[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Ardaya bak sen artis gibi çıkmış :D

Quadın boyamasını takip etmiştim , alt tarafınıda fosforlu turuncu yapmanı öneririm, boya şahane olmuş, daha doğrusu plasti dip , başka bir konuda ben önermiştim zaten bunu forumda , arabalarda torpidoya kadar herşeyi kaplıyorlar bununla :)


ekip şahane görseller şahane :)
 
Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Fotolar da , videolar da , buluşma da bir harika , herkesin eline emeğine sağlık... :agreed:
Yalnız Hakan adaşım bu 922'den bir sıkıntı mı yaşadı da bu kadar modeli sevemiyor :( . Bence simülatörden sonra kırım performansı olarak 977'den bile güzel model.
Hakan kardeşim , 2 yıldır sağlıklı bir şekilde mini titanımı uçuramıyorum , ama modele bir şey diyemem , biliyorum ki benim yetersiz pilotajım ...hani şöyle bir söz vardır , ''oynamasını bilmeyen yerim dar dermiş '' ya , galiba senin takıntı buna benzer bir durum...... :laugh:
Valla uçurmasını bilene , ha 922 ha 1 saatte köpükten yapılmış uçak , ha goblin 700 ...bir şey farketmiyor.Bu sebeple bolca simülatör çalışıp , uçuşlarla da pratiğimizi iyice geliştirmek zorundayız.Bunca aksilik yaşayan Oğulcan kardeşim bile hevesini kaybetmemiş. :bravo:
Tekrar ellerinize sağlık , hava güzel oldukça bu tür paylaşımlarınızı dört gözle bekliyoruz Angaralılar !..... :lollol:


Abi hakikaten söylüyorum pilotaj ile ilgisi yok, kontrol edemediğimden mi bence değil çünkü cihaz ile kumanda arasındaki bağ da gidip gelme varsa kontrol bende değildir. Sim de o kadar güzel hareketler yaparken gerçekte 4/1 ini bile yapamıyorsam suçu cihaza atarım. Akın da biliyor menzil sorunu kontrol kaybetme durumu yaşadık ikimizde Emre de denedi aynı fikirdeydi. Yani pilotajdan ziyade cihaz ile ilgili. Yakında iken sorun yok fakat uzaklaştığı an özellikle normal alan turu dönüşlerinde kontrol kaybı oluyor ve bu sorun heliden tiksinmeme neden oldu diyebiliriz özetle.
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Sim de o kadar güzel hareketler yaparken gerçekte 4/1 ini bile yapamıyorsam suçu cihaza atarım.

Ben bu konuda tam emin olamıyorum kendimden. simde neredeyse invert alan turu bile atacağım yakında, gerçekte 1/4 ü bile değil yapabildiklerim, muhtemelen daha düşük bir oran. modele de suç atamıyorum çünkü hiçbir yöne bariz bi kayma veya uzakta iken kontrol kaybı vs. hiçbirşey yok, çok da stabil duruyor hoverda... Biraz cesaretle ilgili sıkıntılarım var, bunu biraz olsun aşabilmek için IKON aldım, bakalım hayırlısı...
 
Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Abi hakikaten söylüyorum pilotaj ile ilgisi yok, kontrol edemediğimden mi bence değil çünkü cihaz ile kumanda arasındaki bağ da gidip gelme varsa kontrol bende değildir. Sim de o kadar güzel hareketler yaparken gerçekte 4/1 ini bile yapamıyorsam suçu cihaza atarım. Akın da biliyor menzil sorunu kontrol kaybetme durumu yaşadık ikimizde Emre de denedi aynı fikirdeydi. Yani pilotajdan ziyade cihaz ile ilgili. Yakında iken sorun yok fakat uzaklaştığı an özellikle normal alan turu dönüşlerinde kontrol kaybı oluyor ve bu sorun heliden tiksinmeme neden oldu diyebiliriz özetle.

