Şimdii, birçok şey yazıldı çizildi. Tüm cevaplar için çok teşekkürler . Anladığımı düşünüyorum ama karıştırmayayım diye bildiklerim hakkında son bir doğrulama rica edeceğim.
Dihedral, kanadın gövdeye v şeklinde bir açı yapmasıdır ve uçağa açıyla doğru orantılı olarak stabilite kazandırır. Bunun sebebi de yatan kanadın fazla lift üretmesini sağlamasıdır. Örneğin roll ekseninde uçak sola yatarsa, sol kanat sağ kanada göre daha dik hava aldığı için lifti artar ve uçak düz uçuşa geçmeye çalışır.
Dihedral, stabilite sağladığı ve düz uçuş eğilimi kazandırdığı için manevra kabiliyetini azaltır.
Aynı zamanda dihedral uçağa yaw ekseninde hareket ettirince yatma eğilimi de kazandırır, bu da yatay eksende sapan havanın kanada hücum açısı etkisi vermesindendir. Bu yüzden aileronsuz uçakların dihedrali biraz daha fazladır. Örneğin yaw ekseninde uçak sağa dönünce sol kanada hava daha dik gelir, bu da dihedral açı kadar bir hücum açısı etkisi yapar. Bu yüzden de uçağımız sağa yatar. Ancak sağladığı stabilite ve düzeltme eğilimiyle (bkz. 2. paragraf) rudder çekildiğinde kendini düzler. Bu etkiyi swept wing'lerde de hissederiz.
Bir de tabii anhedral var. Bu da zaten dengeli olan (genelde üstten kanatlı, nakliye uçakları gibi) uçaklarda manevra kabiliyetini artırmak için anhedral açı verilir.
Böyle çıkarımlar yaptım, olmuş mu?
Dihedral, kanadın gövdeye v şeklinde bir açı yapmasıdır ve uçağa açıyla doğru orantılı olarak stabilite kazandırır. Bunun sebebi de yatan kanadın fazla lift üretmesini sağlamasıdır. Örneğin roll ekseninde uçak sola yatarsa, sol kanat sağ kanada göre daha dik hava aldığı için lifti artar ve uçak düz uçuşa geçmeye çalışır.
Dihedral, stabilite sağladığı ve düz uçuş eğilimi kazandırdığı için manevra kabiliyetini azaltır.
Aynı zamanda dihedral uçağa yaw ekseninde hareket ettirince yatma eğilimi de kazandırır, bu da yatay eksende sapan havanın kanada hücum açısı etkisi vermesindendir. Bu yüzden aileronsuz uçakların dihedrali biraz daha fazladır. Örneğin yaw ekseninde uçak sağa dönünce sol kanada hava daha dik gelir, bu da dihedral açı kadar bir hücum açısı etkisi yapar. Bu yüzden de uçağımız sağa yatar. Ancak sağladığı stabilite ve düzeltme eğilimiyle (bkz. 2. paragraf) rudder çekildiğinde kendini düzler. Bu etkiyi swept wing'lerde de hissederiz.
Bir de tabii anhedral var. Bu da zaten dengeli olan (genelde üstten kanatlı, nakliye uçakları gibi) uçaklarda manevra kabiliyetini artırmak için anhedral açı verilir.
Böyle çıkarımlar yaptım, olmuş mu?