Dihedral açı ne kadar verilmelidir? (Verilmeli midir?)

Şimdii, birçok şey yazıldı çizildi. Tüm cevaplar için çok teşekkürler :saygilar:. Anladığımı düşünüyorum ama karıştırmayayım diye bildiklerim hakkında son bir doğrulama rica edeceğim.

Dihedral, kanadın gövdeye v şeklinde bir açı yapmasıdır ve uçağa açıyla doğru orantılı olarak stabilite kazandırır. Bunun sebebi de yatan kanadın fazla lift üretmesini sağlamasıdır. Örneğin roll ekseninde uçak sola yatarsa, sol kanat sağ kanada göre daha dik hava aldığı için lifti artar ve uçak düz uçuşa geçmeye çalışır.

Dihedral, stabilite sağladığı ve düz uçuş eğilimi kazandırdığı için manevra kabiliyetini azaltır.

Aynı zamanda dihedral uçağa yaw ekseninde hareket ettirince yatma eğilimi de kazandırır, bu da yatay eksende sapan havanın kanada hücum açısı etkisi vermesindendir. Bu yüzden aileronsuz uçakların dihedrali biraz daha fazladır. Örneğin yaw ekseninde uçak sağa dönünce sol kanada hava daha dik gelir, bu da dihedral açı kadar bir hücum açısı etkisi yapar. Bu yüzden de uçağımız sağa yatar. Ancak sağladığı stabilite ve düzeltme eğilimiyle (bkz. 2. paragraf) rudder çekildiğinde kendini düzler. Bu etkiyi swept wing'lerde de hissederiz.

Bir de tabii anhedral var. Bu da zaten dengeli olan (genelde üstten kanatlı, nakliye uçakları gibi) uçaklarda manevra kabiliyetini artırmak için anhedral açı verilir.

Böyle çıkarımlar yaptım, olmuş mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Tamam, peki yataydaki o kılavuz çizgilerin arası kaç dereceye karşılık geliyor oransal olarak? 10 derece mi? Yarım derece mi? Bu oran sabit mi? Her kanat için değişir mi? Bu bilgi olmadan o grafik kritik bir anlam taşımıyor bence.
Anladim, peki o zaman. Her yatay cizginin arasi bir astronomik birim yani yaklasik olarak 149.597.870.691 ± 30 metre'dir. Bunu da plank sabitinin karesi ile carparsak aci olarak 99 radyan oldugunu buluruz. Kozmik mikrodalga arka plan ışımasından kaynaklanan sapmayi da dahil edersek 31 arsin/radyan sonucuna variriz. Butun kanatlar icin aynidir degismez, hatta kanatlarda oynayan fitbolcular bu denklemlere gore forma numaralarini secerler. Ama sonum oranini etkileyen baska faktorler oldugu icin kendi ucaginizin verisini "fortuna tertibatı ile geriden trosisleri faaliyete geçirip krosisleri 45'e çıkardığımızda ne olur" sorusunun cevabi ile gayet kolayca bulabilirsiniz. Umarim bu sefer daha fazla anlam kazanmistir.
 
Anladim, peki o zaman. Her yatay cizginin arasi bir astronomik birim yani yaklasik olarak 149.597.870.691 ± 30 metre'dir. Bunu da plank sabitinin karesi ile carparsak aci olarak 99 radyan oldugunu buluruz. Kozmik mikrodalga arka plan ışımasından kaynaklanan sapmayi da dahil edersek 31 arsin/radyan sonucuna variriz. Butun kanatlar icin aynidir degismez, hatta kanatlarda oynayan fitbolcular bu denklemlere gore forma numaralarini secerler. Ama sonum oranini etkileyen baska faktorler oldugu icin kendi ucaginizin verisini "fortuna tertibatı ile geriden trosisleri faaliyete geçirip krosisleri 45'e çıkardığımızda ne olur" sorusunun cevabi ile gayet kolayca bulabilirsiniz. Umarm bu sefer daha fazla anlam kazanmistir.
Tamamen yanlış. Bi kere 149.597.870.691 değil. 149.597.870.690,0934
Büyük bi hata bu.
Ayrıca kanat oyuncularının defansa destek vermeleri şart.
Kaldı ki kanat tasarımında VAR faktörüne hiç değinmemişsiniz.
Lütfen yarım yamalak bilgilerle kafa karıştırmayın yoksa Max Planck çarpar. :hoppa:
 
Şimdii, birçok şey yazıldı çizildi. Tüm cevaplar için çok teşekkürler :saygilar:. Anladığımı düşünüyorum ama karıştırmayayım diye bildiklerim hakkında son bir doğrulama rica edeceğim.

Dihedral, kanadın gövdeye v şeklinde bir açı yapmasıdır ve uçağa açıyla doğru orantılı olarak stabilite kazandırır. Bunun sebebi de yatan kanadın fazla lift üretmesini sağlamasıdır. Örneğin roll ekseninde uçak sola yatarsa, sol kanat sağ kanada göre daha dik hava aldığı için lifti artar ve uçak düz uçuşa geçmeye çalışır.

Dihedral, stabilite sağladığı ve düz uçuş eğilimi kazandırdığı için manevra kabiliyetini azaltır.

Aynı zamanda dihedral uçağa yaw ekseninde hareket ettirince yatma eğilimi de kazandırır, bu da yatay eksende sapan havanın kanada hücum açısı etkisi vermesindendir. Bu yüzden aileronsuz uçakların dihedrali biraz daha fazladır. Örneğin yaw ekseninde uçak sağa dönünce sol kanada hava daha dik gelir, bu da dihedral açı kadar bir hücum açısı etkisi yapar. Bu yüzden de uçağımız sağa yatar. Ancak sağladığı stabilite ve düzeltme eğilimiyle (bkz. 2. paragraf) rudder çekildiğinde kendini düzler. Bu etkiyi swept wing'lerde de hissederiz.

Bir de tabii anhedral var. Bu da zaten dengeli olan (genelde üstten kanatlı, nakliye uçakları gibi) uçaklarda manevra kabiliyetini artırmak için anhedral açı verilir.

Böyle çıkarımlar yaptım, olmuş mu?
Temelde doğru. Ufak tefek detaylar var ama onları yazarak anlatmak çok zor. Bir gün sahada yüzyüze konuşmak lazım. :)
 
Bu anlatılanların Türkçe meali varmıdır,
Yada benim yapacağım, 3mm playwood balsa karışımı trainerde bu bilgileri ve hesaplamaları kullanmalıyım,
Kanat 1400mm
Gövde 1070mm
Ağırlık. 1,5 kg civarı
Elk dahil
 
Bu anlatılanların Türkçe meali varmıdır,
Yada benim yapacağım, 3mm playwood balsa karışımı trainerde bu bilgileri ve hesaplamaları kullanmalıyım,
Kanat 1400mm
Gövde 1070mm
Ağırlık. 1,5 kg civarı
Elk dahil
Aynen devam kardeşim. Çok soru sorarsan dalga geçerler.
Max Planck 'ın a.... k....!
 
  • Haha
Tepkiler: Mehmet Kucuksari