Sakin havada mikro'nun yönünü görebilece kadar mesafede tutarsan pek olmaz gibi geldi bana. Hatta pilotaj geliştirmek için 10 numara alet çünkü hatayı affetmiyor. Küçük bir yanlış yaparsan yada kapasitesinin dışına çıkmaya çalışırsan ayıp ettin birader deyip kendini yere atıyor [emoji4] v922 iyi bir öğretmen ama 600 size bir heli'ye gösterilen özeni göstermek şartıyla çünkü o disiplini de bu eğitimin arasına sıkıştırmak şart. Mikro değil mi düşsün ne olacak dememek lazım hem onunda canı var hem de ilerde 600-700 değil mi düşsün yaa diyemeyeceğiz.

Hiç hatası yok mu var mesela rüzgârlı havada rüzgarı yandan alarak dönmeye çalışırsam kendi kendine roll'a giriyor. Ama çözümü yok mu var daha iyi bir pilotaj.

Seninkinde bazı sorunlar var gibi haklısın ama genel olarak 922 güzel bir mikro hele ki bu fiyata çok güzel bir mikro. O kadar ki biraz daha güçlü bir yapısı olsa çok uzun süre kullanabilirim ama motor falan zayıf ne yapalım o kadar da olsun artık.

Biz mutluyuz siz de ilişkinizi bir gözden geçirseniz fena olmaz gibi [emoji1]
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI


Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Fotolar da , videolar da , buluşma da bir harika , herkesin eline emeğine sağlık... :agreed:
Yalnız Hakan adaşım bu 922'den bir sıkıntı mı yaşadı da bu kadar modeli sevemiyor :( . Bence simülatörden sonra kırım performansı olarak 977'den bile güzel model.
Hakan kardeşim , 2 yıldır sağlıklı bir şekilde mini titanımı uçuramıyorum , ama modele bir şey diyemem , biliyorum ki benim yetersiz pilotajım ...hani şöyle bir söz vardır , ''oynamasını bilmeyen yerim dar dermiş '' ya , galiba senin takıntı buna benzer bir durum...... :laugh:
Valla uçurmasını bilene , ha 922 ha 1 saatte köpükten yapılmış uçak , ha goblin 700 ...bir şey farketmiyor.Bu sebeple bolca simülatör çalışıp , uçuşlarla da pratiğimizi iyice geliştirmek zorundayız.Bunca aksilik yaşayan Oğulcan kardeşim bile hevesini kaybetmemiş. :bravo:
Tekrar ellerinize sağlık , hava güzel oldukça bu tür paylaşımlarınızı dört gözle bekliyoruz Angaralılar !..... :lollol:

Saol hakan abi heves kaybetmek degil biraz korku vardi onuda dun astik sikintisiz bi sekilde ilk kez kirimsiz eve dondum dun :)
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Türker Akgün' Alıntı:
Arkadaşlar bu arada fotoğrafların bazıları haddinden fazla güzel çıkmış. :laugh: Fotoğraf konusuna meraklı ve yetenekli biri var sanırım ekipte. :thumbup:


En özenli davrandığım konulardan biri foto ve video. Ben uçamayıncada bol bol video ve foto çektik zaten can sıkıntısından. :D :D


Benim eklediğim videolar g2 ile, fotoğraflar pentax k200d ile çekildi.Buluşmalar geliştikçe ekipmanları geliştiririz. Fotoğraflardan çoğunu arkadaşım Burak çekti. O da beni kırmayıp geldiği için ayağına ve kadrajına sağlık.
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI


Mesut AKIN' Alıntı:
Ardaya bak sen artis gibi çıkmış :D

Quadın boyamasını takip etmiştim , alt tarafınıda fosforlu turuncu yapmanı öneririm, boya şahane olmuş, daha doğrusu plasti dip , başka bir konuda ben önermiştim zaten bunu forumda , arabalarda torpidoya kadar herşeyi kaplıyorlar bununla :)


ekip şahane görseller şahane :)

Renk renk denicem mesut abi nasil olsa kaplama gibi cekince sokuluyo
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Plasti dipi normal boya gibi çok ince atmamak gerek diye biliyorum. Sökülme kolaylığı açısından sende bir araştır istersen Oğulcan.
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Ankara ekibi harikasıniz. Süper kalabalık guzel bir buluşma olmuş :)

Video ve paylaşımlar ıcın de ayrıca teşekkurler, iyi geldi dogrusu :)

Bu arada gorselleri davet konusunun devamına degil de ayrı bir yeni konu olarak paylaşırsak cok daha dikkat çekici olacaktır diye düşünüyorum.

