Dihedral açı ne kadar verilmelidir? (Verilmeli midir?)

Tamam da, örnekteki Cessna jete göre daha fazla yatmıyor mu? Oransal olarak yani.
Hiç swept wing uçurmadım, bir kaç tane deprondan imal uçak haricinde. Onlarla da rudder denemelerini bilinçli olarak yapmamıştım.
Kimin kimden fazla yatacağı bir sürü parametreye bağlı. Böyle bir karşılaştırma yapılması güç. Ama bir Cessna 172 ile bir B737'yi karşılaştırırsan B737 rudder komutu ile daha fazla yatacaktır.
 
Ne kadar dihedral verilince stabilite ne kadar artarin grafiksel anlatimi. Hazreti google Lateral Stability'nin Turkce meali olarak yanal kararlilik demis. Eminim daha guzel Turkce karsiligi vardir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ne kadar dihedral verilince stabilite ne kadar artarin grafiksel anlatimi. Hazreti google Lateral Stability'nin Turkce meali olarak yanal kararlilik demis. Eminim daha guzel Turkce karsiligi vardir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Birimleri nerde ve nedir? Grafikten pek birşey anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Uçak tasarımında her bir detayın "hesaplandığını" düşünen arkadaşlarım varsa yanılıyorlar. :)
Deniz kardeşime bu mesajım. :D

Bir kanadın kaldırma kuvvetinin denklemine bakalım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada havanın dansitesi (yoğunluğu), hız ve kanat alanı gibi üç temel parametre var. Bir de "CL" var. Coefficient of lift. Bunun içinde kanat profilinden tut da anlık hücum açısına kadar birçok ıvır zıvır parametre var. Bunlar hesaplanan parametreler değil. Rüzgar tünellerinden elde edilen verilerden gelen parametreler.
O nedenle yukarıdaki grafikte birimlere falan takılmayalım. Hiçbir önemi yok birimlerin. O grafiğin tek bir anlamı var, dihedral arttıkça lateral stabilite artıyor. Birimli, hesaplı bir iş yapılacaksa (illâ), o zaman somut bir örnek üzerinden boyutlandırmak gerekir.
 
Peki bende ilginç bir soru sorayım yukarı doğru dihedral var peki bunu aşağı yönlü (negatif)olanı varmı
 
Peki bende ilginç bir soru sorayım yukarı doğru dihedral var peki bunu aşağı yönlü (negatif)olanı varmı
Var tabiki ama dehedral degil anhedral. Bu durumun en belirgin oldugu orneklerden biri Harrier jump jet ve yaklasik 12 derece anhedral var. Savas ucaklarinin daha iyi manevra kabileyetinin olmasi istenir ve de jumpjet configurasyonundan dolayi harrierin kanatlari govdenin oldukca ustunde. Sarkac etkisini azaltmak icin anhedral verildigi yine ayni sekilde hazreti google tarafindan bize mujdelenmistir.
 
Son düzenleme:
Yatay eksen aci diye yazilmis goruldugu uzere. Dikey eksen ise yine yazildigi uzere damping ratio, Turkce olarak Sönüm oranı diyenler de var. Bu birimsiz bir olcu ve de salınınım genliğinin azalış oranini temsil ediyor.
Tamam, peki yataydaki o kılavuz çizgilerin arası kaç dereceye karşılık geliyor oransal olarak? 10 derece mi? Yarım derece mi? Bu oran sabit mi? Her kanat için değişir mi? Bu bilgi olmadan o grafik kritik bir anlam taşımıyor bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Uçak tasarımında her bir detayın "hesaplandığını" düşünen arkadaşlarım varsa yanılıyorlar. :)
Deniz kardeşime bu mesajım. :D

Bir kanadın kaldırma kuvvetinin denklemine bakalım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada havanın dansitesi (yoğunluğu), hız ve kanat alanı gibi üç temel parametre var. Bir de "CL" var. Coefficient of lift. Bunun içinde kanat profilinden tut da anlık hücum açısına kadar birçok ıvır zıvır parametre var. Bunlar hesaplanan parametreler değil. Rüzgar tünellerinden elde edilen verilerden gelen parametreler.
O nedenle yukarıdaki grafikte birimlere falan takılmayalım. Hiçbir önemi yok birimlerin. O grafiğin tek bir anlamı var, dihedral arttıkça lateral stabilite artıyor. Birimli, hesaplı bir iş yapılacaksa (illâ), o zaman somut bir örnek üzerinden boyutlandırmak gerekir.
Teşekkür ederim. Bakınız bir önceki mesaj...