum. 4s'de 2700 kv motor ve 11 t pinyon deneyeceğim..Kafa turu matematiksel olarak az çok hesaplanabiliyor , yabancı pilotlar bu şekilde yaparak ısıyı düşürmek ve uçuş süresini uzatmayı hedefliyorlar , tork ve kaldırma kuvveti de doğal olarak değişiyordur..Ancak henüz o işlere girişmek için erken , daha doğrusu gözüm yemiyor , hele uçalım da
Nazik teklifin için gerçekten çok teşekkür ederim kardeşim...
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sorma kardeşim , bazen kafa durunca duruyor işte...Biraz acele etmek istedim , ondan oldu herhalde , ünite ayarlarını falan hep unutmuşum , sağolsun Arda kardeşim imdada yetişti de , onu bile öyle bitirebildim..Pazar günü de akşama doğru fırsatım oldu uçurmak için , zaman dar , bir de uçmayınca can sıkıntısı , düşünmeyi bile unuttum desem yeridir...Şükür bulduk , bu pazar uçacağım inşallah
İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Hakan Abim beşeriz şaşıyoruz, ramazanın etkisi de yok değil hani
sorun halloldu ya, inşallah sorunsuz sıkıntısız havada göreceğiz ya, o yeter
Aynen İbrahim kardeşim , hatasız kul olmaz , ama salim kafa ile hareket edince sorun çözülüyor..Yalnız hobi yapmanın yan etkileri , işi bilen 2 pilot arkadaş olsa , şimdiye kadar neler olurdu neler...Çok şükür teknik bilgi olarak forumumuz bir tane ama , işte sahada da olay daha farklı oluyor işte...