Cepten videolara bakamadım ama aksama çay eşliğinde seyretmesi daha keyifli olacak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Konu bi Angara buluşması , bir mikro 922 , bir quad boyama arasında çorba oldu ama , şu sorunu bi çözelim.
Hakan adaşım , eğer senin mikroda dediğin kadar kumanda kaybı varsa , bu senin şansına denk gelen kumanda anakart arasındaki bir sorundan kaynaklı olabilir.
Benim diye söylemiyorum ama , benim 922 gözle seçemediğim noktaya kadar irtibatı kesmiyor zaten gidince bişey yapamıyosun , artık en zararsız nasıl düşerim onun hesabını yapıyorsun.Hafif rüzgarlı havada mikro model güçlü de olsa model deplase oluyor.Bayramda Mehmet bey yanımdaydı , O'nun blade'yi uçurmaya gittik , idle-up açık , pilotaj güzel ama rüzgar hafif şiddetlendiğinde , o model bile defalarca deplase oldu.Haa farkı şu , brushless ve daha güçlü bir yapı.
Lakin 922 çimlik alanda , rüzgarsız bir havada cidden öğretmen , tek sıkıntı narin gibi görünen ince yapısı ve ekmeği kadar köfte sunan bir donanım.Ortalama 100 uçuşta motorları refresh yaparsın o da sorunu bitiriyor zaten.Tabi 100 uçuştan kastım ciddi hart hurt 3D , normal uçan için mübalağasız 200 uçuş gider.Rakamlar atmasyon değil , denendi ve hala deneniyor.Baktın pilotaj güzelleşti artık 922 kesmiyor , o zaman modelin yetersizliği tartışılır.
Naçizane tavsiyem , eğer başka bir 922 kullanıcısı ile tanışabilirsen , kumandayı değiştirip bind edip , 50-60 metre mesafeden uçmasına gerek olmadan kumanda sinyallerini check et , modelleri değiştirince kumanda mı hatalı , anakart mı hatalı meydana çıkıverir.Yoksa bir model yüzünden hobi de çile olur , emekler de heba olur.
Bunu mutlaka yap , biz arkadaşlarımızı havada uçarken görünce daha çok mutlu oluyoruz çünkü......... :saygilar:
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Sevgili Akın Rasim ve Hakan Abi;

Akın senin kumanda ile bind edip denedik kontrol kaybını saçma sapan hareketleri gördük hatta benden kaynaklanmadığını görün diye kumandayı bıraktığımı da hatırlıyorsunuzdur. Emre okuyorsan sende yazarsan sevinirim sende 50 metre civarı uzaklaşıp bakmıştın modele. Ayrıca 3 kez anakartı değişti cihazın daha doğrusu değişmeyen hiç bir parçası kalmadı. Sadece kumanda var değişmeyen ama Akın senin kumanda ile de bind ettik yine aynı olduğuna göre bu cihazın gücü bu kadar ve gücü beni tatmin etmiyor işin açıkçası. Sorun yok belki de Hakan abinin de dediği gibi o kadar ekmeğe bu kadar köfte.
 
Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Sevgili Akın Rasim ve Hakan Abi;

Akın senin kumanda ile bind edip denedik kontrol kaybını saçma sapan hareketleri gördük hatta benden kaynaklanmadığını görün diye kumandayı bıraktığımı da hatırlıyorsunuzdur. Emre okuyorsan sende yazarsan sevinirim sende 50 metre civarı uzaklaşıp bakmıştın modele. Ayrıca 3 kez anakartı değişti cihazın daha doğrusu değişmeyen hiç bir parçası kalmadı. Sadece kumanda var değişmeyen ama Akın senin kumanda ile de bind ettik yine aynı olduğuna göre bu cihazın gücü bu kadar ve gücü beni tatmin etmiyor işin açıkçası. Sorun yok belki de Hakan abinin de dediği gibi o kadar ekmeğe bu kadar köfte.

Son bir haftadır aklımda blade 130 vardı ama kendime dur diyebildiğim çok mutluyum ama bu süreçte 922'ye çok kötü davrandım pişmanım.

Senin 922'ye gelirsek kronik bazı sorunları olasılık dahilinde gibi görünüyor. Bir tane bnf alıp elindekini yedek yapabilirsin, tabi o kadar mutsuzsan. Bende de bazı sorunlar gibi ama ben bariz bir şekilde pilotajdan ve küçük bir kısmının 922'den kaynaklandığını hissediyorum.

ekmek köfte orantısı bu işin 2. olmazsa olmazı birincisi ne diye sorarsan para.

Ve benim için kendime sorulacak en güzel soru 'daha iyi ve yeni bir heli'yi hakediyor muyum' olacaktır herzaman.
 
Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Sevgili Akın Rasim ve Hakan Abi;

Akın senin kumanda ile bind edip denedik kontrol kaybını saçma sapan hareketleri gördük hatta benden kaynaklanmadığını görün diye kumandayı bıraktığımı da hatırlıyorsunuzdur. Emre okuyorsan sende yazarsan sevinirim sende 50 metre civarı uzaklaşıp bakmıştın modele. Ayrıca 3 kez anakartı değişti cihazın daha doğrusu değişmeyen hiç bir parçası kalmadı. Sadece kumanda var değişmeyen ama Akın senin kumanda ile de bind ettik yine aynı olduğuna göre bu cihazın gücü bu kadar ve gücü beni tatmin etmiyor işin açıkçası. Sorun yok belki de Hakan abinin de dediği gibi o kadar ekmeğe bu kadar köfte.
Saçmalama yapıyor derken , ne yapıyordu mesela , ben bir sorun yaşamıştım , Mehmet bey'e de anlattım , O da bir anlam vermedi.Olay şöyle oluyordu , modele enerji veriyordum , gazı verdiğimde , aileron veya pitch servosu kendi kendine aşağı basıyordu.Bir denedim beş denedim olmuyor , var bir problem.Bir türlü kaldıramadım.Sonra kuyruk kabloları aklıma takıldı , her gevşediğinde defalarca takmıştım ve acaba kablolarda bir kaçak mı var , hele şuna bir bakayım dedim.Biliyorsun kuyruk kablosu çok ince bir yalıtkan boya ile kaplı.
Mehmet bey , kabloda bir kaçak olsa , temas olsa direkt anakartın mosfetini yakması lazım dedi.Doğru , yakması lazımdı, kablonun birini borunun içinden , diğerini borunun üzerine spiral dolayıp denedim , sorun çözülmüştü.Hala anlam veremedim.Şimdi birşeyi yok , acaba buna benzer bir durumdan kaynaklı olabilir mi , ne bileyim , servonun birinde bi sorun vardır , çalışıyor görünür ama uçuşta zırvalar , buna benzer tahmini elektronik sorunları düşünmelisin.
Sen 10 tane anakart değiştir , mesela servonun biri arızalı ve fazla akım çekiyorsa , saçmalar , yani arızayı bir türlü çözemesin.
İşte böyle kombinasyonlarla sorunu bulmaya çalışmak lazım , eğer varsa 2 model ve 2 kumanda , ve modelin biri sağlam uçuyorsa , mutlaka bulunur o sorun.Öyle ya da böyle bulunmalı.....Başka bir ihtimal aklıma gelmiyor malesef........Bir de taze pil....O da önemli , voltaj düşükse , pil gereken enerjiyi veremiyorsa , o da yaptırabilir ne bileyim :-\
 
[Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Saçmalama yapıyor derken , ne yapıyordu mesela , ben bir sorun yaşamıştım , Mehmet bey'e de anlattım , O da bir anlam vermedi.Olay şöyle oluyordu , modele enerji veriyordum , gazı verdiğimde , aileron veya pitch servosu kendi kendine aşağı basıyordu.Bir denedim beş denedim olmuyor , var bir problem.Bir türlü kaldıramadım.Sonra kuyruk kabloları aklıma takıldı , her gevşediğinde defalarca takmıştım ve acaba kablolarda bir kaçak mı var , hele şuna bir bakayım dedim.Biliyorsun kuyruk kablosu çok ince bir yalıtkan boya ile kaplı.
Mehmet bey , kabloda bir kaçak olsa , temas olsa direkt anakartın mosfetini yakması lazım dedi.Doğru , yakması lazımdı, kablonun birini borunun içinden , diğerini borunun üzerine spiral dolayıp denedim , sorun çözülmüştü.Hala anlam veremedim.Şimdi birşeyi yok , acaba buna benzer bir durumdan kaynaklı olabilir mi , ne bileyim , servonun birinde bi sorun vardır , çalışıyor görünür ama uçuşta zırvalar , buna benzer tahmini elektronik sorunları düşünmelisin.
Sen 10 tane anakart değiştir , mesela servonun biri arızalı ve fazla akım çekiyorsa , saçmalar , yani arızayı bir türlü çözemesin.
İşte böyle kombinasyonlarla sorunu bulmaya çalışmak lazım , eğer varsa 2 model ve 2 kumanda , ve modelin biri sağlam uçuyorsa , mutlaka bulunur o sorun.Öyle ya da böyle bulunmalı.....Başka bir ihtimal aklıma gelmiyor malesef........Bir de taze pil....O da önemli , voltaj düşükse , pil gereken enerjiyi veremiyorsa , o da yaptırabilir ne bileyim :-\


Abi ne söylerseniz bir şey buluyor sıyrılıyormuş gibi oluyorum şu an biliyorum ama gerçek söylediğim herşey. Forumdan Oğuz Gün abimden 2 tane anakart alıp denedim, 4 kez servo değiştirdim. Kuyruk motor kablosunu zaten içten değil çok daha kaliteli bir kablo ile dıştan geçirdim ve üzerinde makaron var. Ama bu cihaz yaklaşık 20 metre üst 50 metre ileri de iken özellikle geniş bir daire çizildiğinde kumanda ile arasındaki bağ tam olarak değil ama kesinti yapıyor. Şöyle düşünün bir teli milisaniyelik bir anda dokundurup çektiğinizde nasıl bir tepki verirse heli de de aynı şekilde tepkiler oluşuyor hatta bazen kopma aşırı olduğunda aşağı doğru dönerek düşmeye başlıyor ve birkaç adım hızlıca yaklaşınca kurtarılabiliyor o pozisyondan kaç kez şahit olduk hatta bir keresinde Align test pilotlarının heliyi aniden havaya atıp yan biçimde çılgın gibi döndüğü hareketi yaptı ve bir kere daha yapsana diye espri bile yaptık üstüne. Konuyu çok dağıttık valla Ankara ekibi kusura bakmasın, çok doluyum bu V922 ye aldığım güne nalet osssuun :)
 
Ynt: [Davet]: 18-19 EKİM 2014 ANKARA BULUŞMASI

Akın Bulat' Alıntı:
Ve benim için kendime sorulacak en güzel soru 'daha iyi ve yeni bir heli'yi hakediyor muyum' olacaktır herzaman.

Ben böyle yapamıyorum her zaman, çoğu hobi gönüllüsünün de yapabildiğini sanmıyorum. v922 6 kanal bir mikro model. Motor bir yerden sonra bayılıyor olabilir, kuyruk ani manevralarda kaçırıyor olabilir veya başka sıkıntıları olabilir. Ama youtube'a girelim, bu heli ile de neler neler yapabilenler var. Şimdi biz o tip hareketleri yapamıyoruz diye bunun üstü modelleri hiçbir zaman "hak edemeyecek" miyiz?

Bu hobiye işte kararınca bir para ayırıyorum. Bu hayatın akışına göre zaman zaman azalıyor zaman zaman artıyor. Elimdeki modelleri ne kadar çok kırarsam, ne kadar çok masraf çıkarırsam ileriye dönük planlarımı o kadar öteliyorum. Ne kadar işler yolunda giderse "gönlümden geçen" bir başka modeli o kadar erken alabiliyorum. Bu aralar örneğin, mcpx bl ye 1 kanopi, 1 skid, 2 kuyruk, 1 frame aldım 140 liraya yakın tuttu... Gaui ye bir esc aldım en azından 60-70 lira o tuttu... Planlar ötelendi :) Hak etme olarak değerlendirirsek çoğu modelcinin v911 veya v922 v977 bandında kalması lazımdı.